kørekort og billeje
Fra : Finn Poulsen

Dato : 03-04-05 19:08

Hej alle
For et par måneder siden tog jeg kørekort til bil. jeg har haft kørekort
til motorcykel siden 1979. Min kone og jeg har altid lejet MC på vores
ferier, men denne gang kunne vi godt tænke os en bil, da konen er meget
utryg ved bjergkørsel.
Nu ser jeg at de fleste udlejere kræver man har haft "kørekort" i et år.
Fint, -jeg har haft "kørekort" i 25 år, men æder de mon den?
vh

Fra : Anders Christensen

Dato : 03-04-05 21:18

Finn Poulsen wrote:
> [...]
> Nu ser jeg at de fleste udlejere kræver man har haft "kørekort" i et år.
> Fint, -jeg har haft "kørekort" i 25 år, men æder de mon den?

Det kommer jo nok an på om de kigger på hvornår du fik kørekort første
gang, eller hvornår du tog kørekort til den kategori du gerne vil leje.
Hvis de da overhovedet kigger på det..
--
Mvh Anders Christensen

Fra : anders majland

Dato : 04-04-05 13:52

> Det kommer jo nok an på om de kigger på hvornår du fik kørekort første
> gang, eller hvornår du tog kørekort til den kategori du gerne vil leje.
> Hvis de da overhovedet kigger på det..

Hvis de kigger så vil det nok tage lidt tid at forklare de mange datoer på
et dansk kørekort. Findes der en officiel oversættelse, man kunne have med i
lommen ?

(En kollega har oplevet bøvlet med at amerikanerne skriver måned-dag-år
istedet for dag-måned-år)