|
| Hrmpf... startproblemer! Fra : Ukendt |
Dato : 30-03-05 16:02 |
|
Nogen der har et bud på hvorfor min GSX750E (1982) ikke vil starte om
morgenen?
Da jeg havde den opstaldet varmt og tørt startede den fint (andet forsøg),
men nu vil den ikke starte før efter 3-4 forsøg og så kun på en eller to
cylindre, kabunader skulle være i orden og der er ingen vand i - har tømt
dem før jeg forsøgte sidst.
Tændrørene er skiftet.
Har en idé om at det kunne være tændrørshætterne eller kablerne, er det helt
ved siden af? Gider ikke ofre 200 dask på nye hvis det ikke er det der er
problemet.
Håber på nogle kvalificerede gæt...
Mvh.
Lars H
| |
Armand (30-03-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 30-03-05 16:31 |
|
LCH wrote:
> Nogen der har et bud på hvorfor min GSX750E (1982) ikke vil starte om
> morgenen?
> Da jeg havde den opstaldet varmt og tørt startede den fint (andet forsøg),
> men nu vil den ikke starte før efter 3-4 forsøg og så kun på en eller to
> cylindre, kabunader skulle være i orden og der er ingen vand i - har tømt
> dem før jeg forsøgte sidst.
- - - Og eftefølgende efterfyldt v.h.a. "Pri", som suger fra bunden af
tanken hvor der måtte ligge mere vand! :-/
> Tændrørene er skiftet.
> Har en idé om at det kunne være tændrørshætterne eller kablerne, er det helt
> ved siden af?
> Håber på nogle kvalificerede gæt...
Når problemet gælder en aldrende Suzuki er den nærmest foreliggende
fejårsag lade og dermed strøm -mangel.
Genoplad batteriet som lige efter vinteropstaldningen og se om ikke den
opfører sig som sæsonopstart. Eller giv den en navlestreng á et sæt
startkabler fra en bil, som garanti for tilstrækkeligt med strøm.
Hvis sagerne bedrer sig med mere strøm ligger årsagen lis'om lige for, ikk'?
--
Armand.
| |
Ukendt (30-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-03-05 16:59 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:zCz2e.108151$Vf.4154787@news000.worldonline.dk...
> LCH wrote:
> > Nogen der har et bud på hvorfor min GSX750E (1982) ikke vil starte om
> > morgenen?
> > Da jeg havde den opstaldet varmt og tørt startede den fint (andet
forsøg),
> > men nu vil den ikke starte før efter 3-4 forsøg og så kun på en eller to
> > cylindre, kabunader skulle være i orden og der er ingen vand i - har
tømt
> > dem før jeg forsøgte sidst.
>
> - - - Og eftefølgende efterfyldt v.h.a. "Pri", som suger fra bunden af
> tanken hvor der måtte ligge mere vand! :-/
Hmmm... værd at afprøve (altså ikke at sætte den på pri.)
> > Tændrørene er skiftet.
> > Har en idé om at det kunne være tændrørshætterne eller kablerne, er det
helt
> > ved siden af?
> > Håber på nogle kvalificerede gæt...
>
> Når problemet gælder en aldrende Suzuki er den nærmest foreliggende
> fejårsag lade og dermed strøm -mangel.
> Genoplad batteriet som lige efter vinteropstaldningen og se om ikke den
> opfører sig som sæsonopstart. Eller giv den en navlestreng á et sæt
> startkabler fra en bil, som garanti for tilstrækkeligt med strøm.
> Hvis sagerne bedrer sig med mere strøm ligger årsagen lis'om lige for,
ikk'?
Der er ikke noget ladeproblem, hele el-nettet har været kigget igennem og da
jeg havde sprit ny stator og ensretter liggende blev de skiftet ved samme
lejlighed.
Den er forøvrigt blevet målt igennem og den lader med 14-15 volt, hvilket
skulle være rigeligt.
Så strøm, eller mangel på samme burde ikke være problemet.
Det troede jeg også i starten at det kunne være, derfor den grundige
gennemgang og udskiftning.
/Lars H
| |
Armand (30-03-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 30-03-05 18:17 |
|
LCH wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:zCz2e.108151$Vf.4154787@news000.worldonline.dk...
>
>>Når problemet gælder en aldrende Suzuki er den nærmest foreliggende
>>fejårsag lade og dermed strøm -mangel.
>
> Der er ikke noget ladeproblem, hele el-nettet har været kigget igennem og da
> jeg havde sprit ny stator og ensretter liggende blev de skiftet ved samme
> lejlighed. Den .. lader med 14-15 volt, hvilket skulle være rigeligt.
> Så strøm, eller mangel på samme burde ikke være problemet.
Hvad med batteriet - Kunne det ikke tænkes at være træt?
Prøv dog at lave en start med navlestreng til en bil - For som jeg skrev:
>>Hvis sagerne bedrer sig med mere strøm ligger årsagen lis'om lige for,
>>ikk'?
!
--
Armand.
| |
Lars T. Thomsen (30-03-2005)
| Kommentar Fra : Lars T. Thomsen |
Dato : 30-03-05 17:05 |
|
> Nogen der har et bud på hvorfor min GSX750E (1982) ikke vil starte om
> morgenen?
> Da jeg havde den opstaldet varmt og tørt startede den fint (andet forsøg),
> men nu vil den ikke starte før efter 3-4 forsøg og så kun på en eller to
> cylindre, ...
Jeg véd ikke, om jeg læser det helt forkert. Men stod den kun tørt ved
opstaldningen, eller rulles den ud af stalden hvér morgen?
Jeg ville nok sætte mig op mod to forskellige ting:
1) Karbureringsproblem
2) Tændingsproblem
1)
> ... kabunader skulle være i orden og der er ingen vand i - har tømt
> dem før jeg forsøgte sidst.
Okay... Men hvad med vand i tanken? Naturligvis kunne man jo også undersøge
karburatorens dysser, svømmerventiler og blandingen (evt. trækket til
luftsjpældet ved chockeren!?!)
2)
Er der strøm nok til, at starteren kører lystigt, så vil jeg ikke satse på
navlestringe, eller overveje evt. ladeproblemer. Men fugt på tændkabler er
noget skidt, fortræng gerne fugten med en afrensning af kablerne med
efterfølgende brug af silicone-olie.
> Tændrørene er skiftet.
> Har en idé om at det kunne være tændrørshætterne eller kablerne, er det
helt
> ved siden af? Gider ikke ofre 200 dask på nye hvis det ikke er det der er
> problemet.
Forstår jeg absolut! - Man kan vel udelukke sig frem?
Er det altid de samme cylindere, der sætter ud (mærke sig frem på
udgangsrørene), så kan man vel prøve, at bytte om på tændrørshætterne+kabler
og undersøge om fejlen flytter med?
Kabureringsfejl kunne måske spores ved, at hive (de relative) nye tændrør ud
af blokken og kigge efter åbenlyse forskelle i elektrodefarverne svarende
til dé cylindere, der altid? svigter?
Hilsen
Lars
| |
Ukendt (31-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-03-05 16:54 |
|
"Lars T. Thomsen" <oz0ltt@ofir.deltakilo> wrote in message
news:424ace27$0$43992$14726298@news.sunsite.dk...
> > Nogen der har et bud på hvorfor min GSX750E (1982) ikke vil starte om
> > morgenen?
> > Da jeg havde den opstaldet varmt og tørt startede den fint (andet
forsøg),
> > men nu vil den ikke starte før efter 3-4 forsøg og så kun på en eller to
> > cylindre, ...
>
> Jeg véd ikke, om jeg læser det helt forkert. Men stod den kun tørt ved
> opstaldningen, eller rulles den ud af stalden hvér morgen?
Den stod kun tørt ved opstaldningen, til dagligt står den udenfor.
> Jeg ville nok sætte mig op mod to forskellige ting:
> 1) Karbureringsproblem
> 2) Tændingsproblem
Er også min tanke...
> 1)
> > ... kabunader skulle være i orden og der er ingen vand i - har tømt
> > dem før jeg forsøgte sidst.
>
> Okay... Men hvad med vand i tanken? Naturligvis kunne man jo også
undersøge
> karburatorens dysser, svømmerventiler og blandingen (evt. trækket til
> luftsjpældet ved chockeren!?!)
Vand i tanken burde der ikke være noget af, da den har været tømt over
vinteren og problemet også var der før vinter. Kaburatorne blev inddyset i
sensommeren/efteråret, problemet var der før og er der stadig - som nævnt
kører den perfekt når den først er kommet i gang og alle fire cylindere
følger med (efter 100-300 meter):
> 2)
> Er der strøm nok til, at starteren kører lystigt, så vil jeg ikke satse på
> navlestringe, eller overveje evt. ladeproblemer. Men fugt på tændkabler er
> noget skidt, fortræng gerne fugten med en afrensning af kablerne med
> efterfølgende brug af silicone-olie.
Det kunne være et forsøg værd, hvis det hjælper, kan jeg jo derefter gå ud
og købe nogle nye kabler og tændrørshætter.
> > Tændrørene er skiftet.
> > Har en idé om at det kunne være tændrørshætterne eller kablerne, er det
> helt
> > ved siden af? Gider ikke ofre 200 dask på nye hvis det ikke er det der
er
> > problemet.
>
> Forstår jeg absolut! - Man kan vel udelukke sig frem?
>
> Er det altid de samme cylindere, der sætter ud (mærke sig frem på
> udgangsrørene), så kan man vel prøve, at bytte om på
tændrørshætterne+kabler
> og undersøge om fejlen flytter med?
Det er svært at undersøge hvilke cylindre det er, motoren kan ikke holde sig
i gang uden at jeg langsomt sætter den i gang og kører et par hundrede
meter.
> Kabureringsfejl kunne måske spores ved, at hive (de relative) nye tændrør
ud
> af blokken og kigge efter åbenlyse forskelle i elektrodefarverne svarende
> til dé cylindere, der altid? svigter?
De er kontrolleret (blev gjort under inddysningen) der er ingen forskel, men
man kunne jo afprøve det efter de første 100-300 meter, ved nu ikke om det
når at sætte sine tydlige spor på tændrørene.
Det er sku underligt der her... men den med afrensning og silikone kunne
være en idé, det virkede på strømfordeleren på min gamle toyota....
Tak for budene...
/Lars H
| |
Armand (31-03-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 31-03-05 17:43 |
|
LCH wrote:
>
>>2)
>>Er der strøm nok til, at starteren kører lystigt, så vil jeg ikke satse på
>>navlestringe, eller overveje evt. ladeproblemer.
Var lige igennem sådan et problem forleden:
CB400N'eren vidste jeg kunne starte fra da jeg købte den, men selvom den
med frisktopladet batteri tørnede lystigt på selvstarteren blev det
højest til et par prut som ikke kunne holde den igang.
Med en navlestreng slog den igang øjeblikkeligt og havde derefter ingen
problemer med selv at starte!
At give den et par startkabler er en simpel handling, som man kan udlede
en del ud af, så der er da ingen grund til at ignorere denne
diagnosemulighed :-|
--
Armand.
| |
Ukendt (31-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-03-05 17:51 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:0MV2e.108644$Vf.4156373@news000.worldonline.dk...
> LCH wrote:
> >
> >>2)
> >>Er der strøm nok til, at starteren kører lystigt, så vil jeg ikke satse
på
> >>navlestringe, eller overveje evt. ladeproblemer.
>
> Var lige igennem sådan et problem forleden:
> CB400N'eren vidste jeg kunne starte fra da jeg købte den, men selvom den
> med frisktopladet batteri tørnede lystigt på selvstarteren blev det
> højest til et par prut som ikke kunne holde den igang.
> Med en navlestreng slog den igang øjeblikkeligt og havde derefter ingen
> problemer med selv at starte!
>
> At give den et par startkabler er en simpel handling, som man kan udlede
> en del ud af, så der er da ingen grund til at ignorere denne
> diagnosemulighed :-|
Hvad blev løsningen?
/Lars H
| |
Armand (31-03-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 31-03-05 18:41 |
|
LCH wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:0MV2e.108644$Vf.4156373@news000.worldonline.dk...
>
>>LCH wrote:
>>
>>>>2)
>>>>Er der strøm nok til, at starteren kører lystigt, så vil jeg ikke satse
>>>>på navlestringe, eller overveje evt. ladeproblemer.
>>
>>Var lige igennem sådan et problem forleden:
>>CB400N'eren vidste jeg kunne starte fra da jeg købte den, men selvom den
>>med frisktopladet batteri tørnede lystigt på selvstarteren blev det
>>højest til et par prut som ikke kunne holde den igang.
>>Med en navlestreng slog den igang øjeblikkeligt og havde derefter ingen
>>problemer med selv at starte!
>>
>>At give den et par startkabler er en simpel handling, som man kan udlede
>>en del ud af, så der er da ingen grund til at ignorere denne
>>diagnosemulighed :-|
>
>
> Hvad blev løsningen?
Min løsning?
Jeg fik 400'eren igang og fik kørt det jeg skulle på mine Ducatiplader
og køber nok et friskt batteri til den når den endelig skal på gaden!
På gruppen har der tidligere været bragt en løsning til afhjælpning af
ældre modellers strømtab i tændings-kredsløbet:
- Træk en fed ledning direkte fra batteriet (med en indskudt sikring) og
til tændspolen.
- Placer et relæ ved tændspolen og lad den originale +ledning til
tændspolen være styrestrøm på dette relæ.
- Lad relæet virke som afbryder på den fede lednings montering på
tændspolens +terminal.
Vupti: Man har en motorvej med strøm til tændspolen!
Jeg ved ikke om det bliver monteret på 400N'eren :-/
Til gengæld er det tænkeligt at man i mangel af startkabler og
strømdonor kan nød-tune tændingen på samme måde:
v.h.a. en alm. 220V ledning der skues på batteriets +pol og holdes på
tændspolens/-ernes +terminal under startforsøg :-/
--
Armand.
| |
Ukendt (31-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-03-05 19:08 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:4CW2e.108653$Vf.4156833@news000.worldonline.dk...
> LCH wrote:
> > "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> > news:0MV2e.108644$Vf.4156373@news000.worldonline.dk...
> >
> >>LCH wrote:
> >>
> >>>>2)
> >>>>Er der strøm nok til, at starteren kører lystigt, så vil jeg ikke
satse
> >>>>på navlestringe, eller overveje evt. ladeproblemer.
> >>
> >>Var lige igennem sådan et problem forleden:
> >>CB400N'eren vidste jeg kunne starte fra da jeg købte den, men selvom den
> >>med frisktopladet batteri tørnede lystigt på selvstarteren blev det
> >>højest til et par prut som ikke kunne holde den igang.
> >>Med en navlestreng slog den igang øjeblikkeligt og havde derefter ingen
> >>problemer med selv at starte!
> >>
> >>At give den et par startkabler er en simpel handling, som man kan udlede
> >>en del ud af, så der er da ingen grund til at ignorere denne
> >>diagnosemulighed :-|
> >
> >
> > Hvad blev løsningen?
>
> Min løsning?
> Jeg fik 400'eren igang og fik kørt det jeg skulle på mine Ducatiplader
> og køber nok et friskt batteri til den når den endelig skal på gaden!
Den har fået nyt batteri...
> På gruppen har der tidligere været bragt en løsning til afhjælpning af
> ældre modellers strømtab i tændings-kredsløbet:
> - Træk en fed ledning direkte fra batteriet (med en indskudt sikring) og
> til tændspolen.
> - Placer et relæ ved tændspolen og lad den originale +ledning til
> tændspolen være styrestrøm på dette relæ.
> - Lad relæet virke som afbryder på den fede lednings montering på
> tændspolens +terminal.
> Vupti: Man har en motorvej med strøm til tændspolen!
Det er sket... Gjorde jeg som det første da jeg fik problemet (for 1½ år
siden)
> Jeg ved ikke om det bliver monteret på 400N'eren :-/
> Til gengæld er det tænkeligt at man i mangel af startkabler og
> strømdonor kan nød-tune tændingen på samme måde:
> v.h.a. en alm. 220V ledning der skues på batteriets +pol og holdes på
> tændspolens/-ernes +terminal under startforsøg :-/
Hmmm... har sku stadig tændrørskablerne og/eller tændhætterne mistænkt...
der er sku nok ikke nogen vej uden om, begge dele skal skiftes!
Hvad med kaburatoren, kan der være noget der? Den var på rullefelt i sommers
og der blev den indstillet både i dyser og nålene blev hævet (problemet
eksisterede også før).
Mvh.
Lars H
| |
Martin Sørensen (04-04-2005)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 04-04-05 18:12 |
|
> Hmmm... har sku stadig tændrørskablerne og/eller tændhætterne
> mistænkt... der er sku nok ikke nogen vej uden om, begge dele skal
> skiftes!
Prøv tricket med at føle på forrørene. Du behøver jo ikke at mærke på dem
mens motoren kører. Start motoren, hold den igang i 10 sekunder og sluk den
så igen. Så er forrørene blevet så rigeligt varme til at du kan
diagnosticere på dem. Vær opmærksom på at de bliver meget hurtigt varme, så
en våd klud er måske bedre frem for at risikere at brænde sig. Du skal jo
blot finde det forrør der skiller sig ud fra de andre. Når du så har
identificeret den, så byt rundt på to af tændrørshætterne og når motoren
igen er blevet kold kan du se om problemet har flyttet med. Hvis ikke, så
prøv med tændrørskablerne, tændspolerne osv, indtil du har fundet synderen.
signing off.. Martin Sørensen
| |
Ukendt (06-04-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-04-05 16:09 |
|
"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message
news:4251753e$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> > Hmmm... har sku stadig tændrørskablerne og/eller tændhætterne
> > mistænkt... der er sku nok ikke nogen vej uden om, begge dele skal
> > skiftes!
>
> Prøv tricket med at føle på forrørene. Du behøver jo ikke at mærke på dem
> mens motoren kører. Start motoren, hold den igang i 10 sekunder og sluk
den
> så igen. Så er forrørene blevet så rigeligt varme til at du kan
> diagnosticere på dem. Vær opmærksom på at de bliver meget hurtigt varme,
så
> en våd klud er måske bedre frem for at risikere at brænde sig. Du skal jo
> blot finde det forrør der skiller sig ud fra de andre. Når du så har
> identificeret den, så byt rundt på to af tændrørshætterne og når motoren
> igen er blevet kold kan du se om problemet har flyttet med. Hvis ikke, så
> prøv med tændrørskablerne, tændspolerne osv, indtil du har fundet
synderen.
Det har vist sig (ved at føle på forrørene :) ) at det er de to yderste
cylindere der ikke rigtigt følger med, og de er ikke til at få med så længe
jeg har choker til - men den går helt ud hvis jeg forsøger at tager choker
af og/eller giver gas. Når jeg så først har maskinen i gang og kørt et par
meter, så kan jeg langsomt tage chokeren fra og give lidt ekstra gas - så
kommer de langsomt men ustabilt og efter 500 meter kører den næsten
problemfrit, efter yderligere en 500 meter kører den perfekt.
Når det nu er fra samme tændspole kan det have noget at sige?
Det hjælper vel ikke at bytte rundt på de to, så jeg bliver næsten nødt til
at flytte selve tændhætterne over på de andre kabler? At flytte selve
kablerne er ikke så let da de går ind i tændspolerne.
Any suggestions?
/Lars H
| |
Armand (06-04-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-04-05 21:44 |
|
LCH wrote:
> "Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message
> news:4251753e$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>>>Hmmm... har sku stadig tændrørskablerne og/eller tændhætterne
>>>mistænkt... der er sku nok ikke nogen vej uden om, begge dele skal
>>>skiftes!
>>
>>Prøv tricket med at føle på forrørene. Du behøver jo ikke at mærke på dem
>>mens motoren kører. Start motoren, hold den igang i 10 sekunder og sluk
>
> den
>
>>så igen. Så er forrørene blevet så rigeligt varme til at du kan
>>diagnosticere på dem. Vær opmærksom på at de bliver meget hurtigt varme,
>
> så
>
>>en våd klud er måske bedre frem for at risikere at brænde sig. Du skal jo
>>blot finde det forrør der skiller sig ud fra de andre. Når du så har
>>identificeret den, så byt rundt på to af tændrørshætterne og når motoren
>>igen er blevet kold kan du se om problemet har flyttet med. Hvis ikke, så
>>prøv med tændrørskablerne, tændspolerne osv, indtil du har fundet
>
> synderen.
>
> Det har vist sig (ved at føle på forrørene :) ) at det er de to yderste
> cylindere der ikke rigtigt følger med, og de er ikke til at få med så længe
> jeg har choker til - men den går helt ud hvis jeg forsøger at tager choker
> af og/eller giver gas. Når jeg så først har maskinen i gang og kørt et par
> meter, så kan jeg langsomt tage chokeren fra og give lidt ekstra gas - så
> kommer de langsomt men ustabilt og efter 500 meter kører den næsten
> problemfrit, efter yderligere en 500 meter kører den perfekt.
> Når det nu er fra samme tændspole kan det have noget at sige?
> Det hjælper vel ikke at bytte rundt på de to, så jeg bliver næsten nødt til
> at flytte selve tændhætterne over på de andre kabler? At flytte selve
> kablerne er ikke så let da de går ind i tændspolerne.
Men ellers er dit resonnement rigtigt nok: Hvis fejlen følger de
inderste/yderste cylindre parvist, er det et problem der er
tændingsrelateret!
De gamle tændspoler (indtil starten/midten af 80'erne) var med fast
indstøbte kabler - Surt
Når du således er forhindret i at funktionsteste tændspolerne, må du
prøve at ombytte alt andet lige fra pick-up'sne til tændrørene: Hvis alt
andet er i fineste orden, så MÅ det jo være i spolen at problemet ligger !
Lige en enkelt ting inden du kommer dertil: Selvom du mener at der er
friskt batteri på, så Er det en Suzuki - Prøv nu at lave en koldstart
med startkabler koblet til en bil :-|
--
Armand.
| |
Lars T. Thomsen (31-03-2005)
| Kommentar Fra : Lars T. Thomsen |
Dato : 31-03-05 19:11 |
|
> >>2)
> >>Er der strøm nok til, at starteren kører lystigt, så vil jeg ikke satse
på
> >>navlestringe, eller overveje evt. ladeproblemer.
>
> Var lige igennem sådan et problem forleden:
> CB400N'eren vidste jeg kunne starte fra da jeg købte den, men selvom den
> med frisktopladet batteri tørnede lystigt på selvstarteren blev det
> højest til et par prut som ikke kunne holde den igang.
> Med en navlestreng slog den igang øjeblikkeligt og havde derefter ingen
> problemer med selv at starte!
Et tilfælde, eller hvad?! - F.eks. pga. en pause mellem det mislykkede
startforsøg og påsætning af startkabler?
Synes, at det lyder ret spøjst. Jeg har kunnet starte min gamle MC, hvor der
ikke engang har været strøm nok til, at starteren kunne tørne stemplet til
kompressionsfasen (=gik bare istå). En ½ times pause og et tryk: Værsgo...
put put put!
Hilsen
Lars
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (31-03-2005)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 31-03-05 09:52 |
|
> Nogen der har et bud på hvorfor min GSX750E (1982) ikke vil starte om
> morgenen?
Hej Lars
Hvis du ikke kører så meget kan benzinen i tanken være flad? Det er lidt
langt ude, men hvis den lader fint, batteriet er stærkt og tændrørene er
fine med fin gnist, så er det er bud.
Så længe der er frisk benzin, masser af strøm og nye tændrør, så starter det
meste.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Ukendt (31-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-03-05 16:45 |
|
"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:3b1s1hF6bm251U1@individual.net...
> > Nogen der har et bud på hvorfor min GSX750E (1982) ikke vil starte om
> > morgenen?
>
> Hej Lars
>
> Hvis du ikke kører så meget kan benzinen i tanken være flad? Det er lidt
> langt ude, men hvis den lader fint, batteriet er stærkt og tændrørene er
> fine med fin gnist, så er det er bud.
>
> Så længe der er frisk benzin, masser af strøm og nye tændrør, så starter
det
> meste.
Det er et bud, men benzinen er fin - problemet har stået på et stykke tid og
tanken har været tømt flere gange undervejs. Samme problem om det er friskt
benz eller noget der har stået et stykke tid.
Den kører skam også fint når den først er kommet i gang og alle cylindrene
kører...
Desværre...
/Lars H
| |
|
|