|
| GSXR750 kontra TL1000R!! Fra : Michael Lykke |
Dato : 28-03-05 09:40 |
|
Jeg står og skal have min fjerde mc. Jeg har set mig lun på GSXR750
årg. 96-98 og TL1000R. Jeg vil gerne erhverve en mc som er til lidt af
hvert – sport og touring. Sport duer de begge til men hvordan har
arme/røv det ved daglig kørsel på +200km?. Effektafleveringen sker
forskellige for de to – gixxeren trækker mest til ved højt omdr.tal,
mens tl`eren har stort moment fra de lave omdr. Er det ikke rigtigt
forstået?. Hvilken af de to vil du vælge og hvorffor?
Tak for inputs, med venlig hilsen
Michael Lykke
DT175, GS500E og GSX600F
| |
S.G (28-03-2005)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 28-03-05 11:05 |
|
"Michael Lykke" <sendbareskrammeljegerligeglad@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:8fd55deb.0503280040.748f00b6@posting.google.com...
> Jeg står og skal have min fjerde mc. Jeg har set mig lun på GSXR750
> årg. 96-98 og TL1000R. Jeg vil gerne erhverve en mc som er til lidt af
> hvert - sport og touring. Sport duer de begge til men hvordan har
> arme/røv det ved daglig kørsel på +200km?. Effektafleveringen sker
> forskellige for de to - gixxeren trækker mest til ved højt omdr.tal,
> mens tl`eren har stort moment fra de lave omdr. Er det ikke rigtigt
> forstået?. Hvilken af de to vil du vælge og hvorffor?
TL´eren pga det brede træk (Har selv TLs) Den er kanon med folk bagpå og
oppakning, Ligger helt fantastisk på vejen både med og uden passagerer!
TLR´eren er desuden blandt mange bedre kendt som sportstourer end sports
maskine!
Kan desværre ikek udtale mig om gixxeren, det må en anden gøre
| |
Ukendt (28-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-03-05 10:17 |
|
Michael Lykke skrev i meddelelsen
<8fd55deb.0503280040.748f00b6@posting.google.com>...
>Jeg står og skal have min fjerde mc. Jeg har set mig lun på GSXR750
>årg. 96-98 og TL1000R. Jeg vil gerne erhverve en mc som er til lidt af
>hvert – sport og touring. Sport duer de begge til men hvordan har
>arme/røv det ved daglig kørsel på +200km?. Effektafleveringen sker
>forskellige for de to – gixxeren trækker mest til ved højt omdr.tal,
>mens tl`eren har stort moment fra de lave omdr. Er det ikke rigtigt
>forstået?. Hvilken af de to vil du vælge og hvorffor?
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/moment
Og TL'en er endog væsentlig ringere moment/effekt-mæssigt under 6.500
omdr/min. end VTR'en, såe... hent øl og popcorn, der er dømt
religionskrig !
Seriøst, der er kun en vej, prøv dem, prøv !
mvh
Orla
VTRFie touringstyle
>Michael Lykke
>DT175, GS500E og GSX600F
| |
S.G (28-03-2005)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 28-03-05 11:39 |
|
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/moment
>
> Og TL'en er endog væsentlig ringere moment/effekt-mæssigt under 6.500
> omdr/min. end VTR'en, såe... hent øl og popcorn, der er dømt
> religionskrig !
HAHA ja :)
> Seriøst, der er kun en vej, prøv dem, prøv !
Nemlig!!
Han skal være velkommen til at prøve min TLs hvis det kan hjælpe
| |
Schlæger (28-03-2005)
| Kommentar Fra : Schlæger |
Dato : 28-03-05 11:09 |
|
Orla Pedersen wrote:
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/moment
> Og TL'en er endog væsentlig ringere moment/effekt-mæssigt under 6.500
> omdr/min. end VTR'en, såe... hent øl og popcorn, der er dømt
> religionskrig !
.... ikke religionskrig, men nærmere kritisk læsning ??
Dine kurver påstår, at de pågældende MC'er har et drejningsmoment på over
500 NM målt på baghjulet !!
Det er jo væsentligt over hvad en kraftfuld V8 diesel kan levere, og efter
min mening har du da et voldsomt problem med din skalering af de
effektkurver.
Jeg vil i hvert fald nødigt sidde på en MC, som leverer 500 NM på
baghjulet !!
Mch Schlæger
| |
Ukendt (28-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-03-05 13:22 |
|
Schlæger skrev i meddelelsen ...
>Jeg vil i hvert fald nødigt sidde på en MC, som leverer 500 NM på
>baghjulet !!
Det er ikke des mindre virkeligheden, lær lidt om gearing og moment, så står
det lysende klart for dig også
Hvordan tror Du at en power-wheelie opstår ? Skal vi sige 2800N for cykel
med fører, og ca. halvdelen af vægten på forhjulet, som befinder sig 1,4
meter foran baghjulet. 1400 * 1,4 = 1960Nm på baghjulet for at det kan finde
sted. Intet under at det kun kan lade sig gøre i 1. gear, og for et fåtal af
cykler også i andet gear.
mvh
Orla
>Mch Schlæger
>
| |
Schlæger (28-03-2005)
| Kommentar Fra : Schlæger |
Dato : 28-03-05 15:08 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Schlæger skrev i meddelelsen ...
>>Jeg vil i hvert fald nødigt sidde på en MC, som leverer 500 NM på
>>baghjulet !!
> Det er ikke des mindre virkeligheden, lær lidt om gearing og moment, så står
> det lysende klart for dig også
Det tog mig også lidt tid at sende min kritik, for jeg havde det lidt
svært ved at angribe dig på din faglighed. Jeg må derfor erkende, at min
viden om kræfter langt fra er tilstrækkeligt teoretisk velfunderet - jeg
reagerede ud fra de NM-tal, som jeg ser opgivet i diverse tekniske
specifikationer for f.eks. biler.
> Hvordan tror Du at en power-wheelie opstår ? Skal vi sige 2800N for cykel
> med fører, og ca. halvdelen af vægten på forhjulet, som befinder sig 1,4
> meter foran baghjulet. 1400 * 1,4 = 1960Nm på baghjulet for at det kan finde
> sted. Intet under at det kun kan lade sig gøre i 1. gear, og for et fåtal af
> cykler også i andet gear.
Jeg strækker våben, og lytter ydmygt til sagkundskaben (og takker for
belæringen)
> mvh
> Orla
Mch Schlæger
| |
Ukendt (28-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-03-05 15:45 |
|
Schlæger skrev i meddelelsen ...
>
>Jeg strækker våben, og lytter ydmygt til sagkundskaben (og takker for
>belæringen)
Jamen det er jo det jeg siger, jeg er nem at omgåes, bare jeg får ret
Nej, egentlig handler det om at jeg gerne vil, at andre også forstår de
grundlæggende principper, specielt når det handler om et valg af mc.
mvh
Orla
| |
Armand (28-03-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-03-05 16:23 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Schlæger skrev i meddelelsen ...
>
>
>>Jeg vil i hvert fald nødigt sidde på en MC, som leverer 500 NM på
>>baghjulet !!
>
> Det er ikke des mindre virkeligheden, lær lidt om gearing og moment, så står
> det lysende klart for dig også
Lidt tillægslærdom:
Drejningsmoment kan omformes gennem gearing!
Det er i praksis det men udnytter når man bliver nødt til at geare ned
fordi en bakke er for stejl: Motoren får jo ikke større drejningsmoment
af et lavere gear, det der sker er at baghjulets drejningmoment ændres
p.g.a. den ændrede slutgearing
Derved er baghjulets drejningsmoment også temmeligt højt i 1.gear!
> Hvordan tror Du at en power-wheelie opstår ? Skal vi sige 2800N for
> cykel med fører, og ca. halvdelen af vægten på forhjulet, som befinder
> sig 1,4 meter foran baghjulet. 1400 * 1,4 = 1960Nm på baghjulet for at
> det kan finde sted.
På min tidligere GPZ900R var slutgearingen i 5.gear 5,17:1, og det
maksimale drejningsmoment 85Nm. Omregnet vil der på baghjulet kunne
ligge 5,17 gange så stort et moment som på krumtappen: 85*5,17=440NM!
I første gear er slutgearingen 14,98:1 - Omregnet bliver det til 1270Nm
på baghjulet i 1.
CB400N har 33Nm på krumtappen og en totaludveksling på 18,5:1 i 1.gear:
Det giver et maks drejningsmoment på baghjulet på 610Nm!
Med andre ord vil man næsten ikke kunne undgå at opleve 500Nm på
beghjulet jvf. først citerede linie ovenfor
--
Armand.
| |
Schlæger (28-03-2005)
| Kommentar Fra : Schlæger |
Dato : 28-03-05 16:29 |
|
Armand wrote:
> Orla Pedersen wrote:
>> Schlæger skrev i meddelelsen ...
>>
>>>Jeg vil i hvert fald nødigt sidde på en MC, som leverer 500 NM på
>>>baghjulet !!
>>
>> Det er ikke des mindre virkeligheden, lær lidt om gearing og moment, så står
>> det lysende klart for dig også
> Lidt tillægslærdom:
> Drejningsmoment kan omformes gennem gearing!
> Det er i praksis det men udnytter når man bliver nødt til at geare ned
> fordi en bakke er for stejl: Motoren får jo ikke større drejningsmoment
> af et lavere gear, det der sker er at baghjulets drejningmoment ændres
> p.g.a. den ændrede slutgearing
> Derved er baghjulets drejningsmoment også temmeligt højt i 1.gear!
> > Hvordan tror Du at en power-wheelie opstår ? Skal vi sige 2800N for
> > cykel med fører, og ca. halvdelen af vægten på forhjulet, som befinder
> > sig 1,4 meter foran baghjulet. 1400 * 1,4 = 1960Nm på baghjulet for at
> > det kan finde sted.
> På min tidligere GPZ900R var slutgearingen i 5.gear 5,17:1, og det
> maksimale drejningsmoment 85Nm. Omregnet vil der på baghjulet kunne
> ligge 5,17 gange så stort et moment som på krumtappen: 85*5,17=440NM!
> I første gear er slutgearingen 14,98:1 - Omregnet bliver det til 1270Nm
> på baghjulet i 1.
> CB400N har 33Nm på krumtappen og en totaludveksling på 18,5:1 i 1.gear:
> Det giver et maks drejningsmoment på baghjulet på 610Nm!
> Med andre ord vil man næsten ikke kunne undgå at opleve 500Nm på
> beghjulet jvf. først citerede linie ovenfor
.... og jeg kan kun konstatere, at denne gruppe IGEN har dokumenteret sin
værdi, ved at kloge hoveder som Jer både kan og vil dele Jeres viden med
vi andre.
Mch Schlæger
| |
K (28-03-2005)
| Kommentar Fra : K |
Dato : 28-03-05 20:33 |
|
""Schlæger"" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> ... og jeg kan kun konstatere, at denne gruppe IGEN har dokumenteret sin
> værdi, ved at kloge hoveder som Jer både kan og vil dele Jeres viden med
> vi andre.
Øeehh, hvor skal man smide mønter i for at få viden ? ...Armand og Orla's
svar er låst med user og pass, hvad står der ? ...fortæl ...fortæl
K
| |
Ukendt (28-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-03-05 21:35 |
|
K skrev i meddelelsen <42485bff$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...
>
>""Schlæger"" <gertschlagerFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
>> ... og jeg kan kun konstatere, at denne gruppe IGEN har dokumenteret sin
>> værdi, ved at kloge hoveder som Jer både kan og vil dele Jeres viden med
>> vi andre.
>
>Øeehh, hvor skal man smide mønter i for at få viden ? ...Armand og Orla's
>svar er låst med user og pass, hvad står der ? ...fortæl ...fortæl
Jeps, vores svar er forbeholdt de udvalgte få. Helt ærligt hvad mener
Du ??
mvh
Orla, som har hørt meget, men aldrig om user og pass på usenet.....
>K
| |
Jens B. Rasmussen (28-03-2005)
| Kommentar Fra : Jens B. Rasmussen |
Dato : 28-03-05 21:47 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:424869da$0$290$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>
> Jeps, vores svar er forbeholdt de udvalgte få. Helt ærligt hvad
mener
> Du ??
>
> mvh
> Orla, som har hørt meget, men aldrig om user og pass på usenet.....
>
Kunne virke som om at Schlæger læser over en eller anden www- reader så mit
forslag skift den ud med www.dkfritidmotorcykel.dk hvor ingen indlæg er
låst.
--
Med venlig hilsen
Jens Brauer Rasmussen
Suzuki RF900 - Nu med ridser
| |
Armand (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-03-05 01:58 |
|
Jens B. Rasmussen wrote:
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse news:424869da$0$290$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>>
>>Jeps, vores svar er forbeholdt de udvalgte få. Helt ærligt hvad
>
> mener
>
>>Du ??
>>
>>mvh
>>Orla, som har hørt meget, men aldrig om user og pass på usenet.....
>>
>
>
> Kunne virke som om at Schlæger læser over en eller anden www- reader så mit
> forslag skift den ud med www.dkfritidmotorcykel.dk hvor ingen indlæg er
> låst.
>
Og i nuværende situation, Google-grupper:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&group=dk.fritid.motorcykel
Hvor det er muligt at søge sig frem til tråden v.h.a. f.eks. subj-linien!
--
Armand.
| |
Schlæger (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Schlæger |
Dato : 29-03-05 10:19 |
|
Jens B. Rasmussen wrote:
> Kunne virke som om at Schlæger læser over en eller anden www- reader så mit
> forslag skift den ud med www.dkfritidmotorcykel.dk hvor ingen indlæg er
> låst.
Jeg tilgår gruppen via webinterfacet på www.dkfritidmotorcykel.dk (bl.a.
på grund af en tyk firewall på min hjemmearbejdsPC).
Er der noget, jeg kan eller bør gøre anderledes ??
Mch Schlæger
| |
Jesper Nielsen (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Jesper Nielsen |
Dato : 29-03-05 20:05 |
|
"Jens B. Rasmussen"
>
> Kunne virke som om at Schlæger læser over en eller anden www- reader så
> mit
> forslag skift den ud med www.dkfritidmotorcykel.dk hvor ingen indlæg er
> låst.
Jeg tror du overser at det er 'K' der klager over det er låst
Schlæger er uskyldig, ihverfald i denne omgang, men problemet er sikkert det
samme for K
/Jesper
| |
Jens B. Rasmussen (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Jens B. Rasmussen |
Dato : 29-03-05 21:52 |
|
"Jesper Nielsen" <jesperlangfeldt@nielsen.fjerndette.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:4249a6e3$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Jeg tror du overser at det er 'K' der klager over det er låst
> Schlæger er uskyldig, ihverfald i denne omgang, men problemet er sikkert
det
> samme for K
>
> /Jesper
For pokker hvor jeg hader folk som påpeger mine fejl - især når de har ret
Det er nu heldigvis sjældent det sker
Ja det kan jeg godt se, nå men mit svar er nu det samme, jeg mener at kunne
huske at www.kandu.dk kører med noget pointsystem for at kunne læse svar
osv. det var derfor jeg svarede som jeg gjorde
--
Med venlig hilsen
Jens Brauer Rasmussen
Det er menneskeligt at fejle - i teorien kan det også ske for mig
| |
K (29-03-2005)
| Kommentar Fra : K |
Dato : 29-03-05 22:36 |
|
"Jesper Nielsen" <jesperlangfeldt@nielsen.fjerndette.mail.dk> skrev i en
meddelelse
> Jeg tror du overser at det er 'K' der klager over det er låst
> Schlæger er uskyldig, ihverfald i denne omgang, men problemet er sikkert
> det samme for K
Shit ...tihihi ...jeg har vist lavet kage i den nu der er altså ikke
noget låst hos mig, det med user/pass og betaling [snip] hvor skal man smide
mønter i for at få viden [/snip] til Armand og Orla mente jeg altså som en
joke ....sorry hvis jeg har sat nogen igang med store undersøgelser omkring
user/pass :-/
K
| |
K (29-03-2005)
| Kommentar Fra : K |
Dato : 29-03-05 22:31 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse
> Jeps, vores svar er forbeholdt de udvalgte få. Helt ærligt hvad
> mener
> Du ??
Oki sorry ...det var ment som en joke ( måske lidt søgt ), desuden er der
intet låst hos mig
> Orla, som har hørt meget, men aldrig om user og pass på usenet.....
Heller ikke jeg
| |
Squish (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Squish |
Dato : 29-03-05 22:44 |
|
K wrote:
> "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
> meddelelse
>
>
>>Jeps, vores svar er forbeholdt de udvalgte få. Helt ærligt hvad
>>mener
>>Du ??
>
>
> Oki sorry ...det var ment som en joke ( måske lidt søgt ), desuden er der
> intet låst hos mig
Haha! Keep your day job mate!
--
Squish
VFR750F
CB400F
| |
Peter Christiansen (28-03-2005)
| Kommentar Fra : Peter Christiansen |
Dato : 28-03-05 13:41 |
|
Schlæger wrote:
> Orla Pedersen wrote:
>
>> http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/moment
>
>
>> Og TL'en er endog væsentlig ringere moment/effekt-mæssigt under 6.500
>> omdr/min. end VTR'en, såe... hent øl og popcorn, der er dømt
>> religionskrig !
>
>
> ... ikke religionskrig, men nærmere kritisk læsning ??
>
> Dine kurver påstår, at de pågældende MC'er har et drejningsmoment på
> over 500 NM målt på baghjulet !!
Det er ikke mine kurver, men jeg tillader mig at svarre alligevel.
Det er da rigtig nok. Effekt = Moment x omdrejninger
Eftersom effekten er næsten konstant (lidt tab i transmission) og
baghjulet roterer langsommere end krumtappen, vil momentet på baghjulet
stige. De over 500 NM er i 3. gear, i 1. vil det være endnu større.
> Det er jo væsentligt over hvad en kraftfuld V8 diesel kan levere, og
> efter min mening har du da et voldsomt problem med din skalering af de
> effektkurver.
Hvad vil en kraftfuld V8 diesel levere på baghjulet ?
> Jeg vil i hvert fald nødigt sidde på en MC, som leverer 500 NM på
> baghjulet !!
Jeg vil gerne.
mvh
Peter
| |
"J.C.Kløve" (28-03-2005)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 28-03-05 14:12 |
| | |
Ukendt (28-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-03-05 15:27 |
|
J.C.Kløve skrev i meddelelsen <424802b0$0$240$14726298@news.sunsite.dk>...
>
>VTR F - ?? :-? er det ikke den Honda der får bøllebank i en
>sammenlignende test mellem SV, Fazer og VTR?
> http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=2713&m=full
>
>
Sikkert Det ændrer ikke ved at et norsk mc-magasin afslørede, at næst
efter Duc 916 så havde TL'eren den mest åndsvage momentkurve med buler så
store som tsumanien (forbehold for stavefejl).
mvh
Orla
>--
>Dun@nt
>Kilo SFau's 's is for silver
> http://www.dfmc.dk/?id=223
>DMCN #745
| |
K (28-03-2005)
| Kommentar Fra : K |
Dato : 28-03-05 10:12 |
|
"Michael Lykke" <sendbareskrammeljegerligeglad@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:8fd55deb.0503280040.748f00b6@posting.google.com...
> Jeg står og skal have min fjerde mc. Jeg har set mig lun på GSXR750
> årg. 96-98 og TL1000R. Jeg vil gerne erhverve en mc som er til lidt af
> hvert - sport og touring. Sport duer de begge til men hvordan har
> arme/røv det ved daglig kørsel på +200km?. Effektafleveringen sker
> forskellige for de to - gixxeren trækker mest til ved højt omdr.tal,
> mens tl`eren har stort moment fra de lave omdr. Er det ikke rigtigt
> forstået?. Hvilken af de to vil du vælge og hvorffor?
Jeg ville helt klart vælge TL 1000 R, den trækker godt ved lave
omdrejninger, hvilket er godt hvis man skal toure, regn med her at ligge
mere ned end at sidde ...det er hårdt for nakke, arme og hænder i længden.
Jeg ville helt klart "ikke" vælge GSXR750 da den mest er velegnet til race
og trækker ved høje omdrejninger, her ligger man også mere ned end man
sidder, det er ikke sjovt på langture.
K
| |
Bo-gsxR (28-03-2005)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 28-03-05 11:04 |
|
> Jeg står og skal have min fjerde mc. Jeg har set mig lun på GSXR750
> årg. 96-98 og TL1000R. Er det ikke rigtigt
> forstået?. Hvilken af de to vil du vælge og hvorffor?
Jeg har valgt GsxR750 '99 med indsprøjtning.
fordi den er en meget sportslig maskine som dækker mit primære
mål - som er sjov og ballade på landeveje og de mindre og snoede veje.
Jeg har dog også kørt langt på den, bl.a. 1600 i et stræk kun afbrudt af
påtankning og 3 timers søvn. Det klarede den uden problemer, med en
hastighed på ca. 100-130km/t.
Har hørt fra en tidligere tlR ejer at den trækker godt, men er ikk så
glad for at skulle dreje og svinge på de snoede veje.
hvis jeg kørte 200km hver dag, havde jeg nok valgt en helt anden maskine.
mvh
bo-gsxR
se evt. www.skakmat.webbyen.dk der står lidt om den.
| |
S.G (28-03-2005)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 28-03-05 12:08 |
|
> Har hørt fra en tidligere tlR ejer at den trækker godt, men er ikk så
> glad for at skulle dreje og svinge på de snoede veje.
Derfor jeg ejer en TL1000S og ikke R :) Stor forskel på de to maskiner!
> hvis jeg kørte 200km hver dag, havde jeg nok valgt en helt anden maskine.
Personlig sidder jeg total godt på min TLS, havde fuld oppakning og makker
bagpå da vi tog til Assen (Holland) sidste sommerferie. Havde hverken ondt
eller ømheder nogen steder da vi kom derned!
Jeg stemmer mere for en TLS til ham, da den nok bedre dække de behov han har
| |
StoneCold© (28-03-2005)
| Kommentar Fra : StoneCold© |
Dato : 28-03-05 12:01 |
|
>
> hvis jeg kørte 200km hver dag, havde jeg nok valgt en helt anden maskine.
>
> mvh
> bo-gsxR
> se evt. www.skakmat.webbyen.dk der står lidt om den.
>
>
Ja klart... hvad med en SV1000S som jo også er i en god pris klasse lige nu
!!? den ville jeg klart overveje, hvis det skulle være V motor.
--
--
Steen
No bike at the moment
http://dfmc.dk/?id=101
DMCN# 137
http://www.streetfighters.danmark.nu = Danske Street Fighters
| |
Michael Lykke (28-03-2005)
| Kommentar Fra : Michael Lykke |
Dato : 28-03-05 16:11 |
|
Tak til alle for indlæg, det er fedt at høre om andres
erfaringer/meninger. Til S.G.: tak for tilbuddet om
prøvekørsel,fornemt, men jeg regner med at tage ud og prøvekøre
cyklerne hos sælger, det er nok den eneste vej for rigtig at beslutte
sig. Ang. tl1000s, så må jeg indrømme at jeg mest er til
plastic=fuldkåber,men det kan den vel også udstyres med!..Ang. sv1000s
- hmm., jo den er også lækker, men det er nu gixxeren og tl`eren som
jeg har kastet min "kærlighed" på, men den skal da overvejes.Tak for
inputtene og flere er mere ned velkomne.
| |
S.G (28-03-2005)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 28-03-05 17:36 |
|
.. Til S.G.: tak for tilbuddet om
> prøvekørsel,fornemt, men jeg regner med at tage ud og prøvekøre
> cyklerne hos sælger, det er nok den eneste vej for rigtig at beslutte
> sig. Ang. tl1000s, så må jeg indrømme at jeg mest er til
> plastic=fuldkåber,men det kan den vel også udstyres med!..
Det kan man godt :) Det er lavet et par modeller der lær den godt. Se fx
denne her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=544
Jeg har en rød TL1000S til salg til 83k (Billigt!!!) Du kan skrive hvis du
vil vide mere
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (31-03-2005)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 31-03-05 12:10 |
|
> Jeg står og skal have min fjerde mc. Jeg har set mig lun på GSXR750
> årg. 96-98 og TL1000R. Effektafleveringen sker
> forskellige for de to - gixxeren trækker mest til ved højt omdr.tal,
> mens tl`eren har stort moment fra de lave omdr. Er det ikke rigtigt
> forstået?. Hvilken af de to vil du vælge og hvorffor?
Hej Michael
Synes du en TL 1000 R har bundtræk? Den trækker hårdt fra midt i
omdrejningsskalaen lige ind i begrænseren. Den er da topendhappy om noget.
PRoblemet er med den er , at når det går godt, så skal den have et nyt gear.
En std TLR er styretræg og gumpetung. Touringfærge med Superbike looks.
Spidse dæk, løftet røv og ny løsere styrdæmper transformerer den.
Ud over GSX-R750 har verdens grimmeste bagende, så er det da en fed cyklel.
GSX-R 1000 bagenden kan man altid eftermontere. Ok finish, lækre
køreegenskber og et godt ry. Gå efter indsprøjtnignsmodellen fra '98-'99.
Lettere og stærkere end en 919cc Fireblade men med den halve levetid.
Køb en Honda
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Ukendt (31-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-03-05 16:03 |
|
Jens Jacob Bager Jensen skrev i meddelelsen
<3b2450F68apaaU1@individual.net>...
>Hej Michael
>
>Synes du en TL 1000 R har bundtræk? Den trækker hårdt fra midt i
>omdrejningsskalaen lige ind i begrænseren. Den er da topendhappy om noget.
Hey ! Det var sgu' da rart at få bekræftet, at den på papiret helt åndsvage
momentkurve for TL'en faktisk genfindes i praksis. Den er jo næsten en 70'er
totakter værdig.
>Køb en Honda
Ja, nemlig ja !
mvh
Orla, Heteronda
>--
>Mojn
>Jens Bager Jensen
>Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
>Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Armand (31-03-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 31-03-05 17:33 |
|
Orla Pedersen wrote:
>
> .... den på papiret helt åndsvage momentkurve for TL'en....
Er der et eksempel herpå på nettet??
--
Armand.
| |
Hekto (01-04-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 01-04-05 08:11 |
|
In article <424c12cd$0$263$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "Orla
Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> says...
> mvh
> Orla, Heteronda
>
*GRILL* ... altså helt uden adonisering???
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
|
|