Tøj
Fra : Carsten

Dato : 28-03-05 11:35

Hej NG

Jeg skal ud at købe noget tøj, det skal ikke være læder.
Nogen her der har haft gode som dårlige erfaringer med nogle bestemtet
mærker.

Mvh Carsten

Fra : Schlæger

Dato : 28-03-05 11:42

Carsten wrote:

> Jeg skal ud at købe noget tøj, det skal ikke være læder.
> Nogen her der har haft gode som dårlige erfaringer med nogle bestemtet
> mærker.

Hej Carsten.

Jeg har kørt i IXS tøj i 3 sæsoner (marts til november), og det har været
udsat for lidt af hvert - regn, bagende sol og frost.

Eneste ankepunkt er, at "håndtagene" på lynlåsene er af så blødt
materiale, at de mest brugte knækker på et tidspunkt. Derfor er de nu
erstattet af nylonstrips nederst i buksebenene og i den store lynlås i
jakken.

Mch Schlæger

Fra : Thomas Makro

Dato : 28-03-05 11:56

On Mon, 28 Mar 2005 10:42:26 +0000 (UTC),
gertschlagerFJERN@hotmail.com (Schlæger) wrote:

> [...]
Og husk, at gore-tex eller tilsvarende vandtæt materiale, ikke er
vandtæt for evigt, det bliver slidt.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Schlæger

Dato : 28-03-05 15:28

Thomas Makro wrote:

> Og husk, at gore-tex eller tilsvarende vandtæt materiale, ikke er
> vandtæt for evigt, det bliver slidt.

Den var ny for mig. Vil du forklare nærmere ?? Er det fordi membranen
revner, eller ... ??

Mch Schlæger

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 15:51

Schlæger skrev i meddelelsen ...

>Den var ny for mig. Vil du forklare nærmere ?? Er det fordi membranen
>revner, eller ... ??

Revner og andre skader er så en ting, men faktisk garanterer eks. Rukka kun
vandtæthed i et begrænset åremål. Min kammerat har en gammel Rukka jakke som
i regnvejr bliver klam indvendig, og det er efter hans udsagn over hele
frontarealet, altså hvor regnen "slår" mod stoffet.

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 28-03-05 20:28

Orla Pedersen wrote:

> [...]
> i regnvejr bliver klam indvendig, og det er efter hans udsagn over hele
> frontarealet, altså hvor regnen "slår" mod stoffet.

Det er nok meget individuelt , og selv om en garant ikke strækker sig
længere end som så, så kan det vel sagtens hænde at holde væsentligt
længere :-/
En af mine klubkammerater udskiftede omsider sine daytona
Goretex-støvler sidste år.
Når jeg skriver omsider så er det fordi de mildest atlt lignede noget
der havde trasket hjem fra mongoliet: Udtrådte, afslidte i narven så man
næsten ikke fornemmede at de var 8havde været) sorte, og skaftet hængte
i ål som strømperne på en aerobic-instruktør. Men der var ingen tvivl i
hans sind: Han skulle have Daytona igen - For trods udseendet havde han
endnu ikke haft våde fødder med dém på

Noget andet er at hvis yderstoffet (cordura'en?) bliver mættet med vand
så nytter det ikke at have membran, for selv om em slipper igennem
membranen, så er yderstoffet for tæt til at lade det slippe videre.
Man kan med andre ord godt blive klam af sved + små utætheder (á
lynlåse/lign.) i en regnvåd Goretex-jakke - Det er forøvrigt derfor at
Goretex-tøj alligevel fordrer imprægnering af yderstoffet!

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-03-05 16:24

"Den var ny for mig. Vil du forklare nærmere ?? Er det fordi membranen
revner, eller ... ??"

Hmmm. Jeg har haft goretex en gang. Det holdt ikke til en tur på Island. Jeg
ved ikke hvad årsagen er, men min egen teori er at skidt/støv ødelægger
membranen. Jeg var bl.a. ude i en sandstorm. Støvlerne blev kørt igennem
40-60 mindre floder og efterfølgende adskillige styrt i ørkenen, meget let
jord, nærmest aske... Hverken handsker, bukser eller støvler holdt tæt, kun
de første par dage... Sjovt nok var min Jakke uden Goretex, den holdt til
gengæld tæt Den er dog af ældre dato. Resten af udstyret var indkøbt til
formålet....
Mødte flere deroppe med samme problemer. Og et par erfarne i læderdragter,
med regndragt...!

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Anders Christensen

Dato : 28-03-05 16:11

Thomas Makro wrote:

> Og husk, at gore-tex eller tilsvarende vandtæt materiale, ikke er
> vandtæt for evigt, det bliver slidt.

Jeg har en 6 år gammel Haglöfs goretex jakke som ikke har nogen som
helst problemer med at holde vandet ud...
Den er bare blevet vasket under en bruser engang imellem, og fået lidt
goretexspray derefter.
Jeg forventer den holder 5-10 år mere, også selvom den bliver brugt
dagligt, og også i fjeldet...

--
Mvh Anders Christensen

Fra : ScooterBo

Dato : 29-03-05 02:09

Anders Christensen wrote:

> [...]
> goretexspray derefter.
> Jeg forventer den holder 5-10 år mere, også selvom den bliver brugt

Difi læder handsker med Gore-Tex fra ca. '95 har holdt vind og vejr ude i
tre mc-sæsoner og tre års helårs-kørsel på scooter (lagret i papkasse fra
mc til scooter) Det eneste der gør dem tjenelige til udskiftning er, at
læderet er slidt igennem og et par syninger er gået inden for det sidste
års tid.

Til gengæld har en kammerat haft spritnye Gore-Tex handsker, der ikke
kunne holde en let sommerregn ude. Jeg tror det betyder meget hvilket
mærke man køber.

Tilbage til dragten: Rukka giver 5 års garanti på deres produkter, og det
er i hvert fald vandtæt. Havde en billig jakke til scooter kørsel for et
par år siden med en anden "vandtæt" membran (husker ikke mærket) og den
kunne ikke holde en spytklat ude - jeg tror kun på Gore-Tex.

ScooterBo

Fra : Armand

Dato : 28-03-05 13:52

Carsten wrote:
> Hej NG
>
> Jeg skal ud at købe noget tøj, det skal ikke være læder.
> Nogen her der har haft gode som dårlige erfaringer med nogle bestemtet
> mærker.

Hvilken størrelse ca.?

--
Armand.
(der har et cordurasæt (á POLO-jakke og FLM-bukser) i str. small til

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 17:37

"Carsten" <carsten-hedegaard-nielsen@os.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg skal ud at købe noget tøj, det skal ikke være læder.
> Nogen her der har haft gode som dårlige erfaringer med nogle bestemtet
> mærker.

Hej Carsten,

Bilka har Safesty first i denne uge, se mere på www.bilka.dk eller
www.mconline.dk.

Jeg kender desværre ikke noget til kvaliteten, men det har tidligere været
rost herinde.

--
Mvh.
Dannie