Positionslys på motorcykel?
Fra : Anders Christensen

Dato : 04-04-05 14:02

Hejsa NG
Jeg går ud fra at en motorcykel skal have lys i "begge ender" ved
positionslys?
For så er der noget galt med min nye brugte cykel, da den kun har lys i
baglygten og ved nummerpladen.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : anders majland

Dato : 04-04-05 14:14

> Jeg går ud fra at en motorcykel skal have lys i "begge ender" ved
> positionslys?
> For så er der noget galt med min nye brugte cykel, da den kun har lys i
> baglygten og ved nummerpladen.

Har du checket pæren til positionslyset ?

/A

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-04-05 15:25

Anders Christensen wrote:
> [...]
> positionslys?
> For så er der noget galt med min nye brugte cykel, da den kun har lys i

Tjoh - men hvornår har du brug for det? Skift pæren hvis du føler for
det - der er nok ikke nogen der har savnet dens virkning før dig.

--
vh
Torben

Fra : Anders Christensen

Dato : 04-04-05 14:27

Torben Scheel wrote:

> Tjoh - men hvornår har du brug for det? Skift pæren hvis du føler for
> det - der er nok ikke nogen der har savnet dens virkning før dig.

Nej, opdagede det bare forleden, troede sådan noget blev tjekket ved
syn, men jeg har garanti på cykel så det skal jeg bare lige køre forbi
og få ordnet en dag ved lejlighed..

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-04-05 20:43

> Nej, opdagede det bare forleden, troede sådan noget blev tjekket ved
> syn, men jeg har garanti på cykel så det skal jeg bare lige køre forbi
> og få ordnet en dag ved lejlighed..

Min MC var også nysynet da jeg købte den for snart 4 år siden, men det er
først for nogle uger siden at jeg fik taget mig sammen til at få
positionslyset til at virke foran.
Pæren til positionslys manglede simpelthen, så det er nok ikke noget de lige
tjekker ved et syn, men det er jo rimeligt nemt at 'reparere', da pæren blot
skulle monteres.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-04-05 12:57

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> writes:

> Pæren til positionslys manglede simpelthen, så det er nok ikke noget de
> lige tjekker ved et syn, men det er jo rimeligt nemt at 'reparere', da
> pæren blot skulle monteres.

Heh, lige præcist positionslys var den ene af de to anmærkninger jeg fik
da Kawaen skulle synes. Positionslys og den dengang for korte (og iøvrigt
ganske originale) bagskærm... Men solen skinnede og da jeg lovede at skifte
pæren fik jeg lov at køre hjem igen.

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.

Fra : Johnny

Dato : 04-04-05 22:03

Torben Scheel wrote:

> [...]
Nej, opdagede det bare forleden, troede sådan noget blev tjekket ved
syn, men jeg har garanti på cykel så det skal jeg bare lige køre forbi

og få ordnet en dag ved lejlighed.. [/quote:71f8d24fc1]

Den skal virke ligesom alle andre monterede lygter. Men du har reelt
set intet at bruge den til.

_____________________________
www.kritikken.dk - for dig der er igang med en køreskole

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-04-05 07:37

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa NG
> Jeg går ud fra at en motorcykel skal have lys i "begge ender" ved
> positionslys?

Du har da ret, det skal være der... Men...
Det tjekkes stort set aldrig ved syn, da det er ret ligegyldigt - man bruger
det jo ikke.
Enkelte TYPEGODKENDTE modeller HAR faktisk slet ikke positionslys, hvis
motoren ikke kører - og det selvom forskrifterne klart kræver det. Jeg har
fx. haft en Honda XL model, hvor positionslyset kun virker hvis motoren er
startet, og da det skyldes måden ledningsnettet er udformet, er det ikke en
"lille smutter".
Men det har heller aldrig givet problemer ved syn.

Rittig