|
| Benzin-forbrug på ZZR 600 ? Fra : Brian Ipsen |
Dato : 04-04-05 12:40 |
|
Hej,
En bekendt har en Kawasaki zzr 600 fra '96, som efterhånden har gået
75-85.000 km... Den er begyndt at blive lidt "forslugen" i
brændstof-forbruget, dvs. typisk 10-12 km/l ved motorvejs-kørsel. Da MC'en
blev købt for 3-4 år siden var den ikke så forslugen.
Ganske vist har motoren kørt langt, men den "spiser" ikke olie... - Men er
der nogen, der har en idé til hvorfor brændstof-økonomien i den efterhånden
er blevet dårligere ? Er løsningen at få en anden motor på (feks fra en MC
fra Tyskland eller lignende) ?
/Brian
| |
Futte & Co. (04-04-2005)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 04-04-05 13:40 |
|
Brian Ipsen wrote:
> Hej,
>
> En bekendt har en Kawasaki zzr 600 fra '96, som efterhånden har gået
> 75-85.000 km... Den er begyndt at blive lidt "forslugen" i
> brændstof-forbruget, dvs. typisk 10-12 km/l ved motorvejs-kørsel. Da MC'en
> blev købt for 3-4 år siden var den ikke så forslugen.
> Ganske vist har motoren kørt langt, men den "spiser" ikke olie... - Men er
> der nogen, der har en idé til hvorfor brændstof-økonomien i den efterhånden
> er blevet dårligere ? Er løsningen at få en anden motor på (feks fra en MC
> fra Tyskland eller lignende) ?
>
> /Brian
>
>
Moller skrev lidt om emnet d. 8-3 2005 i tråden "Hold jer LANGT væk fra
Holtug MC, og FactoryPro Jetkit."
Det kunne være en mulighed
--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975
BSA B40, en go' '68, stadig til salg
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er
| |
Armand (04-04-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 04-04-05 14:56 |
|
Futte & Co. wrote:
> Brian Ipsen wrote:
>
>> Hej,
>>
>> En bekendt har en Kawasaki zzr 600 fra '96, som efterhånden har gået
>> 75-85.000 km... Den er begyndt at blive lidt "forslugen" i
>> brændstof-forbruget, dvs. typisk 10-12 km/l ved motorvejs-kørsel. Da
>> MC'en blev købt for 3-4 år siden var den ikke så forslugen.
>> Ganske vist har motoren kørt langt, men den "spiser" ikke olie... -
>> Men er der nogen, der har en idé til hvorfor brændstof-økonomien i den
>> efterhånden er blevet dårligere ? Er løsningen at få en anden motor på
>> (feks fra en MC fra Tyskland eller lignende) ?
>>
>
> Moller skrev lidt om emnet d. 8-3 2005 i tråden "Hold jer LANGT væk fra
> Holtug MC, og FactoryPro Jetkit."
> Det kunne være en mulighed
Hvis ikke at det ligefrem blot er et spørgsmål om et nyt luftfilter :-/
Det er ihvertfald at skyde gråspurve med kanoner, at tale om hele
motorer
--
Armand.
| |
Futte & Co. (04-04-2005)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 04-04-05 15:03 |
|
Armand wrote:
> Futte & Co. wrote:
>
>> Brian Ipsen wrote:
>>
>>> Hej,
>>>
>>> En bekendt har en Kawasaki zzr 600 fra '96, som efterhånden har gået
>>> 75-85.000 km... Den er begyndt at blive lidt "forslugen" i
>>> brændstof-forbruget, dvs. typisk 10-12 km/l ved motorvejs-kørsel. Da
>>> MC'en blev købt for 3-4 år siden var den ikke så forslugen.
>>> Ganske vist har motoren kørt langt, men den "spiser" ikke olie... -
>>> Men er der nogen, der har en idé til hvorfor brændstof-økonomien i
>>> den efterhånden er blevet dårligere ? Er løsningen at få en anden
>>> motor på (feks fra en MC fra Tyskland eller lignende) ?
>>>
>>
>> Moller skrev lidt om emnet d. 8-3 2005 i tråden "Hold jer LANGT væk
>> fra Holtug MC, og FactoryPro Jetkit."
>> Det kunne være en mulighed
>
>
> Hvis ikke at det ligefrem blot er et spørgsmål om et nyt luftfilter :-/
>
> Det er ihvertfald at skyde gråspurve med kanoner, at tale om hele
> motorer
>
Og uden garanti for at ramme den stakkels uskyldige spurv
--
Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F , den fine årgang 1975
BSA B40, en go' '68, stadig til salg
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er
| |
Kenneth Østrup (04-04-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 04-04-05 13:36 |
|
Brian Ipsen wrote:
> Hej,
>
> En bekendt har en Kawasaki zzr 600 fra '96, som efterhånden har gået
> 75-85.000 km... Den er begyndt at blive lidt "forslugen" i
> brændstof-forbruget, dvs. typisk 10-12 km/l ved motorvejs-kørsel. Da MC'en
> blev købt for 3-4 år siden var den ikke så forslugen.
> Ganske vist har motoren kørt langt, men den "spiser" ikke olie... - Men er
> der nogen, der har en idé til hvorfor brændstof-økonomien i den efterhånden
> er blevet dårligere ? Er løsningen at få en anden motor på (feks fra en MC
> fra Tyskland eller lignende) ?
>
Har maskinen platiner eller elektronisk tænding?
Det lyder som om at tændingen kunne stå lidt skævt, jeg har engang haft
det problem.
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - < http://blog.riskoger.net/>
| |
Brian Ipsen (04-04-2005)
| Kommentar Fra : Brian Ipsen |
Dato : 04-04-05 21:22 |
|
"Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> wrote in message
news:4251351b$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> En bekendt har en Kawasaki zzr 600 fra '96, som efterhånden har gået
>> 75-85.000 km... Den er begyndt at blive lidt "forslugen" i
>> brændstof-forbruget, dvs. typisk 10-12 km/l ved motorvejs-kørsel. Da
>> MC'en
>> blev købt for 3-4 år siden var den ikke så forslugen.
>> Ganske vist har motoren kørt langt, men den "spiser" ikke olie... - Men
>> er
>> der nogen, der har en idé til hvorfor brændstof-økonomien i den
>> efterhånden
>> er blevet dårligere ? Er løsningen at få en anden motor på (feks fra en
>> MC
>> fra Tyskland eller lignende) ?
> Har maskinen platiner eller elektronisk tænding?
Jeg ved det faktisk ikke... Og hun ved det i hvert fald heller ikke selv (så
teknisk mind'ed er hun ikke )
> Det lyder som om at tændingen kunne stå lidt skævt, jeg har engang haft
> det problem.
Jeg giver beskeden videre - hun skal alligevel have MC'en til
eftersyn/service torsdag, så kan de jo lige checke det dér... Den har vist
også haft nogle start-problemer engang, hvor hun havde den forbi Holtug MC,
men de kunne ikke finde/udbedre fejlen (hun kom heller ikke til at betale
for det)... Kan ikke lige huske, hvor hun så fik det fikset, men den kom da
til at køre igen....
Tak for tippet
/Brian
| |
Armand (04-04-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 04-04-05 22:05 |
|
Brian Ipsen wrote:
> "Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> wrote in message
> news:4251351b$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>
>
>>Det lyder som om at tændingen kunne stå lidt skævt, jeg har engang haft
>>det problem.
>
Den har helt sikkert elektronisk tænding á magnetisk pick-up og
elektronisk avancering :-|
> Jeg giver beskeden videre - hun skal alligevel have MC'en til
> eftersyn/service torsdag, så kan de jo lige checke det dér... Den har vist
> også haft nogle start-problemer engang, hvor hun havde den forbi Holtug MC,
> men de kunne ikke finde/udbedre fejlen (hun kom heller ikke til at betale
> for det)...
Holtug??
Så har den sq da fået deres lorte-jet-kit monteret på et tidspunkt :-/
Hvis hendes mekaniker ikke umiddelbart kan finde en årsag, så få ham til
at kontrollere om det er originale dysenåle og i benægtende fald
hvorledes nåledyserne har det!! :-|
--
Armand.
Kan ikke lige huske, hvor hun så fik det fikset, men den kom da
> til at køre igen....
>
> Tak for tippet
>
> /Brian
>
>
| |
Brian Ipsen (04-04-2005)
| Kommentar Fra : Brian Ipsen |
Dato : 04-04-05 23:07 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:mZh4e.109544$Vf.4164984@news000.worldonline.dk...
>> Jeg giver beskeden videre - hun skal alligevel have MC'en til
>> eftersyn/service torsdag, så kan de jo lige checke det dér... Den har
>> vist også haft nogle start-problemer engang, hvor hun havde den forbi
>> Holtug MC, men de kunne ikke finde/udbedre fejlen (hun kom heller ikke
>> til at betale for det)...
> Holtug??
> Så har den sq da fået deres lorte-jet-kit monteret på et tidspunkt :-/
> Hvis hendes mekaniker ikke umiddelbart kan finde en årsag, så få ham til
> at kontrollere om det er originale dysenåle og i benægtende fald hvorledes
> nåledyserne har det!! :-|
Nu købte hun maskinen brugt, og jeg er ikke klar over, hvor den har været
til service førhen - men hun bruger i hvert fald ikke Holtug, da de ikke var
i stand til at få den "kørende" igen efter den havde start-problemer (ved
dog heller ikke, om Holtug har haft fat i den før)...
Jeg giver besked videre - så må vi jo afvente og se, hvad værkstedet
siger... I'll keep you posted
Mvh
/Brian
| |
Henrik Nielsen (04-04-2005)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen |
Dato : 04-04-05 15:01 |
| | |
Johan Vikkelsøe-Pede~ (16-04-2005)
| Kommentar Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~ |
Dato : 16-04-05 19:01 |
|
zzr har mig bekendt elektronisk tænding som ik kan justeres, men hvis den er
tørstig er det næsten 100% luftfilter eller karburatorerne der sku ha et
check og justeres.., har før op levet at hoveddysen var raslet løs, og lå i
bunden af svømmerhuset, så får den jo lidt mere benzin, så mit råd,
kartburatorer af, juster svømmerhøjde, og generel eftersyn, så sku den være
i vinkel, motoren er da ok hvis den ikke bruger olie, så det der med kanoner
og gråspurve er rigtigt nok
johan
"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:42514812$0$740$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Luftfilteret ???
>
>
> --
> Mvh.
> Henrik
> http://RaptorMC.dk
>
> Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
>
>
| |
S.G (05-04-2005)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 05-04-05 00:26 |
|
Har den jetkit?
Så kan det være strålehovederne (er det det de hedder) der er slidte. Koster
omkring 1500,- at få skiftet!
Hvis du har originalnåle, så smid det jetkit af h til!
| |
Armand (05-04-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 05-04-05 00:25 |
|
S.G wrote:
> Har den jetkit?
> Så kan det være strålehovederne (er det det de hedder) der er slidte. Koster
> omkring 1500,- at få skiftet!
Det er lige det at Holtug-snakken går på :-|
--
Armand.
| |
|
|