DBA
Fra : Martin Leong

Dato : 30-03-05 21:08

Hej NG.

Er der nogen med adgang til dba, jeg kan lokke til at maile mig følgende
link?
http://www.makeashorterlink.dk/b0b6cf21

Mvh
Martin Leong
SV650S 99' - snart til salg.

Fra : Nicki Lolk

Dato : 30-03-05 23:51

> Er der nogen med adgang til dba, jeg kan lokke til at maile mig følgende
> link?
> http://www.makeashorterlink.dk/b0b6cf21

For dælen da, det koster jo kun 14 kroner! Hvorfor skal vi andre betale, så
du kan få det gratis?

Mvh. Nicki

Fra : Moulder

Dato : 31-03-05 08:02

"Nicki Lolk" <nickilolk(fjern)@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> For dælen da, det koster jo kun 14 kroner! Hvorfor skal vi andre betale,
> så du kan få det gratis?
>
> Mvh. Nicki

Hids dig da lige ned..!!

Det kunne jo være at der var een som alligevel havde købt adgang
for en vis periode, og som er villig til at hjælpe.
Jeg er sikker på at personen som ber om hjælp, ville være
behjælpelig den anden vej hvis han havde muligheden.

Denne metode er almindelig brugt i bla. denne NG.
Så pak din jantelov sammen, og bland dig uden om
hvis du Alligevel ikke vil/kan hjælpe..

Moulder

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Anders Christensen

Dato : 31-03-05 08:42

Moulder wrote:
> [...]
> hvis du Alligevel ikke vil/kan hjælpe..
>
> Moulder

> Den har indtil videre sparet mig for at få 1881 spam-mails.

Debatten har været ret heftig ved tidligere tilsvarende indlæg, og
flertallet var så vidt jeg ved imod den overdrevne brug/misbrug af
gruppen til at omgå DBA.dk's regler.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Armand

Dato : 31-03-05 13:28

Anders Christensen wrote:

> Debatten har været ret heftig ved tidligere tilsvarende indlæg, og
> flertallet var så vidt jeg ved imod den overdrevne brug/misbrug af
> gruppen til at omgå DBA.dk's regler.

I mine øjne er der stor forskel på at tilbyde sig, i forhold til at
spørge til (og forvente) :-|

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 31-03-05 08:49

Moulder wrote:

> Denne metode er almindelig brugt i bla. denne NG.
> Så pak din jantelov sammen, og bland dig uden om
> hvis du Alligevel ikke vil/kan hjælpe..
>
> Moulder

Beeeep WRONG!
Netop dette er vi netop flere der venligst henviser til markedsgrupperne.

Det er _alene_ almindeligt at de der _selv_ har adgang kan vælge at
udbyde denne service til de øvrige hvilket naturligvis er værdsat.

Jantelov ?? Hvad snakker du om?? Hvad har det med jantelov at gøre?

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Squish

Dato : 31-03-05 11:04

J.C.Kløve wrote:

> [...]
> udbyde denne service til de øvrige hvilket naturligvis er værdsat.
>
> Jantelov ?? Hvad snakker du om?? Hvad har det med jantelov at gøre?

Now now boys.... Play nice!

Martin har, op til flere gange, selv postet i gruppen, når han har købt
24 timers adgang til DBA.

--
Squish
VFR750F

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 31-03-05 11:25

Squish wrote:

> Now now boys.... Play nice!
>
> Martin har, op til flere gange, selv postet i gruppen, når han har købt
> 24 timers adgang til DBA.

Hvorfor -ihvertfald- jeg ikke fandt anledning til at vejlede Martin, før
"Hr Annonym Moulder" blandede sig i forestillingen.

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Squish

Dato : 31-03-05 16:23

J.C.Kløve wrote:
Bla bla..

Var du med ude ved Road Riders i torsdags, eller fór du direkte til
Djursland fra torvet? Vi kiggede nemlig efter din fine SV'er, uden
held..

--
Squish
VFR750F

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 31-03-05 16:29

Squish wrote:
> [...]
>
> Var du med ude ved Road Riders i torsdags, eller fór du direkte til
> Djursland fra torvet? Vi kiggede nemlig efter din fine SV'er, uden

jeps jeg var der ude, dog kun kort, så kørte jeg til Tistrup for lige at
få lidt foder hos en gl. kammi - hen ad midnat begav jeg mig nord på,
men gad ikke møde op på campen da jeg først ville være der ved 00.30 -
01.00, så jeg red hjem, var hjemme 01.00 (det var sgu koldt og tåget den
nat... brrrrr
Jeg kikkede efter jer, men fandt jer ikke -
jeg holdt foran en porno shop (ja det var et tilfælde!), lige ved siden
af et okult udessnde værtshus, med udendørsservering

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Schlæger

Dato : 31-03-05 15:16

Moulder wrote:

> [...]

> Jeg er sikker på at personen som ber om hjælp, ville være
> behjælpelig den anden vej hvis han havde muligheden.

Hvis nogen ønsker adgang til dba, så KØB adgang til dba.

Såaan er de almindelige markedsmekanismer, og hvis alle forsøger at snylte
på andres (betalte) adgang, så eksisterer mediet en skønne dag ikke mere

Dem som har et så stort behov for at spare 14 kroner, bør tænke sig om
næste gang de køber 1½ liter benzin eller 3/4 is ...........

> Denne metode er almindelig brugt i bla. denne NG.
> Så pak din jantelov sammen, og bland dig uden om

> Moulder

Jantelov ??? Almindeligt brugt ??

Sådan er det altså ikke.

Mch Schlæger

Fra : S.G

Dato : 31-03-05 17:34

> [...]
>
> Denne metode er almindelig brugt i bla. denne NG.
> Så pak din jantelov sammen, og bland dig uden om

Ja, men hvis man skal handle mc til mange penge, så har man vel osse råd
til at betale for at se en annonce.
Jeg køber altid for 4 uger af gangen! Det er billigst, og smartest når man
ved man alligevel skal bruge det

Fra : Martin Leong

Dato : 31-03-05 16:26

Inden denne tråd udvikler sig yderligere, må jeg hellere lige sige et par
ord.

Jeg kan se at nogen har læst mit oprindeligt indlæg som "jeg gider ikke selv
betale, så det er der nogen af jer andre der skal". Dette har aldrig været
min hensigt, så jeg tager skylden for et dårligt formuleret spørgsmål. Det
jeg gerne ville have spurgt om var, om der var nogen der inden for de sidste
24 timer, eller 13 uger for den sags skyld, havde købt sig adgang til
dba.dk, og ikke havde noget imod at bruge 2 minutter på at hjælpe mig med
den ene annonce.

Jeg synes at det er mange penge at skulle betale 14 kr. for én annonce, og
er modstander af dba.dk's måde at føre forretning på. Var der f.eks. 2 eller
mere annoncer jeg var interesseret i, ville jeg højest sansynligt have købt
adgang selv.
Kommer der ikke noget svar på mit indlæg, jamen så køber jeg da selv adgang.

Jer der synes at dk.fritid.motorcykel bliver "overdrevet brugt/misbrugt" af
lignende annoncer, burde måske tage en slapper og f.eks. se det i perspektiv
til, hvor tit der bliver (gen)stillet spørgsmål om import og betaling af
afgift, skønt dette emne vist er forklaret til hudløshed. Hvis mit
oprindelige spørgsmål virkelig går jer så meget på, vil jeg anbefale, at
undlade at læse indlæg der har noget med dba.dk (eller evt. er skrevet af
mig) at gøre, så er der ingenting at hidse sig op over, og alle er
(forhåbentlig) glade.

Mvh
Martin Leong

Fra : Schlæger

Dato : 31-03-05 17:30

Martin Leong wrote:

> Jeg synes at det er mange penge at skulle betale 14 kr. for én annonce, og
> er modstander af dba.dk's måde at føre forretning på.

Så skal du bare lade være med at handle i "forretningen". Sådan har andre
mennesker det f.eks. med Aldi, men de står altså ikke uden for indgangen
og beder om at få hjælp fra andre til at foretage deres indkøb .....

Nogle mennesker vil heller aldrig købe CD'ere, men vil hellere have
piratkopier .....

Kan du se min pointe, eller skal jeg stave det for dig ??

> [...]
> undlade at læse indlæg der har noget med dba.dk (eller evt. er skrevet af
> mig) at gøre, så er der ingenting at hidse sig op over, og alle er

Du KUNNE jo også bare lade være med at skrive den slags indlæg her, men i
stedet sætte dig på knæ inde på strøget og tigge - sammen med de andre ....

> Mvh
> Martin Leong

Mch Schlæger

Fra : Martin Leong

Dato : 31-03-05 23:39

""Schlæger"" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Du KUNNE jo også bare lade være med at skrive den slags indlæg her, men i
> stedet sætte dig på knæ inde på strøget og tigge - sammen med de andre

Ok kammerat, slap lige af og ta' en kiks.
Hvis du har så ondt i røven over mit indlæg, så tag og sæt mig på din
ignore-liste, så slipper du for at få sure opstød i fremtiden.
Vi to bliver vist aldrig enige.

Mvh
Martin Leong

Fra : Schlæger

Dato : 01-04-05 15:04

Martin Leong wrote:

> [...]

> Hvis du har så ondt i røven over mit indlæg, så tag og sæt mig på din
> ignore-liste, så slipper du for at få sure opstød i fremtiden.

Vi bliver i hvert fald ikke enige om dette emne, men skidt med det. Der
skal gerne være plads til at udveksle holdninger, når bare det ikke går
hen og bliver personligt.

Jeg har spist kiksen, og vil lade være med at kommentere "dba-indlæg"
fremover. Nu er min mening gjort klar, og så er der ingen grund til at
tæske mere rundt i det.

> Mvh
> Martin Leong

Mch Schlæger

Fra : Hekto

Dato : 01-04-05 08:21

In article <d2h8i0$85f$1@abbeden.bunk.cc>,
gertschlagerFJERN@hotmail.com says...
> [...]
> piratkopier .....
>
> Kan du se min pointe, eller skal jeg stave det for dig ??

Nu fungerer det jo næsten som med TV!
Man kan slukke, skifte kanal, lukke øjnene, lade være med at læse
undertekster o.s.v.

Så længe nogen svarer positivt på de henvendelser der er vedr. DBA, vil
de blive ved at komme ... og har vel så et eller andet sted relevans?
Hvis de blev ignoreret, holder det nok op af sig selv.
Så hvis ikke det har ens interesse, kan man jo springe indlæggene over,
og spare sit blodtryk!

Jeg synes også at det er irriterende at man skal betale adgang for et
døgn, for at se een annonce! .... TONY!!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650

Fra : Martin Leong

Dato : 01-04-05 14:33

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> [...]
>
> Jeg synes også at det er irriterende at man skal betale adgang for et
> døgn, for at se een annonce! .... TONY!!!!

Tak, jeg kunne ikke have sagt det bedre selv

Mvh
Martin Leong

Fra : KnowitFJERN@DETTEsol~

Dato : 31-03-05 21:41

Hermed mit bidrag til denne latterlige diskussion,
som jeg måske opfatter som en måde, hvorpå man kan undgå at kede sig !!!

JEG støtter Martin - for,
jeg drager selv nytte at gæstfriheden blandt "nogle" af MC-rødderne her i
fora'et.
Men jeg bidrager også gerne, når jeg selv har købt mig i armod på
DBA-adgange,
og andre MC-rødder har et behov for et nummer o.l..

Hvis vi ikke skulle hjælpe hinanden - hvem fanden sku' så ?

Mvh og tak for nu.
Jeg har andet at lave - f.eks. at finde en billig MC på: Bike, papkassen,
gul&gratis
eller hvad nu alle gratis-alternativerne hedder.

Mike.

Fra : S.G

Dato : 31-03-05 17:39

Så længe det er MC-relateret er det ok med mig! Vi mcister skal holde sammen
Men så snart (som for ikek langt tid siden hvor debatten startede) det har
med alt mulig andet at gøre sætter jeg grænsen!

Fra : Schlæger

Dato : 31-03-05 17:40

S.G wrote:

> Så længe det er MC-relateret er det ok med mig! Vi mcister skal holde sammen
> Men så snart (som for ikek langt tid siden hvor debatten startede) det har
> med alt mulig andet at gøre sætter jeg grænsen!

Hvis du laver en hurtig brugerundersøgelse på "vi mcister" vil du opdage,
at det væsentligste fælles træk er, at interessen/transportmidlet/hobbyen
er på to hjul og har stor nummerplade.

Det er altså IKKE synonymt med, at vi har samme holdning til alt andet i
hverdagen (herunder f.eks. om man må opføre sig asocialt vedrørende alle
MC-relaterede ting) .....

Hvilke regler skal der i øvrigt gælde (afvigende fra almindelige regler)
specielt for "mcister" ???

(..... nej - ikke et ord om fartgrænser og "råwe-potter" ......)

Mch Schlæger