Toldsyn!!! Hjælp det er i morgen.
Fra : Jannick Andersen

Dato : 29-03-05 11:16

Har lige et sidste spørgsmål inden Toldsynet.
Ringede til Apllaus i morges og fik på mirakuløs vis tid allerede i
morgen. Men men men....

Er det ved toldsynest man skal argumentere for sin syge moster om
prisfastsættelsen eller er det først ved henvendelsen til T&S??

Bliver man(cyklen)kasseret hvis man ikke har nok mønster på fordækket.
Eller får man bare en bemærknin?, er lidt i tvivl om der er nok
mønster, har kun lige registreret at der ikke er så meget.

Kom lige med guldargumenterne. Selvom jeg ikke har det fjerneste mod
at skulle betale afgiften, ville det alt andet lige være sjovere at
bruge pengene på dæk, olie og benz end på afgift.

Jannick

Fra : S.G

Dato : 29-03-05 12:21

Toldsyn har intet med afgiften at gøre. Den svarer til et almindeligt syn!
Dog skal der vist nogle flere papirer med! (det grønne bl.a) Det er der
sikekrt andre der kan fortælle dig

Fra : S.G

Dato : 29-03-05 12:22

> Bliver man(cyklen)kasseret hvis man ikke har nok mønster på fordækket.
> Eller får man bare en bemærknin?, er lidt i tvivl om der er nok
> mønster, har kun lige registreret at der ikke er så meget.

Ja hvis der er 1mm elle runder bliver den kaseret!

Fra : Niels Poulsen

Dato : 29-03-05 11:58

> Ja hvis der er 1mm elle runder bliver den kaseret!

Kasseret ? Ej hold da op. jeg fik sku da min synet uden horn, nedslidt skive
bagpå, manglende fjernlys
og ikke mindst af alt... et totalt nedslidt bagdæk... og ja Den gik sku
igennem syn, trods jeg kun havde intensioner
om at få lavet et prøvesyn da der var flere ting jeg var i tvivl om.

Manden ved synshallen spurgte om den kunne starte og svartet var ja, fint
nok.
Så smuttede han ind i hallen igen og kom ud med papirne med et stempel på
hvor der stod godkent på..
Om far her lige kiggede en gang ekstra på motorcyklen og så på
synspapirne....

Af sted hjem og få fikset det sidste og få plader på svinet og så ud og
trille..

Lidt held har man da lov at have

/Niels

Gsx600f
www.karrieremanden.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-03-05 12:08

"Niels Poulsen" <niels.poulsen@npnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> synspapirne....
>
> Af sted hjem og få fikset det sidste og få plader på svinet og så ud og

Kalder du det *held* ....
Jeg kalder det sjusk af værste skuffe.....
--
Brian Sørup
Honda VF 500 F2

Fra : Schlæger

Dato : 29-03-05 12:30

Niels Poulsen wrote:

> [...]
> og ikke mindst af alt... et totalt nedslidt bagdæk... og ja Den gik sku
> igennem syn, trods jeg kun havde intensioner

Hvad synes du selv om den historie ??? Hvis ikke det var for den åbenbare
løgn, burde du have forfatterhonorar for årets SciFi.

> [...]
> synspapirne....

> Af sted hjem og få fikset det sidste og få plader på svinet og så ud og

...hvilket du også synes er en rigtig god ide ???

> Lidt held har man da lov at have

Held ?? Prøv med ordet DUM .....

> /Niels

Mch Schlæger (med kvalme)

Fra : HKS

Dato : 29-03-05 12:35

"Schlæger" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> wrote in message

> ..hvilket du også synes er en rigtig god ide ???

Øhh ja, hvorfor ikke ? Lyder da som om tingende er fixet nu, hvorfor så
ikke køre rundt på den ?

Fra : Schlæger

Dato : 29-03-05 12:55

HKS wrote:

> "Schlæger" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> wrote in message

> Øhh ja, hvorfor ikke ? Lyder da som om tingende er fixet nu, hvorfor så
> ikke køre rundt på den ?

Synes DU, at det lyder sådan ?? Det er ikke den oplevelse jeg har af
vedkommendes storskrydende indlæg.

Mch Schlæger

Fra : Niels Poulsen

Dato : 29-03-05 13:02

> Synes DU, at det lyder sådan ?? Det er ikke den oplevelse jeg har af
> vedkommendes storskrydende indlæg.
>
> Mch Schlæger

Hvor henne i mine indlæg skriver jeg at tingene ikke er lavet ?

/Niels

Fra : Niels Poulsen

Dato : 29-03-05 12:53

> Held ?? Prøv med ordet DUM .....

> Mch Schlæger (med kvalme)

Dum eller kvalme kan man da vist kun have over synshallen arbejde, ikke mit
da jeg bad om at få et prøve syn men kørte afsted
med en synet motorcykel. som jeg skrev i indlægget blev de ting jeg
vurderede som skulle laves, lavet. skiftet bagskive, dæk og pære foran
osv. samt det rust der sad på cyklens stel.. Dog har jeg ikke sat en lovlig
potte på men hvem ville også gøre det? ikke her !

Cyklen står i lovlig stand, næsten da, bortset fra potten, så mit held har
været at jeg sparede et syn og kunne bruge pengene til at udbedre
det der skulle udbedres..

/Niels

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 29-03-05 13:24

Schlæger wrote:

> [...]
> åbenbare løgn, burde du have forfatterhonorar for årets SciFi.

> ..hvilket du også synes er en rigtig god ide ???

Rolig nu :)

Det er meget normalt at der sjuskes ved syn af MC.
Det er i hvert fald min opfattelse, jeg har dog kun fået synet 2
maskiner indtil videre.

Ved syn af min Yamaha DT 175 '96, trak han forbremsen og pressede
forgaflen sammen, hvorefter han sagde "den er fin". Og det var det.

Anden gang var lidt mere grundig, der kiggede han på dækmønster, trak i
baghjulet for at tjekke lejerne, tjekkede lys og blinklys. (selvom
blinklys relæet var gået mere eller mindre amok og kun blinkede en gang
hver 1½-2 sekund, det opdagede han dog ikke).
Så kørte han en tur på maskinen rundt om synshallen og så var det det.

Jeg var lidt i tvivl over mange ting da jeg kom derind, jeg fik dog ikke
en eneste anmærkning.

Jeg tror bare at man kan tage det helt roligt hvis cyklen virker, er
retningsstabil, hjullejer, dæk, bremser og lys er ok. Så skal den nok gå
igennem.

Jeg tror det handler meget om hvem som syner den og om de har en god
eller dårlig dag.

Jeg må da indrømme at jeg tror fuldt ud på Niels Poulsens oplevelse.

Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/>

Fra : S.G

Dato : 29-03-05 13:37

> [...]
> synspapirne....
>
> Af sted hjem og få fikset det sidste og få plader på svinet og så ud og

Det her skal du ikke satse på!
Sørg for den er i orden Hvis du ved der er noget der mpske kniber, så lad
dem selv finde det! Sig det ikke selv.
Anmærkninger gives typisk til manglende refleks, manglene positionslys osv.
Men dæk, skiver osv bliver de kaseret på!

Fra : Niels Poulsen

Dato : 29-03-05 13:01

> [...]
osv.
> Men dæk, skiver osv bliver de kaseret på!

Har tidligere været til syn med en bil og den kasserede de netop på at
ABS´en ikke slog til, måske fordi jeg
hader ABS og hev sikringen til den og glemte at smide den i igen. Der var
ingen undskyldning og bilen blev bedt om at
komme på visit igen.

Men grunden til jeg kørte cyklen til prøve syn var pga. min potte og det
rust der sad på stellet, alle de andre ting var jeg fuld ud klar over.
Jeg var bare ikke forberedt på at den ville gå igennem og nej, den burde
ikke kunne blive godkendt, men det blev den altså.

som du selv skriver, man skal selv lade dem finde diverse fejl og ikke selv
anmærke dem.. Korrekt.. jeg gjorte som jeg fik besked på, starte, trille
rundt, bremse, blinke... det var det.. han kiggede lidt på stellet og
stelnummeret og gik derefter ind igen og kom med underskrevne papir..

/Niels

gsx600f

Fra : Dr.Enduro

Dato : 29-03-05 13:56

Har haft to cykler til toldsyn her i Odense, og de går virkelig til
den, med opmåling af bremseskiven og hele svineriet. Hvis dækkene er på
grænsen og toldsynet er i morgen, kan du lige så godt tage chancen, du
kan jo ikke nå at melde fra mere, bare du husker at skifte dem for din
egen skyld meget snart.

Hilsen Jan

Fra : Armand

Dato : 29-03-05 21:01

S.G wrote:

> Ja hvis der er 1mm elle runder bliver den kaseret!

På siden af dækket sidder det 3-4 markeringer á: TWI, og ud for dem er
der i bunden af mønsteret en forhøjning på 1,6mm.
Hvis mønsteret således er afbrudt fordi nedslidningen er kommet dertil
er der mindre end 1,6 mm mønster tilbage.

Anyhow, så er det uanset for sent, så der er ikke andet for end at håbe
på at du kan tale dig igennem problemt p.g.a. den hurtige tilmelding :-/

--
Armand.

Fra : Squish

Dato : 29-03-05 21:59

Armand wrote:

> [...]
> Hvis mønsteret således er afbrudt fordi nedslidningen er kommet dertil
> er der mindre end 1,6 mm mønster tilbage.

1 mm! 1,6 mm hører til i dk.fritid.bil

--
Squish
VFR750F

Fra : Armand

Dato : 29-03-05 23:56

Squish wrote:

> 1 mm! 1,6 mm hører til i dk.fritid.bil

Alligevel er de indstøbte indikeringer á 1,6mm :-|
Der hvor jeg ville hen var at nedslidning til dém, kan man tage som
varsel om at den sidste ene mm sikkert også er nået, hvorimod man kan
hente trøst hvis der endnu ikke er slidt ned til "sladrehankene".

--
Armand.

Fra : Jan Jensen

Dato : 29-03-05 21:34

On 29 Mar 2005 10:15:40 GMT, Jannick Andersen <jannick@direkte.org>
wrote:

>Har lige et sidste spørgsmål inden Toldsynet.
>Ringede til Apllaus i morges og fik på mirakuløs vis tid allerede i
>morgen. Men men men....

Husk at cyklen skal vejes. inden du ankommer.

og hvis du er utilfreds med told og skats vudering kan du forlange at
komme til fremmøde med cyklen.

prøvede selv et toldsyn for førstegang idag ( i nørresundby)
Jeg ringede til apllaus i morges go kunne komme til på deres driveIN
bane... hentede i prøveplade kl 9:30 og kl 13 var jeg på gaden med
nysynet mc og min egen dyrt købte nummerplade..

jeg vil lige slutte med at skrive at cyklen er en gammel honda vf750c
årg. 85 og afgiften løb op i 22996 kr.

mvh. >> Jan Jensen <<

Fra : Jannick Andersen

Dato : 30-03-05 16:35

Jannick Andersen <jannick@direkte.org> skrev:
>Har lige et sidste spørgsmål inden Toldsynet.

> [...]

Ja så blev den synet, uden bemærkninger. Blink og lygter var det
eneste han kiggede på og så lige stelnummeret. Så nu går turen
til T&S, som skal bruge kontanter eller Bankudstedt check!!! Ja
det er nok for svært for dem at administrere en dankort automat.

Fra : Brian Larsen

Dato : 30-03-05 16:54

On Wed, 30 Mar 2005 15:34:40 +0000, Jannick Andersen wrote:

> [...]
> til T&S, som skal bruge kontanter eller Bankudstedt check!!! Ja
> det er nok for svært for dem at administrere en dankort automat.

Tillykke, jeg har også lige afleveret en stor check for afgiften på min
FZR, det er en blandet følelse :)

Told & Skat havde skam en dankort automat stående fremme på skranken
hvor jeg betalte, den måtte blot ikke benyttes til det her formål.

--
// Brian Lund Larsen - http://www.dfmc.dk/?id=673

Fra : Armand

Dato : 30-03-05 18:12

Brian Larsen wrote:

> [...]
>
> Told & Skat havde skam en dankort automat stående fremme på skranken
> hvor jeg betalte, den måtte blot ikke benyttes til det her formål.

Tyder på et antal kunder der har fået second thoughts og annuleret
checken/betalingen efter at pladen er kommet på - Hvor lavt :-|

--
Armand.

Fra : Anders Christensen

Dato : 30-03-05 19:33

Brian Larsen wrote:

> [...]
>
> Told & Skat havde skam en dankort automat stående fremme på skranken
> hvor jeg betalte, den måtte blot ikke benyttes til det her formål.

Hmm, håber da den forhandler hvor jeg sandsynligvis køber en GSX750F i
morgen, tager dankort

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 30-03-05 22:05

On Wed, 30 Mar 2005 20:33:04 +0200, Anders Christensen
<vladimirr@vladimirr.dk> wrote:

>Hmm, håber da den forhandler hvor jeg sandsynligvis køber en GSX750F i
>morgen, tager dankort

Jeg havde leget lidt med tanken om at ankomme med de 41000 kr i
kontanter i en eller anden form, men nu var det ved at være påske og
jeg ville gerne ud og køre med et par andre og det syntes jeg ikke om
at jeg ville på prøveplader, så det skulle pludseligt gå lidt hurtigt
og så var der ikke tid til at prøve at få 820 50kr sedler ud af banken
:)

Jeg måtte i øvrigt også vente hos Told & Skat i en time imens de
fiflede rundt med mine papirer, hvis det er en indikator for hvornår
jeg kan vente den endelige vurdering så skal jeg vidst have
tålmodighed.

Mvh,

Brian Lund Larsen

FZR600R & CB400F

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 30-03-05 23:23

Anders Christensen wrote:
> Hmm, håber da den forhandler hvor jeg sandsynligvis køber en GSX750F i
> morgen, tager dankort

Ikke hvis det er hos Enghave... Jeg havde ellers glædet mig til lige at
få den på 100 over da jeg købte SV'eren ;)

Carsten Sørensen

Fra : Richard

Dato : 30-03-05 18:08

Jannick Andersen wrote:

> Ja så blev den synet, uden bemærkninger. Blink og lygter var det
> eneste han kiggede på og så lige stelnummeret.

Tillykke med det, men få nu det andet, du var i tvivl om skiftet alligevel
,-)

> Så nu går turen
> til T&S, som skal bruge kontanter eller Bankudstedt check!!! Ja
> det er nok for svært for dem at administrere en dankort automat.

Ja, BG Bank i Nærum er vist også trætte af jævnligt og uden varsel at
blive lænset for store summer kontanter, som T&S skråt over for så bærer
tilbage i boksen senere samme dag

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK