|
| gik ud på motorvejen Fra : Bo Christensen |
Dato : 02-04-05 08:23 |
|
hejsa,
I går efter over 200 km's kørsel,
heraf de sidste 100 på motorvej tabte
min bandit 600 først pusten, den ville ikke
trække, man kunne tage gassen i bund uden
at der skete noget, så kørte jeg ind til siden,
hvor der straks kom en venlig mc-mand på
bmw (tak for det), vi snakkede 40 sekunder,
så prøvede jeg at starte (mit batteri har lidt probs
så jeg skubbede i 2. gear) så startede den og kørte
fin hjem.
Hvad var det ?
Den kører desude lidt ujævnt, måske hænger det sammen,
det mærkes især i tomgang, men også ved 3-4000
omdrejninger.
/bo
| |
Schlæger (02-04-2005)
| Kommentar Fra : Schlæger |
Dato : 02-04-05 08:26 |
|
Bo Christensen wrote:
> hejsa,
> I går efter over 200 km's kørsel,
> heraf de sidste 100 på motorvej tabte
> min bandit 600 først pusten, den ville ikke
> trække, man kunne tage gassen i bund uden
> at der skete noget, så kørte jeg ind til siden,
> hvor der straks kom en venlig mc-mand på
> bmw (tak for det), vi snakkede 40 sekunder,
> så prøvede jeg at starte (mit batteri har lidt probs
> så jeg skubbede i 2. gear) så startede den og kørte
> fin hjem.
> Hvad var det ?
> Den kører desude lidt ujævnt, måske hænger det sammen,
> det mærkes især i tomgang, men også ved 3-4000
> omdrejninger.
> /bo
Hej.
Du skriver ikke noget om, hvornår på dagen det var .... Skærtorsdag var
jeg på en smuttur til Hamburg. Det var tåget og luften var kold. Da lavede
min XJ det samme nummer på motorvejen, men det blev kontakt afhjulpet da
den fik en gang karburatursprit i benzinen. Siden har den gentaget
"succes'en" - og jeg har gentaget kuren.
Mch Schlæger
| |
Bo Christensen (02-04-2005)
| Kommentar Fra : Bo Christensen |
Dato : 02-04-05 08:47 |
|
> Du skriver ikke noget om, hvornår på dagen det var ....
Det var ved 15 tiden, koldt, men ikke tåget
/bo
| |
Knud Dam (02-04-2005)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 02-04-05 09:05 |
|
"Bo Christensen" <bo@bcconsult.com> skrev i en meddelelse
news:424e4df1$0$23050$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Du skriver ikke noget om, hvornår på dagen det var ....
> Det var ved 15 tiden, koldt, men ikke tåget
> /bo
Hej Bo.
Det er meget sandsynligt, at det er karburatoris.
Det er iøvrigt en god idé at hælde lidt karburatorsprit i tanken ind imellem
for at få eventuel vand med ud.
Mvh
KD
| |
Preben Riis Sørensen (02-04-2005)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 02-04-05 09:18 |
|
"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev > Det er meget
sandsynligt, at det er karburatoris.
>
> Det er iøvrigt en god idé at hælde lidt karburatorsprit i tanken ind
imellem
> for at få eventuel vand med ud.
Hvis det så kommer igen ved højere temperaturer, kan det være
brændstoffilter, der er så 'tæt' at vand(ikke is) lukker det.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Carsten Jensen (02-04-2005)
| Kommentar Fra : Carsten Jensen |
Dato : 02-04-05 09:31 |
|
Det kan også være lufthul i tankdæksel der er stoppet. Så kommer der
undertryk i tanken og ingen benzin i karburatoren.
Carsten
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:424e552e$0$23069$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev > Det er meget
> sandsynligt, at det er karburatoris.
>>
>> Det er iøvrigt en god idé at hælde lidt karburatorsprit i tanken ind
> imellem
>> for at få eventuel vand med ud.
>
> Hvis det så kommer igen ved højere temperaturer, kan det være
> brændstoffilter, der er så 'tæt' at vand(ikke is) lukker det.
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk
>
>
>
| |
Dr.Enduro (02-04-2005)
| Kommentar Fra : Dr.Enduro |
Dato : 02-04-05 12:11 |
|
Carsten Jensen wrote:
> Det kan også være lufthul i tankdæksel der er stoppet. Så kommer der
> undertryk i tanken og ingen benzin i karburatoren.
Ja, det ville også være mit gæt. Evt. også vand i karburatorerne.
Hilsen Jan
| |
Schlæger (02-04-2005)
| Kommentar Fra : Schlæger |
Dato : 02-04-05 12:17 |
|
Carsten Jensen wrote:
> Det kan også være lufthul i tankdæksel der er stoppet. Så kommer der
> undertryk i tanken og ingen benzin i karburatoren.
> Carsten
Næppe - for så skal problemet gentage sig regelmæssigt i det uendelige
indtil har har fået "ordnet det hul".
Mch Schlæger
| |
Armand (02-04-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 02-04-05 12:19 |
|
Carsten Jensen wrote:
> Det kan også være lufthul i tankdæksel der er stoppet. Så kommer der
> undertryk i tanken og ingen benzin i karburatoren.
Jup!
At lytte efter når man åbner tankdækslet er en god diagnisticeren: Lyder
der et *svup*, har der været undertryk i tanken!
I givet fald lader man lige bensinen løbe til karburatorerne et halvt
minuts tid, hvorefter man atter vil kunne starte!
--
Armand.
| |
Dr.Enduro (02-04-2005)
| Kommentar Fra : Dr.Enduro |
Dato : 02-04-05 18:24 |
|
Min siger godt nok ikke svup, men det sker om vinteren, at
tankudluftningen er frosset til. Motoren går derfor i stå, men starter
igen efter meget kort tid, hvis man åbner låget. Og nej, det sker ikke
igen og igen, men kun i mget hård frost (på min cykel i hvert fald)
Hilsen Jan
| |
Bo Christensen (02-04-2005)
| Kommentar Fra : Bo Christensen |
Dato : 02-04-05 09:26 |
|
ok,
karburatorsprit,
køber man det på tanken og hælder hvor meget i
en 19 liters tankning ?
/bo
"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Vms3e.15$X54.14@news.get2net.dk...
>
> "Bo Christensen" <bo@bcconsult.com> skrev i en meddelelse
> news:424e4df1$0$23050$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>> Du skriver ikke noget om, hvornår på dagen det var ....
>> Det var ved 15 tiden, koldt, men ikke tåget
>> /bo
>
> Hej Bo.
>
> Det er meget sandsynligt, at det er karburatoris.
>
> Det er iøvrigt en god idé at hælde lidt karburatorsprit i tanken ind
> imellem for at få eventuel vand med ud.
>
> Mvh
>
> KD
>
| |
Thomas Jensen (02-04-2005)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 02-04-05 09:56 |
|
Bo Christensen wrote:
> ok,
> karburatorsprit,
> køber man det på tanken og hælder hvor meget i
> en 19 liters tankning ?
> /bo
yup på tanken, der står på flasken hvor meget der skal i, typisk 1 liter
rækker til 30 liter, afhængig af hvor koncentreret det er.
mvh
Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
| |
Ole Baun (02-04-2005)
| Kommentar Fra : Ole Baun |
Dato : 02-04-05 19:03 |
|
"Thomas Jensen"
> Bo Christensen wrote:
> > ok,
> > karburatorsprit,
> > køber man det på tanken og hælder hvor meget i
> > en 19 liters tankning ?
> > /bo
>
> yup på tanken, der står på flasken hvor meget der skal i, typisk 1 liter
> rækker til 30 liter, afhængig af hvor koncentreret det er.
Ja, eller i Silvan, Jem & Fix, Biltema, Harald Nyborg el. lign. hvis du vil
have det lidt billigere.
Det jeg bruger pt har jeg købt til halv pris af normalprisen i Silvan. Dvs
ca. 8 - 9 kr. (Det havde mistet farven fordi det havde stået ude i solen,
var forklaringen.).
Ole Baun
CB 500, ´96, 141 kkm
| |
Ole Baun (02-04-2005)
| Kommentar Fra : Ole Baun |
Dato : 02-04-05 21:10 |
|
"Ole Baun"
- snip -
> Det jeg bruger pt har jeg købt til halv pris af normalprisen i Silvan. Dvs
> ca. 8 - 9 kr.
8 - 9 kr pr liter selvfølgelig.
| |
Schlæger (02-04-2005)
| Kommentar Fra : Schlæger |
Dato : 02-04-05 12:15 |
|
Bo Christensen wrote:
> ok,
> karburatorsprit,
... og det kører du med lige så længe vi har temperaturer under 3 grader
og periodisk nattefrost. Til efteråret begynder du at køre med det igen -
uanset vejret - i de sidste ca. 3 tankfulde, før du opstalder din MC.
Derved kan du få opsamlet en del af det kondensvand, der hen over sæsonen
er blevet dannet i din tank og lagret nede i bunden.
Mch Schlæger
| |
Jes Vestervang (03-04-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 03-04-05 21:53 |
|
Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
> At lytte efter når man åbner tankdækslet er en god diagnisticeren:
> Lyder der et *svup*, har der været undertryk i tanken!
Fazeren lavede også svup-tricket fordi udluftningsslangerne var
knækket, men jeg mærkede dog ikke noget på motorgangen. Sikkert
pga. benzinpumpen
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Armand (04-04-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 04-04-05 00:47 |
|
Jes Vestervang wrote:
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
>
>
>>At lytte efter når man åbner tankdækslet er en god diagnisticeren:
>>Lyder der et *svup*, har der været undertryk i tanken!
>
>
> Fazeren lavede også svup-tricket fordi udluftningsslangerne var
> knækket, men jeg mærkede dog ikke noget på motorgangen. Sikkert
> pga. benzinpumpen
Eller også fordi den altid har kørt som op ad bakke med dig på!
--
Armand.
| |
Jes Vestervang (04-04-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 04-04-05 08:54 |
|
Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
> Jes Vestervang wrote:
>> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
>>
>>> At lytte efter når man åbner tankdækslet er en god diagnisticeren:
>>> Lyder der et *svup*, har der været undertryk i tanken!
>> Fazeren lavede også svup-tricket fordi udluftningsslangerne var
>> knækket, men jeg mærkede dog ikke noget på motorgangen. Sikkert
>> pga. benzinpumpen
>
> Eller også fordi den altid har kørt som op ad bakke med dig på!
Blah! Jeg vejer under 100 kg igen (99), så var din mund, usling!
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
|
|