Billige dioede-baglygte-pære ??
Fra : kenneth T

Dato : 30-03-05 22:39

Hvor køber man billige dioede-pærer til baglygten, baglys og bremselys og
nummerplade.
....det billigste jeg kan finde er flere hundrede kr. :)

--
MVH
Kenneth T

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 30-03-05 22:53

Hehe..
Svaret er meget simpelt..:
www.dioder.dk

--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600

Fra : kenneth T

Dato : 31-03-05 14:24

> Hehe..
> Svaret er meget simpelt..:
> www.dioder.dk

Nej!

Han har ikke noget som kan bruges, det drejer sig jo om en pære hvori der
både er baglyg og bremselys, han har kun enten eller :)

Naturligvis kan jeg jo bare købe nogle dioeder og et par modstande og så
lodde det på en sokkel fra en defekt pære, men jeg vil hellere have et
færdigt produkt.

Fra : S.G

Dato : 31-03-05 17:31

det kan den 21w da klare!
Den lyser jo osse selvom den kun får leveret 5w!
Og den kan jo hold etil de 25w ved bremselys

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-05 17:18

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> det kan den 21w da klare!
> Den lyser jo osse selvom den kun får leveret 5w!
> Og den kan jo hold etil de 25w ved bremselys

Forklar lige den? Du kan sg* da ikke bruge 21w. pære til baglys, og derved
tro at den kun trækker 5w., det er da ikke signalet der sendes ud på pæren
der er 5w. men forbruget, derfor kan man ikke er bruge de pærer til både
bag, og bremselys! Det er en kombi pære Kenneth efterlyser, en kombi pære
har 2 (TO) glødetråde en på 5w.(baglys), og en på 21w.(bremselys), monteret
på hver sin pol på soklen.

--
Mvh.
Dannie

Fra : S.G

Dato : 31-03-05 18:20

> [...]
> bag, og bremselys! Det er en kombi pære Kenneth efterlyser, en kombi pære
> har 2 (TO) glødetråde en på 5w.(baglys), og en på 21w.(bremselys),

En almindelg pære kan man da sætte sn skyde modstand på således man kan
justere styrken. Er det ikek samme princip da? Dvs jokke på bremse meget
effekt, ikek jokk elidt effekt. Pæren skal kunne holde på begge?! eller er
jeg galt på den

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-05 17:46

> [...]
> effekt, ikek jokk elidt effekt. Pæren skal kunne holde på begge?! eller er

Det er korrekt at du kan sætte en modstand på men, sådan er Kawasaki´erne i
hvert fald ikke opbygget, og jeg tvivler på at der er nogen motorcykler der
bygget op på en sådan måde.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Brian Sørup

Dato : 31-03-05 21:07

> [...]
> effekt, ikek jokk elidt effekt. Pæren skal kunne holde på begge?! eller er

Næh - du er ikke galt på den, et par dioder og en effektmodstand kan gøre
tricket, sådan lavede jeg ihvertfald kombineret parkerings,- og blinklys på
Camaro'en , med en 21W pære.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia Aut. St Car

Fra : Tommy Fer

Dato : 31-03-05 23:40

S.G wrote:

> [...]
> effekt, ikek jokk elidt effekt. Pæren skal kunne holde på begge?! eller er

Normalt sidder der en 5/21W pæde, dvs den faktisk har to gløde tråde.
altså faktisk 2 forskellige pære i en. Den ene er baglys den anden er
stoplys.

mvh Tommy Fer

Fra : S.G

Dato : 01-04-05 18:16

Ja men ser slet ikke problemet. Dioderne kan klare 21w. De få leveret 5w så
lyser de 2svagt" svarende til kørelyd. Når man så jokker på bremsen, så får
du fuld effekt, dvs 21w og dioderne vil så lyse som bremselys.

Fra : Peter

Dato : 01-04-05 18:08

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> wrote in message
> Ja men ser slet ikke problemet. Dioderne kan klare 21w. De få leveret 5w
> så lyser de 2svagt" svarende til kørelyd. Når man så jokker på bremsen, så
> får du fuld effekt, dvs 21w og dioderne vil så lyse som bremselys.
Man får ikke "leveret" 5 W eller 21 W. Det er modstanden i pæren, der sammen
med spændingen på 12 V, afgør hvor stor strømstyrke pæren trækker. Produktet
af spænding og strømstyrke giver så effekten i W.

--
Peter
FJR1300A

Fra : AW på ZRX

Dato : 31-03-05 17:07
Fra : AW på ZRX

Dato : 31-03-05 17:33

> http://www.superbrightleds.com/cgi-bin/store/commerce.cgi?product=CAR&cart_id=3890740.7376

Der skal bestilles for min. 25$ overseas, så hvis du mangler lidt kan du
bare bestille 2. stk. 1157-R24 (Rød dualsokkel til 6.99$) til mig også. Så
deles vi selvfølgelig om shipping (5$)

Allan

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-05 18:51

> Der skal bestilles for min. 25$ overseas, så hvis du mangler lidt kan du
> bare bestille 2. stk. 1157-R24 (Rød dualsokkel til 6.99$) til mig også. Så
> deles vi selvfølgelig om shipping (5$)

Hvor i dk, kunne være jeg ville ha noget med, men eller bestiller jeg bare
selv..

Mvh
Morten

Fra : AW på ZRX

Dato : 31-03-05 20:46

> Hvor i dk, kunne være jeg ville ha noget med, men eller bestiller jeg bare
> selv..

Jeg tror han er fra Grenå.
Jeg bor på Amager, men det er jo ikke mere end at det kan være i en kuvert.
Det er iøvrigt svine billigt. Eneste problem er at jeg ikke skal have for
25$ selv.

Da vi købte en tilsvarende pære til min kones SZR kostede den 500 dask - for
1 enkelt en

Allan
ZRX 1200 S

Fra : Juel

Dato : 31-03-05 22:48

ok kan ikke betale sig at poste i dk, så er det billigere at bestille selv

Fra : anders majland

Dato : 01-04-05 04:52

thansen har både røde og hvide - hvis det også skal give nummerpladelys vil
je foreslå de hvide ....Jeg bruger dem da jeg er træt af at alm. 21/5w
rasler i stykker på at på måneder på min xt og det er et bøvl at skifte dem
.... Men de giver ikke meget lys så jeg har (igen) monteret bremselys i
topboksen

Fra : Ninja Rider

Dato : 01-04-05 11:47

kenneth T wrote:
> Hvor køber man billige dioede-pærer til baglygten, baglys og bremselys og
> nummerplade.
> ...det billigste jeg kan finde er flere hundrede kr. :)

Hejsa

Menner bestemt at Thansen sælger dem til 100,- ca...

Mvh emil

--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
My Bike Is Like A Rocket!

Fra : Tom Christensen

Dato : 01-04-05 16:04

Hej gruppe

"Ninja Rider" <Gundersen@Tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Vil nogen forklare mig, hvorfor diodelygter er bedre end alm.
glødetrådspærer ?
- lysstyrke? holdbarhed? pris ? andet ?

--
venlig hilsen "den nysgerrige"
Tom Christensen

reenchri"snabela"tiscali.dk

Fra : Christer Waleryd

Dato : 01-04-05 16:14

"Tom Christensen" <spamvil@jegikkeha.dk> writes:

> [...]
> og
>
> Vil nogen forklare mig, hvorfor diodelygter er bedre end alm.

+ Tåler mye mekanisk påkjenning
+ Lang levetid (gjerne mere end 10 års 'brenntid')
+ Liten størrelse
- Ikke så bra lysstyrke
- 'hvide' lysdioder er svinedyre og meget lyssvage

/Christer
--
Christer Waleryd - DoD#2075
'73 CB750*2 '81 CB750F '74 CB500

Fra : Richard

Dato : 01-04-05 19:15

Tom Christensen wrote:
> Vil nogen forklare mig, hvorfor diodelygter er bedre end alm.
> glødetrådspærer ?
> - lysstyrke? holdbarhed? pris ? andet ?

Også reaktionstiden er bedre; en LED lyser med fuldt blus hurtigere end
en alm metaltrådspære. Det er godt for bremselygten

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : AW på ZRX

Dato : 01-04-05 16:02

> Menner bestemt at Thansen sælger dem til 100,- ca...

Dem de har giver kun lys bagud. De har ikke dioder der lyser ud til siderne.
Desuden er de lys-svage sammenlignet med "rigtige" led pærer.

Allan

Fra : Armand

Dato : 01-04-05 18:34

AW på ZRX wrote:

> Dem de har giver kun lys bagud. De har ikke dioder der lyser ud til siderne.
> Desuden er de lys-svage sammenlignet med "rigtige" led pærer.

"rigtige"?
Hvad er det nu at LED står for?
Jeg mener at erindre at det ihvertfald er: L, for Light og D, for diode!
Hvor er forskellen så?

--
Armand.

Fra : AW på ZRX

Dato : 01-04-05 21:23

> "rigtige"?
> Hvad er det nu at LED står for?
> Jeg mener at erindre at det ihvertfald er: L, for Light og D, for diode!
> Hvor er forskellen så?

led = light-emitting diode

Og ja, dem fra THansen er også LED's. Men det er en type hvor LED'en er
surface mounted, og der er kun 5 LED på hver. Dem de har hos f.eks
superbrightleds er med 18 bagud rettede dioder og 6 der lyser ud til siden.
Ialt 24 dioder.
Når jeg skriver "rigtige" <- bemærk citationstegn, så er det fordi dem fra
THansen efter min mening er et dårligt lyssvagt produkt, som ikke er egnet
til at komme i en motorcykellygte.

Allan