Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Dygtig dreng, Rene!
> Planlægger først at trådopdele sine spørgsmål til senere brugeres gavn,
> og viser så at du selv benytter dig af at søge på tidligere indlæg
Man har vel været på Usenet siden engang i 97-98, og ved hvad der gør
det nemmere at søge info, man forventer jo ikke at finde spørgsmål og
svar om olieniveau i forgafler under et subject som hedder "Clipon og
gaffelbro", derfor forsøger jeg somregel også at finde på sigende
subjects.
> Du fortjener et fedtemærke i den store sorte usenet-bog!!
Uha, sådan et har jeg vist aldrig fået før :)
> Besvaret?
> Var det henvisningen til Motobase ved Louis??
Jeg var i tvivl om hvorvidt at oliehøjden skulle måles med fjederen i
eller ej, da jeg først havde fundet ud af det, kunne jeg ikke forstå at
jeg overhovedet havde været i tvivl, og en nærlæsning af Haynes ville
også have besvaret det for mig.
> Tillægstip uden for emne [
] :
> Ved adskillelse kan det være en fordel at måle det gamle niveau efter
> afmontering af fjeder og i tvivlstilfælde bruge dette mål til nyt niveau
> (husk dog at have haft fjederen nede i teleskopet og oppe igen for at
> udligne den mængde af det gamle olie der sad på den afmonterede fjeder
>
)
Det duer bare ikke hvis det som i mit tilfælde skal skiftes olie
samtidig med pakdåser som har lækket en masse olie, for der var ik møj
olie tilbage, tilgengæld er ALTING omkring forgaflerne fedtet ind; fælg,
kalibre, bremseklodser, så jeg skal også igang med en større omgang
rengøring. Og selvom bremseklodserne måske er ok, skifter jeg dem
alligevel.
Ud af de over 800ml der burde være i to rør tilsammen, tror jeg at jeg
har tappet ca. 3-400ml af, men den var også meget blød.
--
-René