|
| Nypris CBR600fy 2001? Fra : Jannick Andersen |
Dato : 06-04-05 19:21 |
|
Er nu ved at komme så langt i importprocessen, at jeg skal til at
tænke på forsikring. Dvs. det har jeg tænkt på det før og var godt
klar over at det ikke blev billigt, men fuck det. Boys with toys...
Jeg har så fundet ud af at Tryg er de eneste som vil lege med og de
kunne så oplyse at valgt årgang kostede 175.000 kr.
Jeg tænker bare... hvorfor var den årgang så dyr og hvad gør den til
noget særligt i forhold til året før / året efter?. Og sidst hvad står
den til i MC-Revyen fra det år. Tror ikke helt på hvad Tryg siger.
Anyone ???
Jannick
| |
Ukendt (06-04-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-04-05 19:34 |
|
"Jannick Andersen" <jannick@direkte.org> skrev i en meddelelse
news:11128118730.876552276404183@dtext.news.tele.dk...
>
> Er nu ved at komme så langt i importprocessen, at jeg skal til at
> tænke på forsikring. Dvs. det har jeg tænkt på det før og var godt
> klar over at det ikke blev billigt, men fuck det. Boys with toys...
>
> Jeg har så fundet ud af at Tryg er de eneste som vil lege med og de
> kunne så oplyse at valgt årgang kostede 175.000 kr.
> Jeg tænker bare... hvorfor var den årgang så dyr og hvad gør den til
> noget særligt i forhold til året før / året efter?. Og sidst hvad står
> den til i MC-Revyen fra det år. Tror ikke helt på hvad Tryg siger.
>
179.996,- vil du have et scan af siden ?
--
Mvh.
Dannie
http://www.zx-r.dk
http://www.dfmc.dk/?id=75
| |
Jannick Andersen (06-04-2005)
| Kommentar Fra : Jannick Andersen |
Dato : 06-04-05 20:02 |
| | |
SmaRTrxxv (06-04-2005)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 06-04-05 19:47 |
|
Jannick Andersen wrote:
>
> Jeg tænker bare... hvorfor var den årgang så dyr og hvad gør den til
> noget særligt i forhold til året før / året efter?.
Yen var meget stærk overfor euro/kronen på det tidspunkt og denne effekt
bliver jo så 3x større i vores afgiftsplagede land..... hovedsagligt
derfor var riskogerne dyre i 2001..
Thore
| |
Michael K. S. (06-04-2005)
| Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 06-04-05 19:59 |
|
On 06 Apr 2005 18:21:23 GMT, Jannick Andersen <jannick@direkte.org>
wrote:
>Anyone ???
Hvad er det egentlig du har Jannick? En CBR600FY er en 2000 model
(karburatormodel), mens en 2001 model er en CBR600FI
(insprøjtningsmodel). I 2001 kom FI'eren kun i DK som den særlige FS
(sport) model til 179.996 kr., mens Nellemann også solgte ud af
2000-overliggere FY'ere til 154.996 - og det er jo nok det sidste som
er aktuelt for dig.
--
-Michael
| |
Ukendt (06-04-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-04-05 20:10 |
|
"Michael K. S." <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:kpb851hqpjordbuba2i03guia6k6jebgd7@4ax.com...
> On 06 Apr 2005 18:21:23 GMT, Jannick Andersen <jannick@direkte.org>
> wrote:
>
>>Anyone ???
>
> Hvad er det egentlig du har Jannick? En CBR600FY er en 2000 model
> (karburatormodel), mens en 2001 model er en CBR600FI
> (insprøjtningsmodel). I 2001 kom FI'eren kun i DK som den særlige FS
> (sport) model til 179.996 kr., mens Nellemann også solgte ud af
> 2000-overliggere FY'ere til 154.996 - og det er jo nok det sidste som
> er aktuelt for dig.
>
I så fald at det er den sidste af dem du har, er den scan jeg sendte dig
ikke korrekt, jeg har desværre ikke den anden.
--
Mvh.
Dannie
http://www.zx-r.dk
http://www.dfmc.dk/?id=75
| |
Jannick Andersen (06-04-2005)
| Kommentar Fra : Jannick Andersen |
Dato : 06-04-05 20:17 |
|
Michael K . S . <mks74temp@tiscali.dk> skrev:
>On 06 Apr 2005 18:21:23 GMT, Jannick Andersen
<jannick@direkte.org>
>wrote:
>
>>Anyone ???
>
>Hvad er det egentlig du har Jannick? En CBR600FY er en 2000 model
>(karburatormodel), mens en 2001 model er en CBR600FI
>(insprøjtningsmodel). I 2001 kom FI'eren kun i DK som den
særlige FS
>(sport) model til 179.996 kr., mens Nellemann også solgte ud af
>2000-overliggere FY'ere til 154.996 - og det er jo nok det
sidste som
>er aktuelt for dig.
>
>--
>-Michael
Ja nu er det jo sådan at jeg har hentet den i DE og jeg kan
derfor kun læse mig til at det er en FY, og første
indregistrering er 2001. Det kunne tyde på at det er en der har
overvintret :-@
Ikke at det gør mig noget, det er stadig en fed maskine, og
præmien skiller ved 150.000, men det kan være det hjælper på
afgiften
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1050
| |
Michael K. S. (06-04-2005)
| Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 06-04-05 20:26 |
|
On 06 Apr 2005 19:17:17 GMT, Jannick Andersen <jannick@direkte.org>
wrote:
> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1050
Det er en 2000 produceret CBR600FY karburatormodel, og altså ind.reg
et år "for sent" i D. . Helt generelt er det uheldigt at hente sent
ind.reg modeller i D idet T&S opererer med 1. ind.reg ved
værdisættelsen, men p.g.a den glidende skala for afgiften for cykler
yngre end 6 år, kommer det reelt ikke til at betyde helt så meget -
Som udgangspunkt er det dog bedst at hente tidligt ind.reg. cykler i
D. f.eks en 99-model FX ind.reg i de sidste mdr af 98, de findes
nemlig også .
--
-Michael
| |
Armand (06-04-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-04-05 21:54 |
|
Michael K. S. wrote:
> On 06 Apr 2005 19:17:17 GMT, Jannick Andersen <jannick@direkte.org>
> wrote:
>
>
>> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1050
>
>
> Det er en 2000 produceret CBR600FY karburatormodel, og altså ind.reg
> et år "for sent" i D. . Helt generelt er det uheldigt at hente sent
> ind.reg modeller i D idet T&S opererer med 1. ind.reg ved
> værdisættelsen, men p.g.a den glidende skala for afgiften for cykler
> yngre end 6 år, kommer det reelt ikke til at betyde helt så meget -
> Som udgangspunkt er det dog bedst at hente tidligt ind.reg. cykler i
> D. f.eks en 99-model FX ind.reg i de sidste mdr af 98, de findes
> nemlig også .
>
Men netop detaljen á krabunader hhv. indsprøjtning gør at det er
formålstjenstligt at få gjort T&S opmærksom på detaljen!
Her er vurderings-fremstilling vejen direkte til samtale med
vurderings-hovedet :-|
--
Armand.
| |
Michael K. S. (06-04-2005)
| Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 06-04-05 22:09 |
|
On Wed, 06 Apr 2005 22:54:19 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
>Men netop detaljen á krabunader hhv. indsprøjtning gør at det er
>formålstjenstligt at få gjort T&S opmærksom på detaljen!
>Her er vurderings-fremstilling vejen direkte til samtale med
>vurderings-hovedet :-|
De bør kunne se det af stelnummeret - men iøvrigt er det noget
forfærdelig rod med F4'erne med prisstigninger, tilbud osv. i de
enkelte årgange 99-04, så det er virkelig lidt af et lotteri hvad T&S
beslutter sig til skal være markedsprisen....
--
-Michael
| |
|
|