Honda CB1300S til DK
Fra : Hornbæk

Dato : 31-03-05 20:30

Honda skulle ifølge diverse blade engang til maj lancere en ny version af CB1300 kaldet CB1300SA med halvkåbe, ABS bremser og klassisk rød/hvid Honda bemaling
Er der nogen der ved om den kommer til Danmark ?

Hornbæk

Fra : Ole H Sørensen

Dato : 31-03-05 21:03

Hornbæk <Hornbaek@SLETDETTEpostkasse.com> skrev:
> [...]
>klassisk rød/hvid Honda bemaling
>Er der nogen der ved om den kommer til Danmark ?

Sorry- dobbelt posting, der er totalt ged i mailserveren i aften

Fra : Armand

Dato : 31-03-05 21:36

Ole H Sørensen (slet VQWCL) wrote:

> Sorry- dobbelt posting, der er totalt ged i mailserveren i aften

Og hermed blev det endda til trippleposting!

Man kán faktisk godt slette egne(!) fejlindlæg!
I OE foregår det ved at markere indlægget og dernæst finde "slet"
komandoen under "meddelelser"

På Mozilla bruger man blot Delete-tasten efter at have markeret eget indlæg!

Prøv det, og bliv lidt mere IT-klog!

Forresten: I OE vil meddelelsen forblive synlig for dig, da den jo er
hentet ned på din harddisk inden sletningen, så bliv ikke forvirret af
dét og stol blot på at senere læsere ikke vil kunne se hverken header
eller indlæg efter at du har slettet!

--
Armand.

Fra : Hornbæk

Dato : 01-04-05 21:05

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse news:faZ2e.108900$Vf.4157051@news000.worldonline.dk...

> [...]
> hentet ned på din harddisk inden sletningen, så bliv ikke forvirret af
> dét og stol blot på at senere læsere ikke vil kunne se hverken header

mange tak for tip! det var jeg (og sikkert en del andre) ikke klar over

Fra : Richard

Dato : 31-03-05 21:51

Hornbæk wrote:

> [...]
> version af CB1300 kaldet CB1300SA med halvkåbe, ABS bremser og
> klassisk rød/hvid Honda bemaling Er der nogen der ved om den

Vi kan da håbe, men spørg hellere importøren om halvkåben ændrer deres
syn på modellens muligheder i DK - uden kåben har de anset den for at
være mindre interessant herhjemme og for dyr.

Den pris, et medlem herinde fik af dem sidste år antyder dog, at de
sætter prisen ganske højt ifht prisen i D. Men det er jo deres valg og
på linie med deres generelle praksis - som en tidligere forhandler en
sagde, tænk hvor mange modeller vi havde haft, hvis Reinhardt havde
været Honda-importør

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : StoneCold©

Dato : 01-04-05 12:45

> [...]
> med deres generelle praksis - som en tidligere forhandler en sagde, tænk
> hvor mange modeller vi havde haft, hvis Reinhardt havde været

Som Richard skriver skal du nok ikke sætte næsen op efter den model.... jeg
havde kontakt til importøren - Nelleman -sidste år, og prisen var mildest
talt ikke for børn, el. voksne mænd for den sags skyld ( kan ærlig talt ikke
huske prisen 100%, men i omegenen af ca 180 K ) så bare ærgeligt for den
model vil jeg meget gerne have, men ikke for en hver pris. Venter lige 3-4
sæsoner med at købe mc igen - for at spare lidt op, og blive færdig med mit
studie som Datafagtekniker, derefter satser jeg på at Honda har lanceret
CBR1200XX ! så må vi se om ikke det kunne være sådan en jeg ville kaste min
kærlighed over når nu det ikke kan blive en CB1300 ( ellers er der vel
stadig gamle baldur at få he he ).

Steen
No bike at the moment
http://dfmc.dk/?id=101
DMCN# 137
http://www.streetfighters.danmark.nu = Danske Street Fighters

Fra : Richard

Dato : 01-04-05 15:49

StoneCold© wrote:

> [...]
> talt ikke for børn, el. voksne mænd for den sags skyld ( kan ærlig talt ikke
> huske prisen 100%, men i omegenen af ca 180 K ) så bare ærgeligt

Men er man hel vild i varmen, kan man jo købe den som ny i fx D og få
den indregistreret herhjemme. - nu er der jo i det mindste faldet dom
for, at reg.afgiften skal beregnes ud fra indkøbsprisen på et nyt
køretøj i udlandet, ikke en fiktiv standardpris som tidligere.

Men med reklamationsretten hvilende i D skal man jo nok bo i nærheden af
grænsen, for at det kan svare sig at udnytte den

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 01-04-05 18:31

Richard wrote:

> [...]
> Men med reklamationsretten hvilende i D skal man jo nok bo i nærheden af
> grænsen, for at det kan svare sig at udnytte den

Tv-programmet "Rabatten" klarlagde at garantien var international: Den
danske importør af den bil man forsøgsvis købte i Polen stod ved at
garantien også dækkede i DK!

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 01-04-05 19:17

Armand wrote:

> Tv-programmet "Rabatten" klarlagde at garantien var international: Den
> danske importør af den bil man forsøgsvis købte i Polen stod ved at
> garantien også dækkede i DK!

Og det skulle så også gælde for mc'er? - lyder for godt til at være
Nellemann & D. - en behagelig overraskelse i så fald

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 01-04-05 23:40

Richard wrote:

> Og det skulle så også gælde for mc'er? - lyder for godt til at være
> Nellemann & D. - en behagelig overraskelse i så fald

Er det mon ikke noget EU-noget, at garanti skal dække indenfor hele
unionen :-/

Efter hvad jeg har hørt er der ikke problemer med reservedelene til mere
eksotiske privatimporterede Honda'er.
De fleste reservedele kommer alligevel direkte fra Honda's europæiske
centrallager hvor også stumper til ikke-DK importerede modeller er på hylde.

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 02-04-05 12:50

Armand wrote:

> Er det mon ikke noget EU-noget, at garanti skal dække indenfor hele
> unionen :-/

Måske, ved det ikke, men frygter det værste - for hvem det måtte være
aktuelt er det sikkert en god idé at ringe til Forbrugerstyrelsen hhv den
relevante importør

> Efter hvad jeg har hørt er der ikke problemer med reservedelene til mere
> eksotiske privatimporterede Honda'er.

Korrekt, det er også mit indtryk. Så den lejlighedsvise ventetid må
tilskrives, at de ikke henter stumperne hjem til DK enkeltvis hhv at
delene indimellem mår hentes længere væk fra

Da den nævnte CB1300 sælges i de fleste andre EU-lande - og formentlig i
stort antal i F, hvor de elsker store kåbeløse cykler - vil
reservedelssituationen være det mindste problem i forb. med service og
evt. garantirep. IMHO

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : StoneCold©

Dato : 02-04-05 12:05

> [...]
>
> Men med reklamationsretten hvilende i D skal man jo nok bo i nærheden af
> grænsen, for at det kan svare sig at udnytte den

Netop ! men som du skriver er der jo nogle små probs. med garanti osv. kan
så forstå på armand´s indlæg længre nede i tråden at garantien er
international, så ser det jo straks noget bedre ud hvis altså den
holder, og mht. vuderingen af afgiften er der jo også sket lidt, så det er
da noget jag vil undersøge engang mere når jeg kommer der til for CB1300
er altså bare i min smag !

Fra : Richard

Dato : 02-04-05 13:22

StoneCold© wrote:

> [...]
> da noget jag vil undersøge engang mere når jeg kommer der til for CB1300

Absolut forståeligt, og muligheden for original halvkåbe burde bare gøre
modellen endnu mere interessant IMHO - ikke underligt Honda prøver det,
når nu X11 ikke slog så godt an...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Hornbæk

Dato : 04-04-05 17:16

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse news:d2m2pg$m51$1@abbeden.bunk.cc...

> Absolut forståeligt, og muligheden for original halvkåbe burde bare gøre
> modellen endnu mere interessant IMHO - ikke underligt Honda prøver det,
> [...]

En krølle på historien

Jeg skrev et brev til Honda dk(Nelleman ) for at høre om CB1300SA kom til Danmark eller ej ,og fik i dag følgende svar:

*****************
Hej

Det er korrekt med CB 1300SA; den har dog desværre på grund af sine høje specifikationer en pris (ca. DKK 220.000 i Danmark), der ikke gør den interessant for det danske marked, hvor de store naked eller seminaked maskiner sælges på grund af pris og ikke udstyr.

***********

220.000 ! Tak for kaffe si'r jeg bare..

Hornbæk

Fra : Richard

Dato : 04-04-05 20:16

Hornbæk wrote:
> Jeg skrev et brev til Honda dk(Nelleman ) for at høre om CB1300SA kom
> til Danmark eller ej ,og fik i dag følgende svar:

<snip, noget marketing crap>
> 220.000 ! Tak for kaffe si'r jeg bare..

Sådan, reserver plads til den i pengeskabet

Nellemanns kalkulation er i bedste fald direkte befordrende for
egen-import IMHO. Sammenlignet med de vejledende udsalgspriser i D og
DK, skulle CB1300SA med halvkåbe (D: €10.990) koste:
ca. 202 kkr sammenlignet med priserne på VFR 800 uden ABS (D: €11.690)
ca. 179 kkr sammenlignet med CBR1100XX (D: €12.890).
(Ja, i D er VFR uden ABS billigere end CBR1100XX).

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : StoneCold©

Dato : 04-04-05 22:24

"Richard" <richardpunktumpade@Se-Epost.dk> wrote in message
> [...]
> ca. 179 kkr sammenlignet med CBR1100XX (D: €12.890).
> (Ja, i D er VFR uden ABS billigere end CBR1100XX).

Tja... endnu en sørgelig ende på den historie er bange for at det ikke
kan betale sig i forhold til hvad der ellers er på marked til de ca.
202.000.- ( hvis det altså er slut prisen importeret til dk ) - så kan jeg
sagtens se mig selv på en sprit nye hayabusa til 199.000.- istedet for.
Men det er ikke enden, man kan jo stadig tage en brugt hjem fra D men
sikkert stadig en dyr fornøjelse...

Fra : Richard

Dato : 05-04-05 16:49

StoneCold© wrote:

> Men det er ikke enden, man kan jo stadig tage en brugt hjem fra D men
> sikkert stadig en dyr fornøjelse...

Tror hellere du skal satse på egenimport af en ny, når den kommer på
tilbud engang. Når de skal værdisætte din brugtimport og ikke har noget
sammenligningsgrundlag, vil T&S uden tvivl spørge Nellemann om en
ca.-pris fra ny og læne sig op ad den. Og så hænger du alligevel på
Nellemanns kalkulation

Høje markedspriser var en effektiv måde at forhindre parallelimport -
både af nye og af nyere brugte køretøjer - dengang importørens
standardpris blev lagt til grund for afgiften. Det har den omtalte dom
og deraf følgende ændrede praksis for beregning af afgiften på nye
køretøjer rokket ved

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK