CD-drev vil ikke læse brændte cd
Fra : Gert Nielsen /PMF

Dato : 29-05-01 07:55

Hej alle
Nys hjemkommen fra reperation (gnistrende imac, måske husker du) det var
et analog/video board den var gal med. Det tog Office-line 12 dage og det
kostede 2880,- (én arb time 800 + moms!!)
Meen nu vil mit cd drev ikke læse brændte cdér, det ville det vist hellere
ikke før, men nu skal jeg installere nogle ting. Jeg får en dialogboks
frem der siger: kan ikke læse disken skal den formateres? Og i rullemenuen
kun optionen ProDos. Jeg bruger system 8.6 + 333MHz iMac . Nogen goé
ideer. Hilsen Gert

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-05-01 08:45

Gert Nielsen /PMF <gert_nielsen_/pmf@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> frem der siger: kan ikke læse disken skal den formateres? Og i rullemenuen
> kun optionen ProDos. Jeg bruger system 8.6 + 333MHz iMac . Nogen goé

Er det kun hjemmebrændte CD'ere eller er det også originale CD'ere ? Har
du mulighed for at teste lige præcis den CD, som driller i en anden Mac
?

Jeg er ikke verdensmester i firmware halløj og så videre, men er du
sikker på at det er i orden ?

Jeg har godt hørt at de nyere Mac'er er langt mere krakilske med hensyn
til at læse CD'ere end fx. ældre modeller.

Har du mulighed for at formatere dyret og smide en 9.1 på ?
--
Cordiali saluti Jesper

Fra : Gert Nielsen /PMF

Dato : 29-05-01 09:47

jesper@gylling.net,Ny-Internet skriver:

>Er det kun hjemmebrændte CD'ere eller er det også originale CD'ere ?
Den vil heller ikke afspille originale Audio-cd´er
>Har
>du mulighed for at teste lige præcis den CD, som driller i en anden Mac
>?
Ja det har jeg ; det prøver jeg i eftermiddag

>Jeg er ikke verdensmester i firmware halløj og så videre, men er du
>sikker på at det er i orden ?
Nej og jeg ved heller ikke hvad det er eller hvad jeg evt skal gøre

>Har du mulighed for at formatere dyret og smide en 9.1 på ?
>--

Formatere har jeg ikke rigtigt mulighed for men jeg skulle til at
installere 9.1, men det ku jeg jo så ikke . Gert