/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Akrapovic på R6
Fra : LarsM


Dato : 07-04-05 06:52

Hvis jeg sætter en Akrapovic slip-on på R6 - årg 2000 (ingen kat) er det så
bydende nødvendigt at den dyses om eller kan man godt køre med
factory-setup?....er der fare for at motoren får en skade hvis ikke man gør
det?

/Lars Martin - Yamaha R6
http://www.dfmc.dk?id=524



 
 
Thomas Jensen (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 07-04-05 07:15

> Hvis jeg sætter en Akrapovic slip-on på R6 - årg 2000 (ingen kat) er det
> så
> bydende nødvendigt at den dyses om eller kan man godt køre med
> factory-setup?....er der fare for at motoren får en skade hvis ikke man
> gør
> det?

Jeg tror ikke den gør skade, alle fabrikanter påstår altid, at slip-on´s kan
sættes på og bruges uden problemer.
Men spørgsmålet er, om motoren så går bedre efter du har gjort det.

En omdysning koster vel 1-2000,-, og så får du også det fulde udbytte af
det.

--
Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "



Kai Harrekilde-Peter~ (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 07-04-05 09:27

"LarsM" <mumbo@jumbo.dk> writes:

> Hvis jeg sætter en Akrapovic slip-on på R6 - årg 2000 (ingen kat) er det så
> bydende nødvendigt at den dyses om eller kan man godt køre med
> factory-setup?....er der fare for at motoren får en skade hvis ikke man gør
> det?

Du kan godt køre uden omdysning. Der var ikke nogen (nævneværdig)
ændring på dysningen på min '00 R6 racer da jeg gik modsatte vej.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp(at)harrekilde(dot)dk>

HKS (07-04-2005)
Kommentar
Fra : HKS


Dato : 07-04-05 16:37


"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> wrote in message
news:usm23c7py.fsf@harrekilde.dk...
> "LarsM" <mumbo@jumbo.dk> writes:
>
> > Hvis jeg sætter en Akrapovic slip-on på R6 - årg 2000 (ingen kat) er det

> > bydende nødvendigt at den dyses om eller kan man godt køre med
> > factory-setup?....er der fare for at motoren får en skade hvis ikke man
gør
> > det?
>
> Du kan godt køre uden omdysning. Der var ikke nogen (nævneværdig)
> ændring på dysningen på min '00 R6 racer da jeg gik modsatte vej.
>

Men nu er det jo nok osse bedere for motoren at køre med en federe blanding
end med en mager uden at lyde som om jeg ved en hel masse om det.
Hvis den er med karb. som din er, ville jeg ofre en omdysning af den og 2k
er måske osse i overkanten.
Gav selv omkring 1200,- da jeg fik dysset min gamle kværn ved Rydberg MC.



Kai Harrekilde-Peter~ (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 07-04-05 17:41

"HKS" <not@likely.com> writes:

> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> wrote in message
> news:usm23c7py.fsf@harrekilde.dk...
>> "LarsM" <mumbo@jumbo.dk> writes:
>>
>> > Hvis jeg sætter en Akrapovic slip-on på R6 - årg 2000 (ingen kat) er det
> så
>> > bydende nødvendigt at den dyses om eller kan man godt køre med
>> > factory-setup?....er der fare for at motoren får en skade hvis ikke man
> gør
>> > det?
>>
>> Du kan godt køre uden omdysning. Der var ikke nogen (nævneværdig)
>> ændring på dysningen på min '00 R6 racer da jeg gik modsatte vej.
>>
>
> Men nu er det jo nok osse bedere for motoren at køre med en federe blanding
> end med en mager uden at lyde som om jeg ved en hel masse om det.
> Hvis den er med karb. som din er, ville jeg ofre en omdysning af den og 2k
> er måske osse i overkanten.
> Gav selv omkring 1200,- da jeg fik dysset min gamle kværn ved Rydberg MC.

Min *er* blevet dyset om, da vi alligevel havde gang i at checke
knaster, bytte karb rack og tændingsboks rundt.

Grunden til den ballade, er at min R6'er lægger ca 93hk på hjulet, og
kører med dyser som Yamaha aldrig har hørt om til en R6'er. Men lambda
sonden siger god for blandingen :-/

Næste gæt går på knasterne. Hvis ikke det giver pote, skal vi snart
til at skille hele motoren ad, for at skræmme de sidste 10 nipponiske
heste ud af motoren.


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen

Moller (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 07-04-05 18:40

LarsM wrote:
> Hvis jeg sætter en Akrapovic slip-on på R6 - årg 2000 (ingen kat) er det så
> bydende nødvendigt at den dyses om eller kan man godt køre med
> factory-setup?....er der fare for at motoren får en skade hvis ikke man gør
> det?

   Hvis du bruger en stort sjat penge på Akrapovic potten, så bør du bruge
den lille sjat til en indjustering. Ellers har du bare betalt for noget
du ikke udnytter fuldt ud.

   Du kan godt køre videre, og så om nogen mdr. rulle den ind der, hvis
økonomien kniber med at gøre det nu, men indtil da vil du ikke få
udnyttet din potte rigtigt, og du kan opleve at der opstår huller i
effektkurven som vil iretere dig indtil du for den justeret ind. Nogen
maskiner kan man opleve fnider i de lave omdr. ved bykørsel osv. men det
er ikke andet end at smide den på, og prøve... er den helt slem at køre
med sætter du bare den anden på igen ;) indtil du for tid/råd til
justeringen.

   Og en lille detalje som mange glemmer... HUSK at få skrevet ned hvordan
den er sat op med original potten, enda sørge for at du har de 4
hoveddyser med hjem, så du nemt kan skifte dyser, samt rykke nålen selv,
når du skal skifte potte pga. du skal til ancemanger hvor der er lydkrav
til potten, som du kun kan opfylde med den originale på. Dette er også
et plus når du skal til syn pga. vidersalg senere, så lad nu være med at
sælge eller smide originalen væk.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408875
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste