Jan M wrote:
> Jeg ser på Akrapovic og Leo Vinci, Evolution 2. og går kun efter lyden ikke
> noget effekt boost jeg er ude efter.
Men du går vel efter en ren motorgang, uden huller i kurven ;)
> Hvad er jeres vurdering af kvaliteten af disse mærker.
> Akrapovic er ca 500-600 dyere (i alt) men får man noget for disse penge i
> forhold til Leo?
Jeg har ikke meget over for Leo ;) men for 5-600Kr. mere, så ville
valget ikke være så svært for mig. Gå efter Akrapovic, det ville jeg
mene er dem som vil give dig mindst problemer med motorgangen bagefter.
> Er der ellers nogen mærker jeg bør se på? eller er kvaliteten nogen lunde
> det samme for alle de "gænse" tun poter?
Hvis du kan finde nogen før efter effektkurver på de forskellige
systemer, bør du kigge efter hvor jævne kurverne er. F.eks. hvis det ene
system laver nogen underlige hop, eller spring midt i omdr. området,
eller den ene har en mere flad top end den anden, og så den vigtigste,
hvis det er et komplet system, hvilket et af dem løfter effekten mest i
de lave omdr, eller er der en af dem som direkte sænker effekten i de
lave omdr ?
Det jeg prøver at sige er at potterne påvirker din motorgang, og selve
boostet er ikke det vigtige, men mere hvor ændres der.
f.eks. Køre du tit by/cruise kørsel, så er det vigtigt at dit mellem,
og bundområde holdes eller endnu bedre hæves.
Hvis du ikke vil skifte gear hele tiden, skal systemet helst ikke gøre
den motor mere peaky, for sådan en SV(650 og 1000) skal der skiftes gear
rigeligt på i forvejen.
En anden ting som kan være vigtigt... dB killer ?? fås den til det
system du køber, så du kan bruge dem når larmen blir for slem.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit