/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Suzuki RG 250 ´87
Fra : Kent Nielsen


Dato : 28-03-05 20:16

Hejsa,
Er der nogen der ved et sted hvor man kan finde nogle stumper til en RG 250
uden at blive flået fuldstændigt ? :-|
Specifikt står jeg om mangler motorenheden til styring af
udstødningsventilen. (Er der forøvrigt en der kan forklare mig virkemåden på
denne ventil? Dom i "bøje ud i neon")
Derudover mangler jeg en original luftfilterkasse, med tilhørende filter og
"gummimænd" til karburatorerne.
Nogen der ved om motor etc. fra en RGV 250 ´89 passer i mit RG 250 stel ?

--
Mvh
Kent Nielsen



 
 
Hekto (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 28-03-05 20:55

In article <424858ff$0$708$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
virker.ikke@findes.ikke.invalid says...
> Specifikt står jeg om mangler motorenheden til styring af
> udstødningsventilen. (Er der forøvrigt en der kan forklare mig virkemåden på
> denne ventil? Dom i "bøje ud i neon")
>
Hvis du mener sådan teoretisk?

2-taktere fungerer rent faktisk som en orgelpibe. Den vigtige komponent
er udstødningen.
Den skal afstemmes til omdrejninger og portstørrelser, så den suger
frisk blanding ind i cylinderen, og derefter presser den mængde der
ryger ud i udstødningen, tilbage igen, inden stemplet lukker for
udstødningen.
http://www.hekto.dk/speedfight/udstdn.htm

Man kan ikke afstemme den til mere end et snævert omdrejningsområde.
Kun i dette område fungerer motoren optimalt, og ved de andre
omdrejningsområder sker der ikke en dyt!

Man kunne lave en variabel udstødning der kunne gøres kortere og
længere f.eks. I praksis er det lidt svært at realisere.
Istedet tilpasser man udstødningsportens højde til det ønskede
omdrejningstal. Dette gøres ofte ved at en servomotor åbner for en
slags ventil/spjæld i udstødningen når man kommer over et bestemt
omdrejningstal, og lukker igen når man kommer under.


--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste