gik ud på motorvejen
Fra : Bo Christensen

Dato : 02-04-05 08:23

hejsa,
I går efter over 200 km's kørsel,
heraf de sidste 100 på motorvej tabte
min bandit 600 først pusten, den ville ikke
trække, man kunne tage gassen i bund uden
at der skete noget, så kørte jeg ind til siden,
hvor der straks kom en venlig mc-mand på
bmw (tak for det), vi snakkede 40 sekunder,
så prøvede jeg at starte (mit batteri har lidt probs
så jeg skubbede i 2. gear) så startede den og kørte
fin hjem.
Hvad var det ?
Den kører desude lidt ujævnt, måske hænger det sammen,
det mærkes især i tomgang, men også ved 3-4000
omdrejninger.
/bo

Fra : Schlæger

Dato : 02-04-05 08:26

Bo Christensen wrote:

> [...]
> Hvad var det ?
> Den kører desude lidt ujævnt, måske hænger det sammen,
> det mærkes især i tomgang, men også ved 3-4000

Hej.

Du skriver ikke noget om, hvornår på dagen det var .... Skærtorsdag var
jeg på en smuttur til Hamburg. Det var tåget og luften var kold. Da lavede
min XJ det samme nummer på motorvejen, men det blev kontakt afhjulpet da
den fik en gang karburatursprit i benzinen. Siden har den gentaget
"succes'en" - og jeg har gentaget kuren.

Mch Schlæger

Fra : Bo Christensen

Dato : 02-04-05 08:47

> Du skriver ikke noget om, hvornår på dagen det var ....
Det var ved 15 tiden, koldt, men ikke tåget
/bo

Fra : Knud Dam

Dato : 02-04-05 09:05

"Bo Christensen" <bo@bcconsult.com> skrev i en meddelelse
> Det var ved 15 tiden, koldt, men ikke tåget
> /bo

Hej Bo.

Det er meget sandsynligt, at det er karburatoris.

Det er iøvrigt en god idé at hælde lidt karburatorsprit i tanken ind imellem
for at få eventuel vand med ud.

Mvh

KD

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-04-05 09:18

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev > Det er meget
sandsynligt, at det er karburatoris.

> Det er iøvrigt en god idé at hælde lidt karburatorsprit i tanken ind
imellem
> for at få eventuel vand med ud.

Hvis det så kommer igen ved højere temperaturer, kan det være
brændstoffilter, der er så 'tæt' at vand(ikke is) lukker det.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Carsten Jensen

Dato : 02-04-05 09:31

Det kan også være lufthul i tankdæksel der er stoppet. Så kommer der
undertryk i tanken og ingen benzin i karburatoren.

Carsten

Fra : Dr.Enduro

Dato : 02-04-05 12:11

Carsten Jensen wrote:
> Det kan også være lufthul i tankdæksel der er stoppet. Så kommer der
> undertryk i tanken og ingen benzin i karburatoren.

Ja, det ville også være mit gæt. Evt. også vand i karburatorerne.

Hilsen Jan

Fra : Schlæger

Dato : 02-04-05 12:17

Carsten Jensen wrote:

> Det kan også være lufthul i tankdæksel der er stoppet. Så kommer der
> undertryk i tanken og ingen benzin i karburatoren.

> Carsten

Næppe - for så skal problemet gentage sig regelmæssigt i det uendelige
indtil har har fået "ordnet det hul".

Mch Schlæger

Fra : Armand

Dato : 02-04-05 12:19

Carsten Jensen wrote:
> Det kan også være lufthul i tankdæksel der er stoppet. Så kommer der
> undertryk i tanken og ingen benzin i karburatoren.

Jup!
At lytte efter når man åbner tankdækslet er en god diagnisticeren: Lyder
der et *svup*, har der været undertryk i tanken!
I givet fald lader man lige bensinen løbe til karburatorerne et halvt
minuts tid, hvorefter man atter vil kunne starte!

--
Armand.

Fra : Dr.Enduro

Dato : 02-04-05 18:24

Min siger godt nok ikke svup, men det sker om vinteren, at
tankudluftningen er frosset til. Motoren går derfor i stå, men starter
igen efter meget kort tid, hvis man åbner låget. Og nej, det sker ikke
igen og igen, men kun i mget hård frost (på min cykel i hvert fald)

Hilsen Jan

Fra : Bo Christensen

Dato : 02-04-05 09:26

ok,
karburatorsprit,
køber man det på tanken og hælder hvor meget i
en 19 liters tankning ?
/bo

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-04-05 09:56

Bo Christensen wrote:
> ok,
> karburatorsprit,
> køber man det på tanken og hælder hvor meget i
> en 19 liters tankning ?
> /bo

yup på tanken, der står på flasken hvor meget der skal i, typisk 1 liter
rækker til 30 liter, afhængig af hvor koncentreret det er.

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Ole Baun

Dato : 02-04-05 19:03

"Thomas Jensen"

> yup på tanken, der står på flasken hvor meget der skal i, typisk 1 liter
> rækker til 30 liter, afhængig af hvor koncentreret det er.

Ja, eller i Silvan, Jem & Fix, Biltema, Harald Nyborg el. lign. hvis du vil
have det lidt billigere.
Det jeg bruger pt har jeg købt til halv pris af normalprisen i Silvan. Dvs
ca. 8 - 9 kr. (Det havde mistet farven fordi det havde stået ude i solen,
var forklaringen.).

Ole Baun
CB 500, ´96, 141 kkm

Fra : Ole Baun

Dato : 02-04-05 21:10

"Ole Baun"

- snip -

> Det jeg bruger pt har jeg købt til halv pris af normalprisen i Silvan. Dvs
> ca. 8 - 9 kr.

8 - 9 kr pr liter selvfølgelig.

Fra : Schlæger

Dato : 02-04-05 12:15

Bo Christensen wrote:

> ok,
> karburatorsprit,

... og det kører du med lige så længe vi har temperaturer under 3 grader
og periodisk nattefrost. Til efteråret begynder du at køre med det igen -
uanset vejret - i de sidste ca. 3 tankfulde, før du opstalder din MC.
Derved kan du få opsamlet en del af det kondensvand, der hen over sæsonen
er blevet dannet i din tank og lagret nede i bunden.

Mch Schlæger

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-04-05 21:53

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> At lytte efter når man åbner tankdækslet er en god diagnisticeren:
> Lyder der et *svup*, har der været undertryk i tanken!

Fazeren lavede også svup-tricket fordi udluftningsslangerne var
knækket, men jeg mærkede dog ikke noget på motorgangen. Sikkert
pga. benzinpumpen
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Armand

Dato : 04-04-05 00:47

Jes Vestervang wrote:

> Fazeren lavede også svup-tricket fordi udluftningsslangerne var
> knækket, men jeg mærkede dog ikke noget på motorgangen. Sikkert
> pga. benzinpumpen

Eller også fordi den altid har kørt som op ad bakke med dig på!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-04-05 08:54

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Eller også fordi den altid har kørt som op ad bakke med dig på!

Blah! Jeg vejer under 100 kg igen (99), så var din mund, usling!
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R