news@mosbaeks.dk (Martin M. C.) wrote in message news:<dd742eab.0503291202.1dbdbc2e@posting.google.com>...
> Hejsa
>
> Jeg har et lille trælst problem med min gamle Honda CB 750 K2 fra
> 1975. Den "prutter" ved de lave omdrejninger. Det er noget jeg synes
> der er blevet værre og værre.
> Når jeg kører i de lave omdrejninger og stille og roligt accelererer,
> føles det som om at den ikke rigtig tager ved. Den har ligesom et dødt
> punkt i de lave omdrejninger. Når den så kommer over dette punkt,
> lyder den som den skal. Det opstår allerede når motoren er blevet en
> smule varm.
>
> Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen der har nogle
> kvalificerede bud på hvad og hvordan jeg kan justere denne fejl.
>
> Det jeg måske havde tænkt mig kunne måske være:
>
> - Kører jeg på det forkerte olie? Normalt fylder jeg Mineralsk 10W40
> på den med sidste år blev jeg anbefalet en 5W50 (så vidt jeg husker!
> Det er der i den nu)
>
> - Kan det være noget med den benzin jeg benytter? I det sidste lange
> stykke tid har jeg kørt på Blyfri 92?
>
> - Kan det være at motoren skal justeres på en eller anden måde?
>
> - Kan det være en justering/rensning af kaburatorerne, der skal til?
> Jeg kører med nogle Power Luftfiltre (kører på ca. tredje år nu.) dvs.
> er det måske noget med luft/benzin-blandingen?
>
> Nå det var nogle af mine bud. Jeg håber der er nogen der kan inspirere
> mig lidt til, hvordan jeg kommer af med "fejlen", idet at det mindsker
> køreglæden gevaldigt.
>
> Mvh. Martin
Hej Igen
Jeg har lige prøvet at checke om generatoren lader på systemet og det
gør den. Jeg har en Haynes Manual og fulgte anvisninger deri... Så jeg
tror ikke det er det.
Jeg kunne godt fristes lidt til at tro at det nok er luft/benzin
blandingen den er lidt gal med. Jeg tjeckede lige et af mine tændrør
og sammenholdte med et billede fra manualen. Det kunne godt se ud til
at det er for sodet...
Altså det de definerer som en skidt
luft/benzin-blanding. Det minder mig om at jeg efter noget tid
begynder at døje med at den kun starter op på 3 cylindere. Jeg tager
så det venstre tændrør ud, renser det og så kan den lidt igen?!
Jeg ved ikke helt hvordan jeg kan komme ud over dette andet end måske
at finde et originalt luftfilter med kasse eller om det måske kan
justeres væk i karburatorerne? (jeg tror ikke lige jeg ved hvordan en
sådan justering skal gribes an
Jeg vil også lige i weekenden få renset mine karburatorer og supplere
tanken med lidt karburatorsprit inden jeg laver nogle voldsomme
indgreb!
Mvh. Martin