In article <d2h55r$10fl$1@newsbin.cybercity.dk>,
mk_leong@hotmail.fjern.com says...
> Jeg har for et stykke tid siden erhvervet mig en Aprilia RS250 til roadrace.
> Jeg har dog nogen problemer med at få den startet ordentligt.
> Når jeg starter den med choker, starter den sådan set fint nok, men når jeg
> giver gas (og har slukket chokeren), kan den finde på *ikke* at falde i
> omdrejninger, efter jeg har sluppet rullen. Efter nogen sekunder falder
> omdrejningerne igen. Dette sker typisk når jeg gasser op over 6000
> omdrejninger. Jeg har også været ude for, at der gik ca. 10 sekunder, efter
> jeg drejede tændingen på off, før motoren gik ud.
>
> Jeg er blevet foreslået at det kunne skyldes gammel benzin (oktantallet
> falder og kan føre til "eftertænding"?), og at den tage falsk luft ind,
> f.eks. mellem karburator og luftfilterkasse.
> Er der nogen her, der har et bedre bud?
>
Du er bare på vej ind i en ny verde!
Hvad skal den på 6.000 omdr. i frigear???? Have ødelagt stempler og
cylindere? Hvor tror du smøringen kommer fra, når du gasser op? ....
fra den olie den har fået ind i tomgang = meeeeeget lidt! Oliepumpen
giver så lidt at 'reaktionen' er meget langsom. Der begynder at komme
olie når du har lukket gassen, så man skal ikke gasse op i hurtige
'ryk' hele tiden. Det er anderledes hvis den kører premix!
Det er øjensynligt et kaburator 'problem'. Tag dem af, skil dem ad,
rens dem. Se efter om dyserne er ens.
Justér meget omhyggeligt svømmerhøjden, med efterfølgende kontrol med
en klar slange på aftapningen til svømmerhuset, eller hvordan de nu er
indrettet.
Derefter skal de 'synkroniseres'. Vær omhyggelig med at de mekanisk
åbner præcis ens!!! Derefter stilles tomgangen på hver, så de føles ens
på håndfladerne, når man holder dem bag udstødningerne.
Efter den tur tror jeg den vil opføre sig noget pænere.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!