/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvad sker der hvis man fylder blyfri be
Fra : jacob andreassen


Dato : 08-04-05 09:31

Hej Alle.

Jeg har foreks. en gammel Triumph der ikke kan køre på blyfri, men man
kan skifte foringerne i cylinderen så man kan køre på det. Er der
nogen der ved hvad der kan ske hvis man kører på blyfri.

Svar helst seriøst, ikke noget med at "jeg har selv altid kørt på
blyfri og der skete ikke noget ved det". Jeg vil gerne vide teorien
bag dette problem.

Vh. Jacob Andreassen

 
 
Christer Waleryd (08-04-2005)
Kommentar
Fra : Christer Waleryd


Dato : 08-04-05 09:35

jacob.andreassen@mail.dk (jacob andreassen) writes:

> Hej Alle.
>
> Jeg har foreks. en gammel Triumph der ikke kan køre på blyfri, men man
> kan skifte foringerne i cylinderen så man kan køre på det. Er der
> nogen der ved hvad der kan ske hvis man kører på blyfri.
>
> Svar helst seriøst, ikke noget med at "jeg har selv altid kørt på
> blyfri og der skete ikke noget ved det". Jeg vil gerne vide teorien
> bag dette problem.

Såvidt jeg ved er det ventilsæderne som byttes for at kunne køre på
blyfri. De gamle smøres med blytilsætningen i blybænzin.

/Christer
--
Christer Waleryd - DoD#2075
'73 CB750*2 '81 CB750F '74 CB500
'88 XT600 '69 Triumph T120
'59 Amazoooon OTC#440
http://lcw.at.dod.no lcw@dod.no

Psycho Cowboy (08-04-2005)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 08-04-05 10:15

"jacob andreassen" wrote:

> Jeg har foreks. en gammel Triumph der ikke kan køre på blyfri, men man
> kan skifte foringerne i cylinderen så man kan køre på det. Er der
> nogen der ved hvad der kan ske hvis man kører på blyfri.
>
> Svar helst seriøst, ikke noget med at "jeg har selv altid kørt på
> blyfri og der skete ikke noget ved det". Jeg vil gerne vide teorien
> bag dette problem.
___________________________________________

Det er ikke svar på dit spørgsmål, men hvorfor køber du dig ikke bare en
pose bly af én eller anden art, som er beregnet til at smide ned i tanken?
Det skulle efter sigende virke glimrende. Ved dog ikke hvor man køber det
(anyone)?
Så er du da i hvert fald fri for at skulle tænke på konstruktive ændringer i
motoren.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/?id=234



Jo (08-04-2005)
Kommentar
Fra : Jo


Dato : 08-04-05 12:46


> Det er ikke svar på dit spørgsmål, men hvorfor køber du dig ikke bare en
> pose bly af én eller anden art, som er beregnet til at smide ned i tanken?
> Det skulle efter sigende virke glimrende. Ved dog ikke hvor man køber det
> (anyone)?
> Så er du da i hvert fald fri for at skulle tænke på konstruktive ændringer
> i
> motoren.
>
> --
> Psycho Cowboy
> Suzuki GSX-R 600
> http://dfmc.dk/?id=234
>

Der sker sandsynligvis ikke så meget, hvis du kun gør det denne ene gang.
Hvis du vil være sikker, kan du købe et additiv at hælde i tanken på en
tankstation.

Jo.



Torben Scheel (08-04-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 08-04-05 15:04

Psycho Cowboy wrote:
> Det er ikke svar på dit spørgsmål, men hvorfor køber du dig ikke bare en
> pose bly af én eller anden art, som er beregnet til at smide ned i tanken?
> Det skulle efter sigende virke glimrende. Ved dog ikke hvor man køber det
> (anyone)?
> Så er du da i hvert fald fri for at skulle tænke på konstruktive ændringer i
> motoren.
>
Den dyre løsning er hos en dykkershop - de har blyhagl til blybælter i
løs vægt. Der er sikkert bedre alternativer hos de professionelle i
dagtimerne, men hvem har tid til at handle dér?

--
vh
Torben




Keld Rasmussen (08-04-2005)
Kommentar
Fra : Keld Rasmussen


Dato : 08-04-05 15:59

jacob andreassen wrote:
> Hej Alle.
>
> Jeg har foreks. en gammel Triumph der ikke kan køre på blyfri, men man
> kan skifte foringerne i cylinderen så man kan køre på det. Er der
> nogen der ved hvad der kan ske hvis man kører på blyfri.
>
> Svar helst seriøst, ikke noget med at "jeg har selv altid kørt på
> blyfri og der skete ikke noget ved det". Jeg vil gerne vide teorien
> bag dette problem.
>
> Vh. Jacob Andreassen

98 oktan er vigtigere end bly til en Triumph motor, da der ellers kommer
tændingsbanken hvilket kan resultere i brændte stempler, reduceret
effekt og andre ubehageligheder.

Du kan lave den "blyfri" med andre ventiler og styr, men 98 oktan er
nødvendigt for motoren.

Brdr. Kynh har et produkt der hedder Valvemaster som laver grøn 95 om
til rød 98 og løser begge problemer.

Jeg har også kørt på et heksebryg bestående af grøn 95 + Bardahls
Instead of lead + Bardahl Octane booster. men da maskinen blev renoveret
sidst fik den blyfri ventiler, så nu tanker jeg på den lokale Shell der
har grøn 98 og det fungerer foreløbig fint.

Hvad er det for en Triumph du har, lad os se den i DFMC, Englænderne er
lidt i undertal
--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160
2 er for lidt og 4 er for mange !
http://www.dfmc.dk/?id=622

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408871
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste