jacob andreassen wrote:
> Hej Alle.
>
> Jeg har foreks. en gammel Triumph der ikke kan køre på blyfri, men man
> kan skifte foringerne i cylinderen så man kan køre på det. Er der
> nogen der ved hvad der kan ske hvis man kører på blyfri.
>
> Svar helst seriøst, ikke noget med at "jeg har selv altid kørt på
> blyfri og der skete ikke noget ved det". Jeg vil gerne vide teorien
> bag dette problem.
>
> Vh. Jacob Andreassen
98 oktan er vigtigere end bly til en Triumph motor, da der ellers kommer
tændingsbanken hvilket kan resultere i brændte stempler, reduceret
effekt og andre ubehageligheder.
Du kan lave den "blyfri" med andre ventiler og styr, men 98 oktan er
nødvendigt for motoren.
Brdr. Kynh har et produkt der hedder Valvemaster som laver grøn 95 om
til rød 98 og løser begge problemer.
Jeg har også kørt på et heksebryg bestående af grøn 95 + Bardahls
Instead of lead + Bardahl Octane booster. men da maskinen blev renoveret
sidst fik den blyfri ventiler, så nu tanker jeg på den lokale Shell der
har grøn 98 og det fungerer foreløbig fint.
Hvad er det for en Triumph du har, lad os se den i DFMC, Englænderne er
lidt i undertal
--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160
2 er for lidt og 4 er for mange !
http://www.dfmc.dk/?id=622