Armand skrev i meddelelsen ...
<snip> en masse gode råd om bremser...
>bremscaliberens indhold blive udskiftet inden at udluftningen er
>komplet - Især hvis stemplerne retteligt er trykket tilbage i bund inden
>påbegyndelsen af arbejdet, så derfor er der egentlig ingen grund til at
>gøre opmærksom på dét
</snip>
Når man nu er igang, kan man passende rense caliprene for aflejringer. Da de
er nederst i bremsesystemet, er det der snavs samles, og der slipper også
med tiden bremsestøv ind bag stempelpakningerne fra bremsebelægningerne. Ud
med stemplerne, "fisk" pakningsringene ud evt. med en nål, (læg mærke til
hvad der er ind og ud, de skal nemlig monteres på samme måde hvis de
genbruges), og rens sporene hvori pakringene skal sidde med spritvædet
klud/vatpind. Smør pakningerne med en anelse bremsecylinderfedt, og saml
igen.
Bagefter kan man nyde hvordan bremserne ikke længe "småhænger", og over at
vide, at der ikke ligger en sort "suppe" bag stemplerne i caliperen.
Efter adskillelse, rengøres et anodiseret aluminium caliperhus i øvrigt let
og elegant i varmt vand, med flydende skurepulver, samt en tandbørste. Husk
efterfølgende at blæse vand ud af bremsevædskekanalerne, og så kan caliprene
efterfølgende tørres med en varmeblæserpistol.
>Læs om bremsevædsker og deres egenskaber på DMC's FAQ:
>
http://www.dmc-org.dk/Index-faq.html
mvh
Orla
>--
>Armand.