Kawazaki 454LTD
Fra : Jesper Lynge

Dato : 07-04-05 20:55

Hej, har lige invisteret penge i en 454 fra ´85.

Er der nogle der kan hjælpe med nogle data over sådan en? (HK, osv)

Jeg synes den er noget sløv, selv for en cykel af den type og når den runder
6000 omdr begynder den ligesom at modbearbejde sig selv, så jeg undrer mig
lidt over om den evt kunne være droslet??

På forhånd tak, og god sæsson.

Fra : Richard

Dato : 07-04-05 21:00

Jesper Lynge wrote:

> Er der nogle der kan hjælpe med nogle data over sådan en? (HK, osv)

Prøv evt. bikez.com - men læs data med sund skepsis, der er mange fejl
indimellem

> Jeg synes den er noget sløv, selv for en cykel af den type og når den runder
> 6000 omdr begynder den ligesom at modbearbejde sig selv, så jeg undrer mig
> lidt over om den evt kunne være droslet??

Hvor har du købt den? - på et marked, hvor man har tradition for at drosle
som i CH, D etc.?

Har den fået udført service på motoren fornylig? - Kunne den være slidt
ned? - de samme skavanker kan jo skyldes mange andre ting.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-04-05 21:09

> Er der nogle der kan hjælpe med nogle data over sådan en? (HK, osv)

Lidt googlen afslører at den har 50HK og vejer 194kg tør. Hvad er ellers
interessant?

> Jeg synes den er noget sløv, selv for en cykel af den type og når den
> runder 6000 omdr begynder den ligesom at modbearbejde sig selv, så
> jeg undrer mig lidt over om den evt kunne være droslet??

Med 50HK til 194kg, så burde den være ret godt med, sammenlignet med andre
choppere, så det kunne godt tyde på en drosling, evt. 27HK hvis den kommer
fra Tyskland?

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jesper Lynge

Dato : 07-04-05 21:13

Den er købt privat, og har kørt 34000.

Ville løsningen være at få den på rullefelt?

Mvh Jesper

Fra : Moller

Dato : 07-04-05 21:27

Jesper Lynge wrote:
> Den er købt privat, og har kørt 34000.
>
> Ville løsningen være at få den på rullefelt?

   Det vil indikere om motoren har det godt... men ikke løse problemet,
måske give en indikation.

   Men til at starte med kan du jo starte med det store service, sådan en
gammel svend vil nok ha godt af at få renset kaburatore, nyt filter
olie/luft, stillet tændingen, kort sagt gå den efter i H og R.. den har
jo 20 års fødsdag i år ;) så den trænger nok, og lige meget hvad sælger
har sagt, så har han ik gjort det godt nok :) før du har tjekket ham efter.

   Og husk, et stort selvgjort service er meget billigere end en tur på
feltet, som kan tag livet af sådan en gammel svend hvis problemet
skyldes en misvedligeholdt motor.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jesper Lynge

Dato : 07-04-05 21:34

Hvis den evt er droslet, er der så nogen som kunne træffe at vide hvordan
det er gjort??

Venlig hilsen Jesper

Fra : Richard

Dato : 07-04-05 21:44

Jesper Lynge wrote:

> Hvis den evt er droslet, er der så nogen som kunne træffe at vide hvordan
> det er gjort??

Den slags er netop viden, der opsamles i en interessegruppe, klub el.lign.
Har du søgt efter en interessegruppe - en community på nydansk - på
Nettet? - blandt Yahoo Groups fx? - en enkeltstående sit fx 454ltd.com
/.de etc?

Melder ingen sig med spec. viden herinde, så søg videre på Nettet. Er den
droslet, er chancen for at finde info om den sikkert størst i det land,
cyklen stammer fra hhv et land, hvortil de droslede siden er havnet i
større tal som brugte.

Oprindelseslandet burde Kaw.importøren eller -forhandleren i det mindste
kunne hjælpe dig med at oplyse ud fra stel- og motornummer.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : brobaek

Dato : 07-04-05 23:19

"Jesper Lynge" <lynge1981@hotmail.com> wrote in message
> Hvis den evt er droslet, er der så nogen som kunne træffe at vide hvordan
> det er gjort??
>
> Venlig hilsen Jesper

Hvis den er fra DE står det på fahreugbrief ("registreringsattesten") - der
står både hvormange hk samt droslings-metode.

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-05 21:45

"Jesper Lynge" <lynge1981@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Den er købt privat, og har kørt 34000.
>
> Ville løsningen være at få den på rullefelt?

Prøv at lade en køre på den, som har erfaring med andre cykler i den
størrelse, evt. en forhandler.
De tager vel ikke nogetfor det, fra en mulig kunde, der vil vide om hans
cykel arbejder ordenlig.
Har du prøvet at kikke på luftfilter, prøv evt. at demont. det og så køre en
tur og se om der sker noget.
Hvis det ændre noget så prøv at vende tilbage.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc