Køb af Bandit fra '96 ?
Fra : Løfgreen

Dato : 04-04-05 05:33

Har været ude at se på een.
600 ccm, 1996 med 38.000 på uret,
TCP kåbe, og til 48.000,-

Den så umiddelbart rimelig pæn ud,
men hvad skal jeg være opmærksom på ?
Nogen gode ideer ?

mvh
Lars

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 04-04-05 06:08

Løfgreen <lovegreenFJERN@mailme.dk> wrote:

> Har været ude at se på een.
> 600 ccm, 1996 med 38.000 på uret,
> TCP kåbe, og til 48.000,-
>
> Den så umiddelbart rimelig pæn ud,
> men hvad skal jeg være opmærksom på ?
> Nogen gode ideer ?
>
> mvh
> Lars

Jeg købte sidste år en brugt Bnadit fra 96 - den kørte upåklageligt, men
hold øje med alle de normale ting: mislyde fra motor, dæk, bremseskiver
etc. etc. etc.

Mvh
Anna

--
Anna M. Andersen
AIM/AOL chat: annabassand

Fra : Bo Christensen

Dato : 04-04-05 09:55

> Har været ude at se på een.
> 600 ccm, 1996 med 38.000 på uret,
> TCP kåbe, og til 48.000,-
Jeg har hentet en i tyskland med 7500 på
klokken, med afgift står den i ca 44.000
/bo

Fra : Moller

Dato : 04-04-05 11:37

Bo Christensen wrote:

> Jeg har hentet en i tyskland med 7500 på
> klokken, med afgift står den i ca 44.000
> /bo

   hvad med turen dernede osv... har du prøvet at sammenregne ALLE dine
udgifter for at hente den ;) ikke for at sige det ikke er en god ide,
men hvis manden i forvejen ikke er den store MC kender, til at vudere...
og med i betragtning af Morten Juels humoristiske tysklands MC hente
ture ;) sååå ville jeg nok mene at fra de 44k til 48k - det den kan
presses ned(en B12 kan fås ned til 50k), sååååå :) er det kun hvis man i
forvejen skal derned.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Moller

Dato : 04-04-05 11:39

Moller wrote:

> og med i betragtning af Morten Juels humoristiske tysklands MC hente
> ture ;) sååå ville jeg nok mene at fra de 44k til 48k - det den kan

   De kan findes ved at søge på gamle Indlæg ala "Morten Juel Kawa" ...
"Morten Juel starter ikke tager den alligevel" osv. :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Moller

Dato : 04-04-05 11:41

Løfgreen wrote:
> Har været ude at se på een.
> [...]

   En kold B6 eller B12 tikker meget af de fleste MC'er at være, men når
den er varm bør de ikke gøre det, eller i det mindste skal du ikke kunne
høre det i tomgang og med over 3000 omdr...

   Ellers mislyde osv. Gearet skal gå godt... og så alle de samme ting som
ved andre cykler ala gummi på dækne osv.

   Armand skriver nok noget om at du skal ha knasterne i hånden til
inspection inden du køber ;) meeennnn... tro kan flytte bjerge

--
VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 04-04-05 12:57

Løfgreen wrote:
> Har været ude at se på een.
> [...]

Ingen tekniske råd herfra; men Jens Jacob Bager har skrevet en af de
største sandheder der findes omkring køb, og især førstegangskøb:

Vær opmærksom på din købekløe og behersk dem!
Køb aldrig(!) det første køretøj du kigger på! Vend måske tilbage til
det første efter at have vurderet markedets andre muligheder; men styr
dine lyster første gang du kigger på den :-|

--
Armand.

Fra : Kim \(Bandit600\)

Dato : 04-04-05 16:33

"Løfgreen" skrev i en meddelelse

> Den så umiddelbart rimelig pæn ud,
> men hvad skal jeg være opmærksom på ?
> Nogen gode ideer ?

Mål skivernes tykkelse, det kan være et godt forhandlings grundlag,
da de jo koster 3500, med den km stand er det ved at oppe over
med et skift, alt efter kørsel self! tjek kæde og tandhjul, dæk osv..
Afprøv også affjedringen for og bag, det er et kritisk punkt på banditterne.
Min bagdæmper stod helt af ved 40000km, og det er dyrt at købe en ny!
Mærk efter om kronrørslejerne er slidte og om forgaflen er slatten, det ka
hurtigt blive en dyr omgang hvis der er mange ting der skal laves!

skiver for 3500
dæk ca 2500
bagdæmper 4-5000
kædekit 1000 - 1500
forgaffel fjedre ca 1200

osv..

kim..

Fra : Løfgreen

Dato : 04-04-05 16:51

> [...]
> Mærk efter om kronrørslejerne er slidte og om forgaflen er slatten, det ka
> hurtigt blive en dyr omgang hvis der er mange ting der skal laves!

Uha, nu er jeg næsten snakket fra at købe mc overhovedet... :-/
Så er det lige før at en "bil nr. 2" bliver den eneste vej... ak ak

Men tak for jeres input..

mvh
Lars

Fra : Kim \(Bandit600\)

Dato : 04-04-05 16:56

"Løfgreen" <lovegreenFJERN@mailme.dk> skrev

> Uha, nu er jeg næsten snakket fra at købe mc overhovedet... :-/
> Så er det lige før at en "bil nr. 2" bliver den eneste vej... ak ak

Nej selvfølgelig skal du da have en bike, det kan være dyrt ja, men
glemte lige at sige det er det hele værd

Fra : ScooterBo

Dato : 05-04-05 16:27

> Uha, nu er jeg næsten snakket fra at købe mc overhovedet... :-/
> Så er det lige før at en "bil nr. 2" bliver den eneste vej... ak ak

> [...]

Hva' snakker du om - bare kig dig for og så køb mc nr 1

ScooterBo

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 16-04-05 18:56

Hey, købte min bandit i 2000, os årgang 96, da havde dne kørt 50000, nu den
kørt 89000, der er ikke de vilde problemer med knaster på banditterne, det
var vist mere de gamle gsxr motorer, bare ventilerne er blevet justeret , så
burde de holde længe endnu, mine er ikke slidte og se på, når jeg har haft
låget af ved 85000KM..

Jeg købte skiver fra en gsxf foran og en gsxr 1100 bagtil, de passer lige
over, det løb op i 1500Kr hos LC-racing, de giver en kanon service, plus de
gør hva de kan for at finde dele der passer over.

Fjedre og dæmper fik jeg for 800 og 2500, wirth fjedre og en hagon dæmper,
men mener man kan købe en gsxr dæmper brugt som sku passe på???
Dæk kan fås til 1800 leveret fra reifenversandt.de michelin road et eller
andet, samme dæk herhjemme koster 2800 for sættet, så ingen grund til panik
..

Min erfaring med banditten er god, den kører upåklageligt, dte eneste jeg
har døjet med, er når jeg kører i regnvejr, så er det somom vandet løber ned
i nogle af tændrørs hullerne, lidt træls, så kører den underligt, kan også
ske det er mine hætter som er ved og gå sig en tur, ved det ikke!! andre af
jer der har haft samme prob??

Haft min cykel i tre år nu, omkostninger .. kronrørsleje1000, lejer til
bagssvinger 1100, fjedre 800, dæmper 2500, kædekit1500, ellers ikke noget ud
over alm vedligeholdelse..

Dog er min olie køler gået sig en tur,, så hvis der er nogen dre har en
liggende, som de vil af med, så skriv lige, dte ret træls at den sveder helt
vildt.

johan

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-04-05 14:33

"Kim \(Bandit600\)" <lundgaard@skjern-net.dk> writes:

> Mærk efter om kronrørslejerne er slidte og om forgaflen er slatten, det ka
> hurtigt blive en dyr omgang hvis der er mange ting der skal laves!

Det er godt nok nogle dyre reservedele du har fundet. Jeg tror i
øvrigt jeg gav omkring 300 bobs for nye kronrørslejer.

> skiver for 3500

Sælger Louis ikke et sæt skiver til foran for ca. 2000 bobs?

> dæk ca 2500

Jeg gav ca. 1700 for et sæt Metzler Z6 hos Reifenversand.

> bagdæmper 4-5000

Jeg købte en brugt fuldt justerbar Wilbers noget billigere. Det vil
ikke være smart at købe en original bagdæmper til en Bandit, den
skider og kan ikke renoveres. Den koster sikkert også en formue.

> kædekit 1000 - 1500

900 bobs hos Louis
(OK, der var tilbud)

> forgaffel fjedre ca 1200

Jeg tror jeg gav ca. 700 kroner for et sæt Wilbers et eller andet sted
i Tyskland.

Du skal vist øve dig lidt i at finde de gode tilbud.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-04-05 19:30

"Løfgreen" <lovegreenFJERN@mailme.dk> writes:

> Nu er det jo ikke alle der kan udskifte og montere
> diverse stumper til mc...

Nej, og fred da også med det. Så må de jo også bare betale det det
koster at køre motorcyklen ned til det lokale værksted og sige "lav
den", også selv om det til tider kan være urimeligt dyrt.

> Selvfølgelig er man ikke nødvendigvis født med 10
> tommelfingre, men jeg vil mene der er ting man bør
> overlade til folk der har forstand på det.

Såsom?

> Eller bliver man automatisk en "gør-det-selv Leth"
> når man får mc ?

Jeg gjorde. Jeg meldte mig ind i en klub, og der har jeg fået en masse
hjælp. Det betyder at jeg selv har lavet alle service på min MC, og
selv har monteret andre bremseslanger, bagdæmper, forgaffelfjedre osv.

Jeg er langt fra ekspert, men når jeg skal lave noget jeg ikke har
prøvet før kigger jeg i min værkstedsmanual, og sørger så for at lave
det en dag, hvor der er nogle med mere forstand på sagerne end jeg i
klubben.

På den konto har jeg fået mange hyggelige timer til at gå, hørt mange
røverhistorier og sparet rigtig mange penge.

Nu da jeg har haft MC i nogle år er det så min tur til at give lidt af
min viden igen. I dag har jeg fx hjulpet et af klubbens nye medlemmer
med at skifte oliefilter. Langt fra nogen uoverkommelig opgave, men
svært for ham der ikke har prøvet det før, og piece-of-cake for os der
har prøvet det et par gange.

.... kort fortalt; meld dig ind i din lokale MC-klub. Det betaler sig.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*