"HKS" <not@likely.com> writes:
> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> wrote in message
> news:usm23c7py.fsf@harrekilde.dk...
>> "LarsM" <mumbo@jumbo.dk> writes:
>>
>> > Hvis jeg sætter en Akrapovic slip-on på R6 - årg 2000 (ingen kat) er det
> så
>> > bydende nødvendigt at den dyses om eller kan man godt køre med
>> > factory-setup?....er der fare for at motoren får en skade hvis ikke man
> gør
>> > det?
>>
>> Du kan godt køre uden omdysning. Der var ikke nogen (nævneværdig)
>> ændring på dysningen på min '00 R6 racer da jeg gik modsatte vej.
>>
>
> Men nu er det jo nok osse bedere for motoren at køre med en federe blanding
> end med en mager uden at lyde som om jeg ved en hel masse om det.
> Hvis den er med karb. som din er, ville jeg ofre en omdysning af den og 2k
> er måske osse i overkanten.
> Gav selv omkring 1200,- da jeg fik dysset min gamle kværn ved Rydberg MC.
Min *er* blevet dyset om, da vi alligevel havde gang i at checke
knaster, bytte karb rack og tændingsboks rundt.
Grunden til den ballade, er at min R6'er lægger ca 93hk på hjulet, og
kører med dyser som Yamaha aldrig har hørt om til en R6'er. Men lambda
sonden siger god for blandingen :-/
Næste gæt går på knasterne. Hvis ikke det giver pote, skal vi snart
til at skille hele motoren ad, for at skræmme de sidste 10 nipponiske
heste ud af motoren.
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen