Nummerplade sløring web
Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 03-04-05 10:13

Jeg sad lige og surfede lidt på gallerierne på DFMC, og en tanke slog mig

Der gøres store anstrengelser for at dække nummerpladen, ja jeg har
såmmend også selv ved enkelte lejligheder gjort det, men hvorfor?

Hvorfor slørers nummerpladen på billederne?,
jeg mener, man kan blot gå ned på den lokale havn en varm dag, og så
holder der et ½ 100 MC'er hvor man kan skrive numre og det der ligner ned
Jeg ser egentlig ikke formålet.....

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Tommy Fer

Dato : 03-04-05 10:23

J.C.Kløve wrote:
> [...]
> jeg mener, man kan blot gå ned på den lokale havn en varm dag, og så
> holder der et ½ 100 MC'er hvor man kan skrive numre og det der ligner ned

Nej, jeg fatter det heller ikke. Plus at du i princippet ikke burde
kunne få udleveret noget info nogen steder på nummerpladen.

mvh Tommy Fer

Fra : Dr.Enduro

Dato : 03-04-05 11:18

Tommy Fer wrote:

> Nej, jeg fatter det heller ikke. Plus at du i princippet ikke burde
> kunne få udleveret noget info nogen steder på nummerpladen.

Jo, det kan man godt. Kender en, der har arbejdet ved en
bilforhandler. Når de f.eks. havde en kunde på besøg, som de ikke kendte
navnet på, men kun nummerpladen, og kunden måske var kommet til at
ødelægge noget, så ringede de bare til politiet og fik oplyst navn og
adresse. Det var vist ikke helt lovligt, men når man fortæller
historien, vil mange politifolk åbenbart gerne hjælpe. Det samme med
tankstationer, når folk stikker af uden at betale.
Hvad man så skulle kunne bruge sådan en information til, skal man så
have lidt fantasi til at forestille sig. Måske til målrettet at gå efter
en bestemt mc, som man vil stjæle? Ved det ikke.

Hilsen Jan

Fra : K

Dato : 03-04-05 11:07

""J.C.Kløve"" <DunantFJERN@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> såmmend også selv ved enkelte lejligheder gjort det, men hvorfor?
>
> Hvorfor slørers nummerpladen på billederne?,

Enig, det har også altid undret mig, ofte er ejers navn og adresse oplyst i
sammenhæng med disse billeder, men nummerpladen sløret, total tåbeligt
......jeg håber også på at nogen kan give en forklaring på sløringen

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 03-04-05 22:20

K wrote:
> Enig, det har også altid undret mig, ofte er ejers navn og adresse oplyst i
> sammenhæng med disse billeder, men nummerpladen sløret, total tåbeligt
> .....jeg håber også på at nogen kan give en forklaring på sløringen

Jeg gider ikke sløre min egen da jeg ikke ser et formål med det. Men
andres slører jeg da jeg ikke ved hvad deres holdning er (det kunne
f.eks være de ikke var interesserede i at deres bedre halvdel genkendte
nummerpladen :)

Carsten Sørensen

Fra : Ronni

Dato : 03-04-05 11:18

J.C.Kløve wrote:

> Der gøres store anstrengelser for at dække nummerpladen, ja jeg har
> såmmend også selv ved enkelte lejligheder gjort det, men hvorfor?

Jeg tror forklaringen skal findes flere steder.
Mange har nok set det gjort på websites fra udlandet, f.eks. Sverige hvor
man kan indhente alle oplysninger om ejeren ud fra nummerpladen, og tænkt
at "sådan bør man nok gøre", uden helt at vide hvorfor.

En anden vinkel kunne være, at der ikke er nogen grund til at andre skal
kunne se nummerpladen. Hvis f.eks. jeg lægger nogle billeder på nettet af
min motorcykel, hvor jeg har lavet et eller andet på den, kan alle jo se
disse billeder senere, også når jeg evt. prøver at sælge den.
Internettet er på en need-to-know basis i den sammenhæng :)

Til sidst kunne det jo også være, at folk uden helt rent mel i posen
faktisk har adgang til ejerregistre, gennem forsikringsselskaber, politi,
importører eller andet - igen er en need-to-know fremgangsmåde den sikre.

Og så er det jo ret nemt at sløre nummerpladen, så hvorfor ikke gøre det?

Fra : kenneth T

Dato : 03-04-05 18:05

> Jeg tror forklaringen skal findes flere steder.

Og man kunne, udover det med potientielt tyveri, forestille at en ejer kom
til at sige at han af og til kører stærkt, og at en politimand tilfældigvis
læste med??

....jeg kører naturligvis aldrig for stærkt :)

--
MVH
Kenneth T

Fra : André T.

Dato : 03-04-05 22:13

> ...jeg kører naturligvis aldrig for stærkt :)

Ok, men det viste vi jo godt, for sådan en 12'er, er jo lidt svært at få op
i fart

¨¨°º© http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 ©º°¨¨
© Bow Wow Wow Yippi Yo Yippy Yay ©

Fra : kenneth T

Dato : 04-04-05 21:11

> Ok, men det viste vi jo godt, for sådan en 12'er, er jo lidt svært at få
> op i fart

...........nemli` ja :)

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 04-04-05 08:04

"J.C.Kløve" wrote:

> [...]
> jeg mener, man kan blot gå ned på den lokale havn en varm dag, og så
> holder der et ½ 100 MC'er hvor man kan skrive numre og det der ligner ned

Tjae, der er også mange der undrer sig over hvorfor deres cykler bliver
stjålet, selvom de fx står nede i et aflåst kælderrum og har gjort det hele
vinteren... :-/
Jeg siger ikke at dfmc er opslagsværk for diverse forbrydere, men muligheden
er der altså! Og sammenkædet med det faktum at mange motorkontore er villige
til at oplyse identiteten på en ejer, hvis undskyldningen er god nok, ser
jeg det som en stor fordel et sløre identiteten. Specielt set i det lys, at
jeg ikke har kasko på min ged.
Betragt mig bare som en overpyldret hallucinerende stodder, men hvis der
ikke skal andet til, bruger jeg gladeligt de 2 minutter på at sløre sådanne
billeder af min ged.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : Jacob XJ600

Dato : 04-04-05 12:07

Psycho Cowboy skrev:
> [...]
> Betragt mig bare som en overpyldret hallucinerende stodder, men hvis der
> ikke skal andet til, bruger jeg gladeligt de 2 minutter på at sløre

- Men giver gladeligt oplysninger som navn og bopæl? Som skrevet højere
oppe i denne tråd, opgiver mange jo navn og adresse el.lign. på dfmc.dk, så
"tyvene" behøver slet ikke ringe til motorkontoret. En søgning på de gule
sider giver kun to adresser at vælge imellem, med dit navn og postnummer...

Mvh Jacob

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 04-04-05 13:36

"Jacob XJ600" wrote:

> [...]

> "tyvene" behøver slet ikke ringe til motorkontoret. En søgning på de gule
> sider giver kun to adresser at vælge imellem, med dit navn og

Præcis, og jeg kan i den forbindelse lige fortælle at min bopæl ikke ligger
i Slagelse, så ingen af de resultater du finder er mig.
Men aht. troværdigheden på dfmc.dk bor jeg selvfølgelig ikke langt fra
Slagelse, men lettere skal det ikke være for tyven at finde mig.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : Jacob XJ600

Dato : 04-04-05 14:08

> [...]
> Men aht. troværdigheden på dfmc.dk bor jeg selvfølgelig ikke langt fra
> Slagelse, men lettere skal det ikke være for tyven at finde mig.

Ok. Så må du jo være den tredie mulighed, der netop ikke bor i Slagelse

Mvh Jacob

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 04-04-05 16:45

Jacob XJ600 wrote:

> Ok. Så må du jo være den tredie mulighed, der netop ikke bor i
> Slagelse

Nææ, Stenstuegade ligger også i Slagelse, og jeg er som sagt ingen af de
resultater der kommer frem, når du søger.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ