Erfaringer med Yamaha YZF 1000 Thunderace?~
Fra : Emil

Dato : 07-04-05 23:39

Hejsa

Jeg overvejer at købe en Thunderace. Jeg har en af de første modeler i
kikkerten, en 96'er. Den står helt std, uden potter eller noget... (Altså
tun potter)

Er der noget man skal være opmærksom på ved sådan en fætter?
Den står til en 100kkr ca...
Der er et bagage rack med til den, samt et seat cover, men det er vel også
det...

Lyder det helt tosset?

Mvh Emil

Fra : Armand

Dato : 08-04-05 00:04

Emil wrote:
> Hejsa
>
> Jeg overvejer at købe en Thunderace. Jeg har en af de første modeler i
> kikkerten, en 96'er. Den står helt std, uden potter eller noget...

Fin model!
En Påske hvor jeg ved et par roadshows fik kørt på alskens motorcykler,
overraskede den mig ved at være den eneste der kørte helt som jeg
forventede igennem alle forekommende kurver!
Eneste gang jeg har oplevet det sidenhen, var på CBR600F4.

> Er der noget man skal være opmærksom på ved sådan en fætter?

De femventilede Yamaha-1000'ere bruger olie - Uanset hvad sælger bedyrer :-|

> Den står til en 100kkr ca...

Kender ikke til prislejet; men det gør den blå avis til gengæld,
hvorledes ligger prisen "i feltet" dér??
De sidste Torden-esser blev solgt til 128.000,- svjh.

--
Armand.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 08-04-05 09:08

Armand wrote:

> De femventilede Yamaha-1000'ere bruger olie - Uanset hvad sælger bedyrer
> :-|

Tror du!

Kilofazeren, der også er 5-ventilet bruger stort set ikke noget olie. På
min tur til Sydfrankrig sidste sommer kunne jeg ikke se et nævneværdigt
forbrug - og hældte ikke olie på den - hverken derned eller hjem. Og det
til trods for at hastigheden lå på 160-180 det meste af turen.

--
Tony
Kilofazer

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 08-04-05 08:49

Emil wrote:
> [...]
> Den står til en 100kkr ca...
> Der er et bagage rack med til den, samt et seat cover, men det er vel

Utrolig dejlig mc. Har selv haft en jeg kørte 28000 km. på, og den brugte
IKKE olie...
Den står forøvrigt ved Rydberg, hvis du er interesseret

--
M V H

Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1152

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 08-04-05 10:33

"Peter Jakobsen" <this-email-is-not@valid.nu> writes:
> Utrolig dejlig mc. Har selv haft en jeg kørte 28000 km. på, og den brugte
> IKKE olie...

He he he - men så skal man jo også give den kniven Ikke sådan
noget thai chi kørsel...

> Den står forøvrigt ved Rydberg, hvis du er interesseret

De går som varmt brød - eller noget...

--
Jesper
http://www.veloce.dk

Fra : Steen E.

Dato : 08-04-05 09:55

"Emil" <gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den står til en 100kkr ca...
> Der er et bagage rack med til den, samt et seat cover, men det er vel

Motoren er den velkendte i R1/Fazer 1000 - trækker igennem hvor du har
brug for det, i hele mellemområdet, fleksibel, kan rulles gennem byen i
6., eller flyves lavt fra 6-11K rpm. Og min har ikke brugt olie mellem
olieskift, eller haft problemer af nogen slags.

Så afhængig af stand lyder det som et godt køb.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Brian Laursen

Dato : 08-04-05 14:30

Steen E. wrote:
> [...]
> i 6., eller flyves lavt fra 6-11K rpm. Og min har ikke brugt olie mellem
> olieskift, eller haft problemer af nogen slags.

Nej ikke 6 for så mange har den ikke. kun 5

Jeg havde en 99, der brugte olie. Det kommer man ikke uden om.kørte en sæson
på den ca 10.000 km. Den var virklig lækker at køre på flot cykel gode
styregenskaber osv. generelt en god cykel. Men 100 kilo for en 96 njaaaa det
kan findes billigere eller nyere til samme pris.

--
Virtually Yours

Brian laursen

Dobbelt X ( til salg )
Http://home1.stofanet.dk/cashman

http://dfmc.dk/brian_laursen

Fra : Armand

Dato : 08-04-05 15:06

Steen E. wrote:
> "Emil" <gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>

> Motoren er den velkendte i R1/Fazer 1000

Nix!
Motoren stammer fra FZR 1000, og med 'esset er den sidste brug af den!
R1-motoren er en helt ny udvikling som også anvendes i Kilofazeren :-|

--
Armand.

Fra : Steen E.

Dato : 08-04-05 15:47

> [...]
> Motoren stammer fra FZR 1000, og med 'esset er den sidste brug af den!
> R1-motoren er en helt ny udvikling som også anvendes i Kilofazeren :-|

DFM er stedet hvor man altid kan blive klogere

Fra : VeTo

Dato : 08-04-05 13:41

Hej Emil,

Det er en kanon MC, men jeg er enig med Armand - den bruger olie! Måske ikke
til hverdagskørsel, men en gang tempokørsel ud og hjem gennem Tyskland
koster olie - med garanti! Heldigvis tænder olielampen på niveau og ikke
tryk!
Kørte 36k på min uden problemer, klippestabil og bundsolid, men der skal
køres friskt for at undgå ømme håndled.

Prisen forekommer høj, men må afhænge af stand og km.

Mvh.
SV1000S

Fra : Eg Egemarke

Dato : 08-04-05 14:39

Er det ikke samme motorkonstruktion som kommer fra Fzr 1000 ??
De bruger olie allerede efter 50 000 Km MEGET olie
Jeg var selv engang ved at hoppe på en sådan (feed Mc) men blev fra rådet
det pga at maskinerne ikke holder i længden !

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Ninja Rider

Dato : 08-04-05 23:15

Hejsa

VeTo wrote:
> Kørte 36k på min uden problemer, klippestabil og bundsolid, men der skal
> køres friskt for at undgå ømme håndled.

Hehe... kender det... kommer jo fra en kawa ZX-636R ... :)

> Prisen forekommer høj, men må afhænge af stand og km.

Tja.. det er den billigste der er tilsalg pt.
p.s. det er en af mine kamy'er der har den til at stå.... Men jeg skal
jo lige ud og trille lidt på den her en dag når der er godt vejr....

Mvh Emil
--
Kawasaki Z...... Tja......
Don't take life to serius......