Moto GP
Fra : Psypher

Dato : 10-04-05 14:09

Dejligt at se Rossi gøre det igen, syntes det var totalt spændende,
surt for Sete men så kan han lære det hehe

--
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Michael K. S.

Dato : 10-04-05 14:26

On Sun, 10 Apr 2005 15:08:33 +0200, "Psypher" <ask@for.it> wrote:

>Dejligt at se Rossi gøre det igen, syntes det var totalt spændende,
>surt for Sete men så kan han lære det hehe

Lære hvad - Det Rossi lavede viser vel hans sande karakter, hans fod
var af fodhvileren _inden_ han gik ind i svinget - Han ville vinde
eller tage dem begge to af i forsøget - ærlig talt ikke særlig
sympatisk, Tamada blev disket for meget mindre i i et løb sidste år og
det bør Rossi også hvis der skal være nogen grad af konsistens...men
om han også bliver det er mere tvivlsomt som det heller ikke skete da
han fik hjælp på startgriden sidste år. Var der krig på kniven før så
er det vist intet mod hvad i år kan udvikle sig til....

--
-Michael

Fra : m0rt3n

Dato : 10-04-05 16:47

"Michael K. S." <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Lære hvad - Det Rossi lavede viser vel hans sande karakter, hans fod
> var af fodhvileren _inden_ han gik ind i svinget

Hvad betyder det med foden?
-m0rt3n zrx1100

Fra : Michael K. S.

Dato : 10-04-05 17:08

On Sun, 10 Apr 2005 17:46:49 +0200, "m0rt3n" <jnsn@R_E_M_O

>Hvad betyder det med foden?

At han allerede i indgangen var klar over at den var gal, at han gik
ind i kurven alt for "hot" (han havde lige lavet nøjagtig samme fejl
en gang tidligere på samme omgang, hvor resultatet var at han gik
bredt og blev taget indenom) og at han næppe havde klaret svinget på
alm. facon - det vil sige holde linien på alm. vis i en normal
overhaling indenom - han var klar over riskoen men gjorde det
alligevel fuldstændig uden tanke for det helt forudsigelige udfald,
ret desperat og hensynsløst må man sige...det er ikke skak de spiller,
men der må IMO være en grænse for langt man vil gå. Rossi sidder på en
inferiør cykel og bliver nød til at presse mere, allerede sidste år
var han i en række situationer lige på og over grænsen, men nu har han
da mistet jordforbindelsen fuldstændig....hans opførsel bagefter var
IMO heller ikke særlig klædelig, omend Sete også virkede noget
teatralsk i sin fokuseren på sin skulder det kan dog muligvis skyldes
en "slapper" i forbindelse med sammenstødet, hvilket godt _kan_ give
et voldsomt ryk i skulderen. Til gengæld utrolig at han kunne styre
sig på pressemødet som han gjorde, det ville jeg ikke have kunnet...

--
-Michael

Fra : Psypher

Dato : 10-04-05 18:40

> [...]
> et voldsomt ryk i skulderen. Til gengæld utrolig at han kunne styre
> sig på pressemødet som han gjorde, det ville jeg ikke have kunnet...

Syntes nu de var lige gode om det, Sete åbner og ved at rossi kan køre
sådan et sving helt spidst der var fighter vilje fra dem begge, gu er det
ikke smart at Rossi bliver ved med at køre ud af efter han er blevet ramt
men det er nu overordentligt svært at holde linjen med et lille skub i
siden,
havde Sete nu kørt helt ind i svinget, så havde han ikke kørt så defensivt
men han havde været noget sværere at overhale da Rossi så skulle ha
været uden om, jeg mener selv han åbnede døren og prøvede så at lukke
da Rossi er på siden af ham, det bliver man jo som regel straffet af, det
gør det jo ikke lige just meget nemmere for Rossi at han sætter foden ned,
ingen tvivl om jeg helst så Honda vinde men Rossi er suveræn og kører
desværre ikke for Honda længere.

Fra : Michael K. S.

Dato : 10-04-05 19:26

On Sun, 10 Apr 2005 19:39:41 +0200, "Psypher" <ask@for.it> wrote:

>Syntes nu de var lige gode om det

Overrasker mig overhovedet ikke

>, Sete åbner

Han var foran og lå på racing-line, det gjorde Rossi ikke...

>og ved at rossi kan køre
>sådan et sving helt spidst

Det var lige akkurat det han ikke kunne nej..2 gange endda på _samme_
omgang - han er dygtig ja .

> [...]
>ikke smart at Rossi bliver ved med at køre ud af efter han er blevet ramt
>men det er nu overordentligt svært at holde linjen med et lille skub i

Jamen Hallo !! Hvem kom bagfra og kørte ind i hvem...

>havde Sete nu kørt helt ind i svinget, så havde han ikke kørt så defensivt
>men han havde været noget sværere at overhale da Rossi så skulle ha
>været uden om, jeg mener selv han åbnede døren og prøvede så at lukke

Tjah, det er et synspunkt og naturligvis et du deler med mange andre
Rossimanics, som skrevet blev Tamada sidste år straffet for farlig
kørsel, i en ganske tilsvarende situation - nu får se om der er
forskel på folk eller ej, jeg tror jeg kender svaret. Men Rossi
udsætter sig selv for at folk med nogen berettigelse vil køre på ca.
samme måde overfor ham som han gør overfor andre fra nu af, det er
højst uheldigt for ikke at sige farligt - Det minder mig ganske om M.
Schumacher og Max Biaggi, utvivlsomt køretalent men tvivlsom
karakter...

>da Rossi er på siden af ham

Han var bagud ved indgangen, naturligvis altid et
fortolkningsspørgsmål hvor tæt han var på, men resten er historie, han
kunne forventeligt ikke holde sin linie og kørte demed pr. default
Sete af, længere er den sådan set ikke...

>, det bliver man jo som regel straffet af, det
>gør det jo ikke lige just meget nemmere for Rossi at han sætter foden ned,

Nej akkurat og _det_ viser såmænd også bare lige præcis at han
allerede _havde_ mistet kontrollen (og vidste det) i
indgangen..akkurat derfor er mandens opførsel bagefter da også
specielt komisk, gad vide hvornår han sidst har oplevet at blive
buh'et ud på podiet, det passer vist ikke helt i hans selvopfattelse

>ingen tvivl om jeg helst så Honda vinde men Rossi er suveræn og kører
>desværre ikke for Honda længere.

Jeg ser helst den bedste cykel+mand-combo vinde uanset hvem _det_ så
end er, men der er da ingen tvivl om at jeg _holder_ med Sete, hvilket
jeg dog ikke synes er relevant her, uanset hvem der havde lavet det
der, Tamada og Capirossi er andre der laver noget tilsvarende, synes
jeg at det er en ulovlig svinestreg der ikke hører hjemme på en
racerbane, nu får vi om andre bliver inspireret af det der, jeg håber
det ærlig talt ikke....Rossi er bestemt _ikke_ suveræn IMO og jeg
personligt er _glad_ for at han _ikke_ kører for Honda længere, jeg
har egentlig aldrig haft noget specielt imod manden, men det han
lavede idag var decideret ulækkert, lidt på niveau med Biaggi's
albue...

--
-Michael

Fra : PeterL

Dato : 10-04-05 20:13

Er der nogen der har adgang til motogp.com og kan fortælle mig hvad de sagde
i interviews'ene?

-PeterL

(Rossi var en desparat klovn i dag. Ufortjent sejr...)

Fra : Michael K. S.

Dato : 10-04-05 20:30

Sete - http://www2.motogp.com/ppv_multimedia2/337/337549_81660.wmv
Rossi - http://www2.motogp.com/ppv_multimedia2/337/337525_89232.wmv
Melandri - http://www2.motogp.com/ppv_multimedia2/337/337556_59989.wmv

--
-Michael

Fra : PeterL

Dato : 10-04-05 20:39

Super! 1000 tak!

-PeterL

Fra : Psypher

Dato : 10-04-05 21:15

"Michael K. S." <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Overrasker mig overhovedet ikke

> Han var foran og lå på racing-line, det gjorde Rossi ikke...

Han lå ikke på den optimale linie, han gør sig bred for at Rossi ikke
skal kunne komme forbi, Rossi bremser meget sent og kan se der er
hul indenom, hvem ville ikke have gjort det i den situation.

> Det var lige akkurat det han ikke kunne nej..2 gange endda på _samme_
> omgang - han er dygtig ja .

Det var da det han gjorde!

> Jamen Hallo !! Hvem kom bagfra og kørte ind i hvem...

Rossi kommer bagfra og tager linien helt spidst Sete lukker og kører ind i
Rossi,
Rossi er på siden af Sete da ham lukker, det er ikke så smart,
det fandt Sete ud af

> Tjah, det er et synspunkt og naturligvis et du deler med mange andre
> Rossimanics,

Jeg er ikke Rossimaniac men han er sgu suveræn, ligger først for alvor
pres
på Sete til sidst, han kikser og mister pladsen men kommer tilbage på et
knebent hår, det er da totalt godt ræs

> [...]
> kunne forventeligt ikke holde sin linie og kørte demed pr. default
> Sete af, længere er den sådan set ikke...

Han køre Sete af, så langt vil jeg give dig ret men det er nu Sete der
kører ind i Rossi, der var hul indenom, det havde Sete altså selv åbnet.

> Nej akkurat og _det_ viser såmænd også bare lige præcis at han
> allerede _havde_ mistet kontrollen (og vidste det) i
> indgangen..

Men han klarer det

> [...]
> racerbane, nu får vi om andre bliver inspireret af det der, jeg håber
> det ærlig talt ikke....Rossi er bestemt _ikke_ suveræn IMO

Det er så din mening, tror altså nok der er mange andre der også mener
han er suveræn

>og jeg personligt er _glad_ for at han _ikke_ kører for Honda længere,
jeg
> har egentlig aldrig haft noget specielt imod manden,

Det lyder ikke helt sådan.

Fra : Michael K. S.

Dato : 10-04-05 21:48

On Sun, 10 Apr 2005 22:14:42 +0200, "Psypher" <ask@for.it> wrote:

>Det var da det han gjorde!

1 gang kørte han bredt og blev overhalet, anden gang brugte han Sete
som deflektionsbremse fordi han igen kørte bredte se på videoen og
billederne fra idag og se hvor Rossi's cykel peger henad

>Rossi kommer bagfra og tager linien helt spidst Sete lukker og kører ind i
>Rossi,
>Rossi er på siden af Sete da ham lukker, det er ikke så smart,
>det fandt Sete ud af

*LOL* virkelig morsomt - sidste gang :

Forestil dig at 2 kører nedad publikumslangsiden på Ring D. den kender
du måske, en ligger helt inde til venstre (det er ikke racingline hvis
du skulle være i tvivl) en anden på racingline ude til højre, begge
med samme hastighed, da de når venstrehårnålen følger ham på
racingline den rundt mens ham på venstresiden finder ud af at hov det
er vist ikke helt muligt at komme rundt i det tempo og bliver af rent
fysiske årsager tvunget ud af kurven (ganske som Rossi) og de krydser
linier på ca. apex hvor ham på venstresiden bruger manden på
racingline som bremse for overhovedet at kunne holde sig på banen og
kører ham af. Selvom det naturligvis er en smule overdrevet, er det
præcis det der skete idag og at Rossi også vidste det, viser foden,
han havde mistet kontrollen...

>Jeg er ikke Rossimaniac

Nej 'K undskyld for den, det kan jeg jo ret beset ikke vide om du er
eller ej men engang imellem er det bare lidt trættende med dem der
bare blindt følger manden og æder alt hvad han gør og siger helt
ukritisk, man har på fornemmelse at han kunne tage en 9mm frem og
skyde 3-4 stykker på griden og det ville hans fans da synes var helt
ok, de holdt jo sikkert i vejen for ham .

> men han er sgu suveræn, ligger først for alvor
>pres på Sete til sidst

Han følte næppe at der var meget valg, se evt. dagens interviews, hvor
han selv siger at han havde svært ved at hænge på i perioder.

>, han kikser og mister pladsen men kommer tilbage på et
>knebent hår, det er da totalt godt ræs

Tjah, racet in toto fandt jeg en smule statisk og kedeligt men de
sidste par omgange var da spændende..

>Det er så din mening, tror altså nok der er mange andre der også mener
>han er suveræn

Suveræn opfatter jeg som noget med klart overlegen, det er der vel
næppe tale om eller mener du virkelig det ?!?

>jeg
>
>Det lyder ikke helt sådan.

Læs - Datid og nutid - Idag mistede han en god del respekt fra såvel
min som en god del andres side, han er stadig en gudsbenådet
racerkører, men han er helt sikkert presset nu og så er det som regel
at folks sande natur viser sig . For nogle er det måske nok at
deres favorit vinder uanset hvordan det foregår, helt så simpelt ser
_jeg_ personligt ikke på det....

--
-Michael

Fra : Psypher

Dato : 12-04-05 12:14

> 1 gang kørte han bredt og blev overhalet, anden gang brugte han Sete
> som deflektionsbremse fordi han igen kørte bredte se på videoen og
> billederne fra idag og se hvor Rossi's cykel peger henad

Jeg har nu siddet og set på billederne, jeg vil stadig mene at det er ikke
smart at Rossi kører Sete helt af men jeg mener stadig at der var plads,
Rossi tog chancen da den bød sig, det lille sammenstød kunne sagtens
have været udgået men som jeg skrev tidligere, de var lige gode om det

> [...]
> linier på ca. apex hvor ham på venstresiden bruger manden på
> racingline som bremse for overhovedet at kunne holde sig på banen og

Det er jo det jeg hele tiden har skrevet, det er ikke smart at Rossi kører
Sete
af men stadig, der var hul og Sete prøvede et halvhjertet forsøg på at lukke
i sidste øjeblik til trods for at han kunne se Rossi komme til venstre for
ham,
Så rammer Sete Rossi og det kunne ha været undgået hvis Sete havde kørt
lidt længere ind i svinget fra start, Sete kommer tydeligvis også med for
meget
fart og kan ikke komme helt ind i svinget, havde han været længere inde, så
havde der været lukket af for Rossi og løbet havde endt med Sete som vinder

Selvom det naturligvis er en smule overdrevet, er det
> præcis det der skete idag og at Rossi også vidste det, viser foden,
> han havde mistet kontrollen...

Han havde som andre har skrevet _ikke_ mistet kontrollen.

> [...]
> skyde 3-4 stykker på griden og det ville hans fans da synes var helt
> ok, de holdt jo sikkert i vejen for ham .

Overdrivelse fremmer forståelsen, jeg mener ikke det er ok at Rossi køre
Sete helt af, det er ikke sportsligt men stadig Sete køre ind i ham det
ændre
kurven på cyklen radikalt.

> Han følte næppe at der var meget valg, se evt. dagens interviews, hvor
> han selv siger at han havde svært ved at hænge på i perioder.

Måske men han han stadig hurtigste tider flere gange pga han kørte hurtigere
de langsomme sving.

> Suveræn opfatter jeg som noget med klart overlegen, det er der vel
> næppe tale om eller mener du virkelig det ?!?

Jeg mener ikke det er ret nemt at vinde VM flere gange, det gør ham suveræn
IMO

> [...]
> at folks sande natur viser sig . For nogle er det måske nok at
> deres favorit vinder uanset hvordan det foregår, helt så simpelt ser

det gælder jo nu en gang om at komme først og hvis man kan se der er
en chance, så tager man den, det er jo det der kan gøre at man vinder

--
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02

Fra : Armand

Dato : 12-04-05 18:16

Psypher wrote:

> ..............men jeg mener stadig at der var plads,
> Rossi tog chancen da den bød sig, det lille sammenstød kunne sagtens
> have været udgået men som jeg skrev tidligere, de var lige gode om det

Lige gode?
I race er der en ting der er sikkert: Man har ikke spejle på, så det er
den bagfrakommende der er den eneste der har mulighed for at kontrollere
situationen. Eller sagt på en anden måde: den forankørende "ejer sin linie".
Det faktum at der er én undtagelse for denne tommelfinger-regel: At
køretøjer der overhales med en omgang skal give plads, og at denne regel
qua fraværet af spejle eksekveres ved svingdommeres brug af blåt flag.
understreger på samme måde at det ér den bagfrakommendes ansvar :-|

> ............... det er ikke smart at Rossi kører Sete
> af men stadig, der var hul

Der vil altid "være hul" hvis man venter med at bremse til 50 meter
senere end den forankørende

> ...........og Sete prøvede et halvhjertet forsøg på at lukke
> i sidste øjeblik til trods for at han kunne se Rossi komme til venstre for
> ham,

At "lukke af" er den eneste mulighed man har for at markere at man ejer
sporet :-|
Hvis kravet er at forankørende giver plads eller linder på gassen, så er
der sågu' da ingensomhelst der ønsker at køre forrest - Alle vil ligge
som nummer to og vente på at mase sig forbi i opløbssvinget ved at lave
en sindssyg opbremsning på indersiden =

> Så rammer Sete Rossi og det kunne ha været undgået hvis Sete havde kørt
> lidt længere ind i svinget fra start, Sete kommer tydeligvis også med for
> meget fart og kan ikke komme helt ind i svinget,

Hvordan havde DU kørt lige dér?
Mon ikke at du også havde kørt 100½% med Doktor Rossi lige i hælene??

> Måske men han han stadig hurtigste tider flere gange pga han kørte
hurtigere
> i de langsomme sving.

Hvis to kørere ligger og kæmper og der ikke er ½ sekund imellem dem på
noget tidspunkt er det tilfældigt hvem der af de to bliver noteret for
hurtigste omgangstid.
Man kan i den situation ikke score bedste omgangstid flere omgange i
træk uden at komme til at køre forbi, så når den bagvedkørende
vitterligt får bedre tider, så må han nødvendigvis være faldet tilbage
forinden/ind imellem.
Men det forkleiner ikke at han vitterligt havde omatalte bedstetider!
Skulle man dryppe lidt malurt i bægeret, skulle det være at det alt
andet lige er enklere at blive trukket med af en forankørende; men mon
ikke at Rossis tider havde været de samme om han havde kørt fra spids
også :-/

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-04-05 18:18

> [...]
> den bagfrakommende der er den eneste der har mulighed for at kontrollere
> situationen. Eller sagt på en anden måde: den forankørende "ejer sin

Næh, hov!
Block-pass er fuldt legalt. Det er måske ikke særlig høfligt, men det er
ihvertfald lovligt, og meget udbredt i motocross og især supercross.

> Der vil altid "være hul" hvis man venter med at bremse til 50 meter
> senere end den forankørende

Og det kaldes en udbremsning, og er en af de almindeligste måder at overhale
på.

> At "lukke af" er den eneste mulighed man har for at markere at man ejer
> sporet :-|

Og det er OGSÅ helt legalt. Naturligvis tager Rossi chancen. Naturligvis
lukker Sete. De kolliderer. Race incident. Big deal.

Rittig

Fra : Psypher

Dato : 12-04-05 18:43

"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse

> linie".
>
> Næh, hov!
> Block-pass er fuldt legalt. Det er måske ikke særlig høfligt, men det er
> ihvertfald lovligt, og meget udbredt i motocross og især supercross.

Lige nøjagtig, det er det jeg tager udgangspunkt i.

> Og det kaldes en udbremsning, og er en af de almindeligste måder at
> overhale
> på.

Og sådan gør mange, hvis man ikke vil overhales må man køre defensivt, det
er
bare ikke det hurtigste men det kan man blive nød til sådan er det.

> Og det er OGSÅ helt legalt. Naturligvis tager Rossi chancen. Naturligvis
> lukker Sete. De kolliderer. Race incident. Big deal.

Det er nemlig det jegmener, de er lige gode om det sådan går det ind
imellem.
Get over it (Sete)

(det er ikke for at svare på rittgs indlæg men vi deler det samme
synspunkt)

Fra : Armand

Dato : 13-04-05 03:58

Claus Rittig wrote:

> Og det kaldes en udbremsning, og er en af de almindeligste måder at overhale
> på.

I almindelighed, ja. Men nu trak jeg de 50 meter frem for ligesom at
sætte tingene på spidsen omkring "at skabe hul"!

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-04-05 08:05

> I almindelighed, ja. Men nu trak jeg de 50 meter frem for ligesom at
> sætte tingene på spidsen omkring "at skabe hul"!

Jo, jo, men en helt vild udbremsning er vel stadig en udbremsning?

Det er da stensikkert at Rossi satser helt vildt i sidste hjørne, men det er
vel naturligt nok? Det har jeg også selv gjort et par gange. Ham der er
forrest ejer sporet, men ikke mere end at ham der kommer bagfra, kan "stjæle
det". Jeg mener, det er ikke særlig høfligt, det Rossi laver, men det er da
heller ikke forbudt. Havde Sete haft lidt mere overskud, havde han bremset
lidt mere defensivt, og overværet Rossi ryge i sandkassen.

Jeg har da flere gange ligget bag sådan et par kamphaner, og ventet på at de
skulle køre hinanden af, så jeg kunne overtage deres placering

Rittig

Fra : Mads Stetter

Dato : 13-04-05 15:03

Claus Rittig wrote:

> Jeg har da flere gange ligget bag sådan et par kamphaner, og ventet
> på at de skulle køre hinanden af, så jeg kunne overtage deres
> placering
>
> Rittig

HAPS, siger det så....

Enig med dig... Surt at løbet endte sådan, men intet forkert i Rossi'
handling! Og syntes også Sete tog det meget pænt...

MVH Stetter
Polini 911

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-04-05 08:40

Michael K. S. <mks74temp@tiscali.dk> writes:

> Lære hvad - Det Rossi lavede viser vel hans sande karakter, hans fod
> var af fodhvileren _inden_ han gik ind i svinget

Well, nu har jeg læst hele tråden og valgt et tilfældigt sted at gå
ind. Vi kan iøvrigt hurtigt blive enige om at det var et temmelig
uartig block-pass Doktoren lavede der. Så er det på plads.

Men lige det der med foden så er jeg faktisk ganske uenig i at det er
et tegn på at Rossi er i ude af kontrol. Hvis man nu lige kigger lidt
på hans inderste ben når han svinger vil man se at han ret så ofte
tager foden af fodhvileren i indgangen af svinget for derefter at
placere den på fordhvileren igen og svinge knæet ud.

Ingen tvivl om at han kom 'hot' ind i det sidste sving, men man kan jo
også synes at Sete burde have ladet ham udbremse sig selv og så snuppe
ham indenom - de lå da svjh side om side på vej derind.

Nå, jeg er jo også en af dem der i al stilfærdighed hepper på Nakano

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.

Fra : Michael K. S.

Dato : 11-04-05 13:22

On 11 Apr 2005 09:40:14 +0200, Mikkel Christensen
<mikkel.christensen@gmail.com> wrote:

>Ingen tvivl om at han kom 'hot' ind i det sidste sving

Nogen er åbenbart stadig i tvivl

>, men man kan jo
>også synes at Sete burde have ladet ham udbremse sig selv og så snuppe
>ham indenom - de lå da svjh side om side på vej derind.

Det tror jeg ærlig talt ikke han kunne i den givne situation og som
sagt han havde racingline og kunne næppe forvente at Rossi ville lave
sådan en Kamikaze, ja rent faktisk så lå han lidt under og gik absolut
ikke hverken en lille eller stor smule bredt som nogle har påstået.
Som sidste lille gerning i denne tråd poster jeg så lige en
billedeserie, som jeg personligt synes ret godt illustrerer at der var
"no way in hell" at Rossi var kommet rundt i det hjørne uden at bruge
Sete som bremse, så kan man så have forskellig holdning til om det var
med mere eller mindre fortsæt, jeg mener at Rossi's kørestil ved såvel
flere lejligheder sidste år, som i år og hans temmelig barnlige
opførsel bagefter er svar nok på det, nå anyway, her er serien, som
iøvrigt har fået flere Rossifans på de forskellige raceboards til at
stikke piben lidt ind :

http://62.79.120.117/Lastcorner.jpg

>Nå, jeg er jo også en af dem der i al stilfærdighed hepper på Nakano

Det gør jeg så også, men ikke først og fremmest, men måske som nr. 2-3
stykker, man _kan_ nemlig godt heppe på mere end en .

Anyway - jeg tror at Rossi i sidste ende har tabt langt mere på det
stunt end han vandt...på flere måder - EOD.

--
-Michael

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-04-05 14:09

Michael K. S. <mks74temp@tiscali.dk> writes:

[lade Rossi udbremse sig selv]

> Det tror jeg ærlig talt ikke han kunne i den givne situation og som
> sagt han havde racingline og kunne næppe forvente at Rossi ville lave
> sådan en Kamikaze

Du har nok ret - det er jo trods alt også noget nemmere at sidde og
efterrationalisere og billederne er rimeligt klare.

Selvom Rossi er blevet noget mere hoven i sin optræden (modsat den
unægteligt glade knægt han var for et par år siden) så tror jeg, trods
alt, ikke det udelukkende det var et koldblodigt angreb. Som han selv
siger i interviewet: "racing motorcycles is hard" og han lavede mange
fejl på de sidste omgange. Den her var så bare en af de større.

Lidt kontroverser er nu altid underholdende, specielt nu hvor Biaggi
for alvor er en also-ran (ham der har givet ham det HRC sæde skulle
skamme sig!)

Nå, det her skal ikke blive til en Sete vs. Rossi flame - også selvom
jeg jo er en Rossi fanboy.

> Det gør jeg så også, men ikke først og fremmest, men måske som nr. 2-3
> stykker, man _kan_ nemlig godt heppe på mere end en .

Vent lige... Rossi 1'er, Nakano 2'er og så først Sete som 3'er?!?

Fra : Claus Rittig

Dato : 11-04-05 16:22

> http://62.79.120.117/Lastcorner.jpg

Det ser nu ud til på billede 2 og 3 at Rossi er marginalt foran, og så er
det jo bare en block-pass, er der noget galt i det?

Rittig

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 14:28

"Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
> Dejligt at se Rossi gøre det igen, syntes det var totalt spændende,
> surt for Sete men så kan han lære det hehe

Det er der delte meninger om! Syntes faktisk Rossi har fortjent, at blive
frataget den placering med mindre, at han har en rigtig god forklaring.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Richard

Dato : 10-04-05 15:21

Dannie wrote:

> Det er der delte meninger om! Syntes faktisk Rossi har fortjent, at blive
> frataget den placering med mindre, at han har en rigtig god forklaring.

Helt enig, billedet af foden, der bliver sat ned, viser hans eget syn på
situationen. Pinligt for en regerende VM

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Brian Laursen

Dato : 10-04-05 15:07

Psypher wrote:
> Dejligt at se Rossi gøre det igen, syntes det var totalt spændende,
> surt for Sete men så kan han lære det hehe

> [...]

Hmm jeg synes nu det var ret usportsligt. Om man så kanli gibernau eller ej,
så var det vidst en det godt kunne tåle lidt omtale mm. Ellers et godt
løb...

--
Virtually Yours

Brian laursen

Dobbelt X ( til salg )
Http://home1.stofanet.dk/cashman

http://dfmc.dk/brian_laursen

Fra : Adam Christensen

Dato : 10-04-05 15:15

Og så kan Rossi måske lære at køre med respekt for de andre
kørere. Jeg er en stor fan af ham, men det stunt han lavede på sidste
omgang var slet ikke i orden. Det var givet ikke med vilje, men så er
det mindste han kan gøre da at sige undskyld eller på anden vis
beklage hændelsen.

Der var sgu ikke meget sportmanship over hans opførsel i målområdet
eller på podiet.

--
Adam

Fra : Richard

Dato : 10-04-05 15:18

Psypher wrote:

> Dejligt at se Rossi gøre det igen, syntes det var totalt spændende,
> surt for Sete men så kan han lære det hehe

Tjah, i det mindste ventede Rossi da ikke til den allersidste omgang med
at overhale Sete, selv om Yamahaen tydeligvis var mere urolig i svingene
og krævede mere koncentration.

Men Rossis kørsel i sidste sving var uværdig IMHO; han om nogen er kendt
for at kunne køre en spids. I stedet valgte han tilsyneladende at trække
ud i en stadig større radius efter at have ramt Sete - det ville den gamle
Rossi have undgået

Tilskuernes buh'en af Rossi var fuldt fortjent IMHO. Forhåbentlig indser
Rossi, at han ikke kan gå på vandet, så vi får den gamle, velkørende
fighter igen...

Men det var til gengæld positivt at se, hvor flot unge Marco Melandri
styrede, han får uden tvivl sit gennembrud i MotoGP i år.

Alt i alt var 125-løbet det mest spændedende i denne runde; der blev
virkelig fightet i førergruppen.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Hekto

Dato : 10-04-05 16:18

In article <d3bcj2$d6s$1@abbeden.bunk.cc>, rpaderichard@netscape.net
says...
> [...]
>
> Tilskuernes buh'en af Rossi var fuldt fortjent IMHO. Forhåbentlig indser
> Rossi, at han ikke kan gå på vandet, så vi får den gamle, velkørende

Sådan går det ofte store ego'er, når de på et eller andet tidspunkt,
uundgåligt, bliver 'indhentet'.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage

Fra : Richard

Dato : 10-04-05 18:15

Hekto wrote:

> Sådan går det ofte store ego'er, når de på et eller andet tidspunkt,
> uundgåligt, bliver 'indhentet'.

Ja, du har sikkert ret, Hekto, men netop Rossi optrådte i sine første år i
250 og 500cc/MotoGP så ligefremt og uimponeret. Det øger selv sagt
kontrasten

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Hekto

Dato : 10-04-05 20:02

In article <d3bmud$3f5$1@abbeden.bunk.cc>, rpaderichard@netscape.net
says...
> Ja, du har sikkert ret, Hekto, men netop Rossi optrådte i sine første år i
> 250 og 500cc/MotoGP så ligefremt og uimponeret. Det øger selv sagt
> kontrasten

Helt tilfældigt så jeg det på TV, efter vi havde skruet på Duc'er og et
enkelt snabeldyr, siden kl.7 i morges. =
Desværre så vi det ikke fra starten.
Jeg synes at Sete tog det rimeligt fattet, og der var ikke megen
beklagelse at spore hos Rossi, ud fra TV-klippene.

Det er jo 'længe siden' at han kunne tillade sig at tage den slags
roligt. Der er mange flere penge på spil nu, end den gang. Om Sete
havde klaret sig igennem svinget på normal vis, kan være svært at
afgøre; men der var ingen tvivl om at Rossi var presset og lavede fejl.
Foden var smutet inden han 'puffede' Sete af banen, så vidt jeg kunne
se.

Er der nogen der har set/hørt noget om der er protesteret?

Fra : Michael K. S.

Dato : 10-04-05 20:10

On Sun, 10 Apr 2005 21:02:27 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qx> wrote:

>Er der nogen der har set/hørt noget om der er protesteret?

"I will talk about anything except the last lap," a stone-faced
Gibernau said, before adding: "There will be no appeal from me. I
don't want such a great race to be reduced to what happened at the
last corner.

"I love this sport and I don't want to get involved in politics."

Det væsentlige her er vist det der _ikke_ bliver sagt såvel som det
der bliver antydet.

Sete gemmer den i posen og så får vi se....

_Jeg_ havde klart nedlagt en protestant....

--
-Michael

Fra : Hekto

Dato : 10-04-05 20:52

In article <b8ui51pabvth6a76n04daeuncc1goeujhg@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> [...]
> der bliver antydet.
>
> Sete gemmer den i posen og så får vi se....
>
> _Jeg_ havde klart nedlagt en protestant....

OK!
Det er da en nysselig og svidende ond 'fortrængning'!
I virkeligheden tror jeg han får mere ud af denne holdning, så tideligt
på sæsonen. Han skorer jo også sympati på den dér!
Han kan nu (forhåbentlig) fortsætte med at presse Rossi, og fremtidige
episoder kan ikke afskrives som 'uheld'.

- det ku' godt blive spændende det her!

Fra : Michael K. S.

Dato : 10-04-05 21:14

On Sun, 10 Apr 2005 21:51:31 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qx> wrote:

>OK!
>Det er da en nysselig og svidende ond 'fortrængning'!

Muligvis også bare en realistisk indstilling til tingene, og en
erkendelse af at sæsonen er lang...

>I virkeligheden tror jeg han får mere ud af denne holdning, så tideligt
>på sæsonen. Han skorer jo også sympati på den dér!

Han scorer nok temmelig sikkert sympati nu, men om dagens episode i
længden er en fordel eller ulempe er svært at sige. Setes svageste
punkt er nok hans psyke, han er _meget_ emotionel (det kan jeg
personligt rigtig godt li') - når det spiller for ham og f.eks i regn
er han _meget_ svær at slå for ikke at sige umulig - _men_ han lader
sig undertiden slå ud af modgang, og til evt at oversatse eller helt
give op, der har Rossi traditonelt en fordel, men dagens episode såvel
som nogle sidste år viser at han er og kan presses også på den front.
Næppe nogen tvivl om at Sete sidder på en af Hondas og dermed feltets
bedste cykler, mens Rossi må kæmpe noget med sin Yamaha - Rossi har
allerede udnævnt sig selv og Sete som de eneste reelle kandidater til
titlen, det forekommer noget præmaturt og jeg håber sandeligt ikke det
holder stik.

>Han kan nu (forhåbentlig) fortsætte med at presse Rossi, og fremtidige
>episoder kan ikke afskrives som 'uheld'.

Næh, rigtigt nok og næppe mange vil være bange for at presse Rossi
helt til grænsen mere af overdreven respekt, de har jo set hvad han
selv laver nu...

>- det ku' godt blive spændende det her!

MotoGP overrasker tit, personligt håber jeg meget på at det også
bliver andre end lige de 2, ellers bliver det hurtigt kedeligt - Jeg
holder personligt med Sete og ønsker at det skal gå bedst muligt for
ham (men ikke for enhver pris), men allerhelst vil jeg se 4-6 reelle
kandidater til titlen kæmpe om det....

--
-Michael

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-04-05 08:42

Michael K. S. <mks74temp@tiscali.dk> writes:

> Setes svageste punkt er nok hans psyke, han er _meget_ emotionel (det
> kan jeg personligt rigtig godt li')

Heh, og lige præcist det synes jeg gør ham en lille smule irriterende.

Fra : Jesper

Dato : 10-04-05 22:19

> [...]

> "I love this sport and I don't want to get involved in politics."

> Det væsentlige her er vist det der _ikke_ bliver sagt såvel som det

Nej det væsentlige er netop hvad han siger, at the var et "great race". De
ligger begge på sidste omgang og kæmper med slidte dæk og skifter
position. Sete går lidt bredt og Rossi ser et meget lille hul og tager
chancen. Ja han har foden nede da han går ind i svinget, men i selv samme
sving på nogle tidligere omgange kører han også med foden nede... Kan
tænkes at han øver sig i at tage det sving med en god spids.
Randy Mamola (tror nok det er rigtigt stavet) som var den engelske
kommentator, kaldte det for en "Racing incedent". Altså det er hvad der
kan ske under et løb der var så tæt som det var.
Rossi-fanen vil sige at det var godt kørt af Rossi.
Honda-fanen vil sige han lavede en svinestreg.
Den neutrale vil sige at de 2 sidste omgange var et godt race.

Jesper

Fra : Michael K. S.

Dato : 10-04-05 22:44

On Sun, 10 Apr 2005 21:18:42 +0000 (UTC), tiper@tiscali.dk (Jesper)
wrote:

>Nej det væsentlige er netop hvad han siger, at the var et "great race".

Så du det løb overhovedet og hvad der skete bagefter, Sete var aldeles
rødglødende og lagde overhovedet ikke skjul på hvad han mente om
Rossis kørsel i Parc Ferme, efter at have sundet sig anlagde han så
den mere diplomatiske/antydende holdning, hvilket måske er klogt nok,
jeg ville ikke...Måske han virkelig ønsker at lægge det bag sig og
fokusere på de næste 2 løb der kommer hurtigt, Estoril allerede næste
weekend, meeeeeeen

>De ligger begge på sidste omgang og kæmper med slidte dæk og skifter
>position. Sete går lidt bredt

Nix, han kørte en normal racingline i det sving, han kunne godt ha'
kørt defensivt og lukket af indenom, men havde vel næppe forestillet
sig at det var nødvendigt idet det krævede at Rossi lavede netop det
stunt han gjorde. Næste gang kunne man godt forestille sig den præcis
modsatte situation for Rossi, af Sete eller en anden...

>Randy Mamola (tror nok det er rigtigt stavet) som var den engelske
>kommentator, kaldte det for en "Racing incedent".

Racing incident - og ja det er da helt korrekt....alt i et løb uanset
hvad kan henføres til racing incident...hvis man ønsker det, men hvis
Rossi bliver kørt af i en tilsvarende situation og evt. mister point
eller endnu værre VM på grund af det bliver det nu interessant at høre
reaktionen på det...

>Rossi-fanen vil sige at det var godt kørt af Rossi.

Det har jeg nu ikke hørt ret mange sige, måske kun ganske få af de
allermest ekstreme, de allerfleste holder sig til at det måske nok var
vel hårdt kørt men at det netop var en Race-incident (altså rimelig
defensiv holdning), på sigt tror jeg ikke at det er den slags "god
kørsel" vi skal ønske os alt for meget af....

>Honda-fanen vil sige han lavede en svinestreg.

Honda? Hvem snakker om Honda ?

>Den neutrale vil sige at de 2 sidste omgange var et godt race.

*LOL* ja-ja så siger vi det....

PS! Mamola er ingenlunde neutral, det er der i virkeligheden ikke så
mange der er, men nogle tror selvfølgelig de er ....

--
-Michael

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 22:45

"Jesper" <tiper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Den neutrale vil sige at de 2 sidste omgange var et godt race.

Det ved jeg da ikke rigtig, jeg anser mig for neutral i spørgsmålet omkring
Rossi / Gibernau, da jeg håber at Nakano og Kawasaki har fået styr på
teknikken, og begynder at blande sig i toppen, og jeg syntes faktisk, at det
var meget usportsligt af Rossi, han kunne i det mindste have værdiget
Gibernau et blik, og en undskyldning.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Michael K. S.

Dato : 10-04-05 22:56

On Sun, 10 Apr 2005 23:44:34 +0200, "Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> wrote:

>da jeg håber at Nakano og Kawasaki har fået styr på
>teknikken, og begynder at blande sig i toppen

Der mangler ikke ret meget. Såvel sidste år som i år har Nakano gjort
det rigtig godt, det ville da være lækkert om kæmpetalentet Nakano
også kunne blande sig i top-3, tror jeg også på, om ikke i alle løb så
dog lejlighedsvis...Til gengæld var Suzuki desværre endnu engang en
skuffelse på trods af lovende takter pre-season...

--
-Michael

Fra : Adam Christensen

Dato : 11-04-05 19:29

> Sete gemmer den i posen og så får vi se....
>
> _Jeg_ havde klart nedlagt en protestant....

Gris

Jeg er i øvrigt meget enig i din opfattelse af situationen. Jeg er normalt
stor Rossi-fan, men den manøvre han lavede dér var slet ikke i orden, og en
undskyldning eller beklagelse havde været meget på sin plads.

For sportens skyld håber jeg at han bliver diskvalificeret.

--
Adam

Fra : m0rt3n

Dato : 10-04-05 16:49

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
> Men det var til gengæld positivt at se, hvor flot unge Marco Melandri
> styrede, han får uden tvivl sit gennembrud i MotoGP i år.

Ja det var flot kørt. Hayden kørte også godt indtil han røg af... Han har
masser af talent, men han mangler lige det sidste med at holde hovedet
koldt. Gad vide om det bliver til mere med ham.
-m0rt3n zrx1100

Fra : Richard

Dato : 10-04-05 18:21

m0rt3n wrote:

> Ja det var flot kørt. Hayden kørte også godt indtil han røg af...

Det ville netop have været interessant at se hans og Marco's slagsmål i
resten af løbet

> masser af talent, men han mangler lige det sidste med at holde hovedet
> koldt. Gad vide om det bliver til mere med ham.

Åh ja, mon ikke - i betragtning af hvor mange rutinerede kørere, Nicki H
lagde bag sig, så længe det varede. Jeg ville være mere bekymret for nogle
som Max B og Loris C's fremtid i MotoGP, hvis dagens form skulle vise sig
at være årets

--
Richard pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 10-04-05 20:10

Richard wrote:

> Men Rossis kørsel i sidste sving var uværdig IMHO;
> Men det var til gengæld positivt at se, hvor flot unge Marco Melandri
> styrede, han får uden tvivl sit gennembrud i MotoGP i år.

Hán har da ellers ikke sin standpunktsbog helt ren ellers, faktisk nyder
han min antipati af samme grund :-|

--
Armand.

Fra : Michael K. S.

Dato : 10-04-05 20:22

On Sun, 10 Apr 2005 21:10:15 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Hán har da ellers ikke sin standpunktsbog helt ren ellers, faktisk nyder
>han min antipati af samme grund :-|

Ja han lavede en MEGA-sviner på Alzamora i 125 cc for et par år siden
hvor han decideret gik efter at køre ham af, han var langt foran men
kunne kun vinde VM hvis Alzamora kørte af. Han lod sig derfor falde
tilbage på de sidste par omgange og gik derefter kun efter at køre
Alzamora af, men det lykkedes ikke. Bagefter var Alzamora rødglødende
og kunne vel kun beroliges fordi han vandt VM ved samme lejlighed -
Det var der underligt nok også nogle der synes var OK dengang, selvom
det var helt tydeligt for _alle_ hvad han lavede, udfra devisen at
alle kneb gælder , Alzamora vandt iøvrigt også VM det år uden en
eneste sejr, hvilket fik mange til at mene at han ikke var den helt
rigtige vinder af VM.

--
-Michael

Fra : Armand

Dato : 10-04-05 21:04

Michael K. S. wrote:

> Alzamora vandt iøvrigt også VM det år uden en
> eneste sejr, hvilket fik mange til at mene at han ikke var den helt
> rigtige vinder af VM.

Og dengang Alain Prost blev F1-champ under samme forhold, blev han i al
ære udråbt til "professoren" (á hjernen der kunne kalkulere hvor hårdt
det var nødvendigt at satse for at regnskabet gik op sidst på sæsonen)
:-/

Jeg har haft mine øjne på Alzamora i mange år, og føler at hán fortjente
titlen bedre en mange andre!

--
Armand.
(*Forza Alzamora*!)

Fra : m0rt3n

Dato : 10-04-05 16:52

"Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
> Dejligt at se Rossi gøre det igen, syntes det var totalt spændende,
> surt for Sete men så kan han lære det hehe

Ja, det var vildt spændende til sidst. Rossi er fuldstændig urørlig. Han
viser igen og igen, at han kan slippe fra de hændelser, de andre ryger af
på. Som der hvor han nærmest fløj over tanken.
-m0rt3n zrx1100

Fra : Richard

Dato : 10-04-05 18:30

m0rt3n wrote:

> Ja, det var vildt spændende til sidst. Rossi er fuldstændig urørlig. Han
> viser igen og igen, at han kan slippe fra de hændelser, de andre ryger af
> på.

Lur mig, om ikke en hær af sagførere tilbyder sig, hvis Rossi gentager sin
afkørsel af Sete over for en US-kører ved US MotoGP i Laguna Seca til
juli. De skal nok finde en eller anden lokal lov at sagsøge ham for brud
mod

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK