Hvad skal jeg kigge efter.....
Fra : Brian Sørup

Dato : 28-03-05 21:33

når jeg skal ud og se på en VFR 750 RC24.
Er der nogle særlige ting der skal tjekkes, eller er der *kun* det
sædvanlige ?
--
Brian Sørup
Honda VF 500 F2

Fra : MightyMax

Dato : 28-03-05 22:35

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> når jeg skal ud og se på en VFR 750 RC24.
> Er der nogle særlige ting der skal tjekkes, eller er der *kun* det
> [...]
Alt hvad du søger kan du finde på www.vfr.dk hvor du kan finde en
køber-guide (og en helt masse andet vfr stuff)
og når du så har købt din Verdens Fedeste Racer så meld dig ind i VFR
klubben!

mvh
Kenneth

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-03-05 08:55

"MightyMax" <skakXXX@FjernAlleXXXXemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> køber-guide (og en helt masse andet vfr stuff)
> og når du så har købt din Verdens Fedeste Racer så meld dig ind i VFR

Jeg kender godt købeguiden og har studeret den grundigt, men den
koncentrerer sig udelukkende om forskelle på årgange og hvor importscykler
kommer fra, der er ikke et eneste pip om noget man skal sørge for er iorden
pånær lejer på RC36'erens bagsvinger/hjul.
Er VFR bare MC'en der *ikke_kan_gå_i_stykker* ???
--
Brian Sørup
Honda VF 500 F2- der godt kan gå i stykker

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-03-05 09:10

> [...]
> sørge for er iorden pånær lejer på RC36'erens bagsvinger/hjul.
> Er VFR bare MC'en der *ikke_kan_gå_i_stykker* ???

Selvfølgelig kan den gå i stykker, men den har ikke rigtigt nogen egentlige
typefejl, så der er ikke nogle specifikke ting du skal være opmærksom på.
Prøv at læse denne generelle guide fra Jens Jacob Bager Jensen, og evt. også
det link han kommer med til sidst:

http://groups.google.dk/groups?as_umsgid=3E2Lc.2580%24fC1.292@news.get2net.dk&lr=&hl=da

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 29-03-05 20:04

Brian Sørup wrote:

> [...]
> pånær lejer på RC36'erens bagsvinger/hjul.
> Er VFR bare MC'en der *ikke_kan_gå_i_stykker* ???

Hæ!
Man kunne næsten tro det, for det ér meget lidt dårligt der bliver
skrevet om VFR'erne her på gruppen!
På den anden side, så er det nok ikke på slige mærkesider at man finder
den mest saglige kritik omkring typefejl :-/

--
Armand.

Fra : lange

Dato : 29-03-05 10:19

> når jeg skal ud og se på en VFR 750 RC24.
> Er der nogle særlige ting der skal tjekkes, eller er der *kun* det
> sædvanlige ?

Du skal kigge efter alt det sædvanlige som man nu engang kigger efter på
en brugt mc: dæk, kæde og kædehjul, bremser, skiver, bagdæmper,
bremsevæske, kølervæske, olie, oliefilter, luftfilter, mislyde fra motor
m.m.m.

Eneste rigtige skavank på RC24'en er ensretteren. Tag et voltmeter med og
hold det på batteripolerne. Du skal så kunne aflæse ca 14V ved 5000
omdr/min med lyset tændt.

Er spændingen ikke i orden er det tid for en ny ensretter. Den koster ikke
alverden <1000 kr for en Schnabel eller fra MC-Nøglen.

Nogle af 86-modellen rasler lidt mere end godt er fra knasttøjet. Det
klares normalt med en svejsning, så det skal ikek afholde dig fra at købe.

Hvis den er monteret med uoriginalt oliefilter, så lad være med at købe
den.

Mvh
Lange
www.vfr.dk