pris på kæde-kit til en GSX 600 F
Fra : leo

Dato : 05-04-05 22:39

Hvad vil det ca. koste mig med et nyt kæde-kit til en GSX 600 F (2000 model)
med montering og evt. uden montering? (Er det til at gøre selv, der er jo
ingen samleled på kæden og jeg har ikke det værktøj til at samle den med,)

En anden ting er at jeg har overvejet, at få 3 tænder mindre på det bagerste
tandhjul er det godt eller skidt?(hurtiger optræk).jeg er ligeglad med
topfarten.

Leo
2300 kbh

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-04-05 23:02

"leo" <news@weidick.com> writes:

> [...]
> ingen samleled på kæden og jeg har ikke det værktøj til at samle den med,)

Du skal bruge et sted at klodse motorcyklen op så den ikke hænger i
bagsvingeren, for den skal du have af for at montere en endeløs kæde.
Det tog mig et par timer at skifte kæde på min Bandit her for et par
uger siden. Kædekittet havde jeg givet 900 kroner for.

Skal du have nogen til at gøre det for dig, så skal du nok regne med
små 2000 kroner alt inklusive.

> En anden ting er at jeg har overvejet, at få 3 tænder mindre på det bagerste
> tandhjul er det godt eller skidt?(hurtiger optræk).jeg er ligeglad med
> topfarten.

Hvis du sætter et mindre tandhjul bagpå får du højere gearing og
derved langsommere optræk. Du skal nok kigge på et større tandhjul i
stedet.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : anders majland

Dato : 05-04-05 23:28

Og antal tænder skal ikke ændres meget inden der skal bruges en anden længde
kæde

Fra : Armand

Dato : 05-04-05 23:41

anders majland wrote:

> Og antal tænder skal ikke ændres meget inden der skal bruges en anden længde
> kæde

Jo, meget!
Kæder springer á lige antal led, så man vil gå to led op/ned af gangen
Derved at det kun er den ene halvdel af tandhjulet at man i praksis
bruger (lægger an mod) vil en ændring af tandantallet kun udvirke med
det halve antal, så der skal 4 tænder til at modsvare en to leds ændring
af kæden
I praksis er der dog meget plads at give af i kædeopspændingen, og på
min RGV sprang jeg rundt blandt 8 bagklinger på samme kæde og kun
sparsomt modvirket af en enkelt tand foran!

--
Armand.

Fra : Futte & Co.

Dato : 06-04-05 13:32

leo wrote:
> [...]
> ingen samleled på kæden og jeg har ikke det værktøj til at samle den med,)

http://www.soborgmc.dk/Kaedekit.htm
Et kædekit koster ca. 800 - 1200 i netbutikker i .de, læg dertil en
times tid på mc værksted

> En anden ting er at jeg har overvejet, at få 3 tænder mindre på det bagerste
> tandhjul er det godt eller skidt?(hurtiger optræk).jeg er ligeglad med
> topfarten.

Det er vist ikke noget du kan mærke i det daglige, kun se på din omd.tæller

--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975