/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Knast + kæde på en FJ1100
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 04-04-05 09:28

Jeg har lige monteret knasterne + ny knastkæde på min FJ'er. Efter jeg har
timet dem og skulle til at sætte dækslet på opdagede jeg at jeg kunne se
luft mellem tandhjul på knasterne og kæden. Er det normalt?
Eller vil den "falde ned" efterhånden som den bliver slidt? Den gamle kæde
ligger helt ned mod tandhjulet....

Mine tanker går på at diameteren jo blive større, kunne det så tænkes at den
vil hoppe en tand på et tidspunkt? Eller er det helt utopi....


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



 
 
Torben Scheel (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 04-04-05 11:18

Henrik Nielsen wrote:
> Jeg har lige monteret knasterne + ny knastkæde på min FJ'er. Efter jeg har
> timet dem og skulle til at sætte dækslet på opdagede jeg at jeg kunne se
> luft mellem tandhjul på knasterne og kæden. Er det normalt?
> Eller vil den "falde ned" efterhånden som den bliver slidt? Den gamle kæde
> ligger helt ned mod tandhjulet....
>
> Mine tanker går på at diameteren jo blive større, kunne det så tænkes at den
> vil hoppe en tand på et tidspunkt? Eller er det helt utopi....
>
>
Din kæde vil blive som den gamle meget hurtigt hvis du ikke får skiftet
tandhjulet. "Slidt sammen - skiftes" sammen passer vist også hér.

--
vh
Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425

Armand (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-04-05 13:16

Henrik Nielsen wrote:
> Jeg har lige monteret knasterne + ny knastkæde på min FJ'er. Efter jeg har
> timet dem og skulle til at sætte dækslet på opdagede jeg at jeg kunne se
> luft mellem tandhjul på knasterne og kæden. Er det normalt?
> Eller vil den "falde ned" efterhånden som den bliver slidt? Den gamle kæde
> ligger helt ned mod tandhjulet....
> Mine tanker går på at diameteren jo blive større, kunne det så tænkes at den
> vil hoppe en tand på et tidspunkt? Eller er det helt utopi....
>
Sund skepsis!
Men hvis forekomsten skyldes kædenedslidning, så skal man (som også for
bagkædens vedkommende) kunne bevæge/løfte kæden midt på tandhjulet,
hjvorimod man må antage at sagerne er som de skal være hvis kæden føles
fast!

--
Armand.

Henrik Nielsen (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 04-04-05 15:00

"hvis kæden føles fast"

Den er meget fast, så jeg ville formode det hele er ok. Men er altid en
smule skeptisk når det drejer sig om knaster.......
Det kan jo blive dyre lærepenge... Ventilerne er netop blevet skiftet (pga
slid), og gøre det engang til, vil ikke gavne husfreden..

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



p.jarnbak (04-04-2005)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 04-04-05 17:30


"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
news:425147e2$0$759$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "hvis kæden føles fast"
>
> Den er meget fast, så jeg ville formode det hele er ok. Men er altid en
> smule skeptisk når det drejer sig om knaster.......
> Det kan jo blive dyre lærepenge... Ventilerne er netop blevet skiftet (pga
> slid), og gøre det engang til, vil ikke gavne husfreden..

Har du smmenlignet med den gamle kæde.F.eks afstanden mellem de pinde der
holder rullerne
og diameteren på rullerne.Du skal naturligvis måle afstanden på en af
sidepladerne hvor de
er faste.
Hej Palle.



Henrik Nielsen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 05-04-05 07:53

"Du skal naturligvis måle afstanden på en af sidepladerne hvor de er faste"

Det vil jeg da lige prøve... Tak for hintet


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Stefan (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Stefan


Dato : 04-04-05 14:43

Jeg har lidt netop snakket med en som lige er udlært om det samme emne,
når
motoren snore med 8-13.000 omdr så kravler den ned og mellemrummet bliver
meget mindre og ned mindre omdr. suser den op igen, jeg regner med at han
har tjek på det...

Andre bud ?

--
Med V Hilsen
Stefan Sørensen
www.dfmc.dk/?id=453


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:wda4e.109453$Vf.4160484@news000.worldonline.dk...
> Henrik Nielsen wrote:
> > Jeg har lige monteret knasterne + ny knastkæde på min FJ'er. Efter jeg
har
> > timet dem og skulle til at sætte dækslet på opdagede jeg at jeg kunne
se
> > luft mellem tandhjul på knasterne og kæden. Er det normalt?
> > Eller vil den "falde ned" efterhånden som den bliver slidt? Den gamle
kæde
> > ligger helt ned mod tandhjulet....
> > Mine tanker går på at diameteren jo blive større, kunne det så tænkes
at
den
> > vil hoppe en tand på et tidspunkt? Eller er det helt utopi....
> >
> Sund skepsis!
> Men hvis forekomsten skyldes kædenedslidning, så skal man (som også for
> bagkædens vedkommende) kunne bevæge/løfte kæden midt på tandhjulet,
> hjvorimod man må antage at sagerne er som de skal være hvis kæden føles
> fast!
>
> --
> Armand.


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 625 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk



Armand (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-04-05 21:46

Stefan wrote:
> Jeg har lidt netop snakket med en som lige er udlært om det samme emne,
> når
> motoren snore med 8-13.000 omdr så kravler den ned og mellemrummet bliver
> meget mindre og ned mindre omdr. suser den op igen, jeg regner med at han
> har tjek på det...
>
> Andre bud ?

At han (som næsten alle andre mekanikere der skal forsøge sig at
forklare tekniske sager) fabulerer! :-|

--
Armand.

Ukendt (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-04-05 21:12


Henrik Nielsen skrev i meddelelsen
<4250f9fd$0$640$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
>Jeg har lige monteret knasterne + ny knastkæde på min FJ'er. Efter jeg har
>timet dem og skulle til at sætte dækslet på opdagede jeg at jeg kunne se
>luft mellem tandhjul på knasterne og kæden. Er det normalt?
>Eller vil den "falde ned" efterhånden som den bliver slidt? Den gamle kæde
>ligger helt ned mod tandhjulet....


Tandkæde ?? Også kaldet hyvochain.

Eller er det en rullekæde á-la bagkæde ?

mvh
Orla

>--
>Mvh.
>Henrik
>http://RaptorMC.dk
>
>Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
>
>



Henrik Nielsen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 05-04-05 07:52

Det er en tandkæde...


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Orla Pedersen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 05-04-05 08:58

Henrik Nielsen wrote:

> Det er en tandkæde...

Så er der næppe noget problem, grunden til at den gamle kæde går i bund i
tandhjulet er slidtage på kædens tænder.

Det væsentlige er at den nye kæde har ensartet anlæg hele tandhjulet
rundt, altså ikke noget med at "kravle op" på toppen af tænderne ved
indløb og udløb på tandhjulet. Og ikke noget med "løs" kæde midt på
tandhjulet.

mvh
Orla





Henrik Nielsen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 05-04-05 10:22

"Så er der næppe noget problem"

Ok, tak for svaret. Så kan jeg sover roligt...



--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408874
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste