Karburator løber over (CBR 1000F SC21)
Fra : Rico Hansen

Dato : 27-03-05 09:32

Hej NG,

Min cykel er begyndt at smide benzinen af igen, også selvom der er lukket
for hanen
Det er den ene karburator der løber over, men er det svømmeren der hænger
eller hvad kan være årsagen?

Og eftersom at den også gør det når der er lukket for hanen kunne det vel
tyde på at hanen også er defekt?

mvh
Rico

Fra : Armand

Dato : 27-03-05 11:45

Rico Hansen wrote:
> [...]
> eller hvad kan være årsagen?
> Og eftersom at den også gør det når der er lukket for hanen kunne det vel

Vacuum-bensinhane??
I givet fald, kan det ikke passe at det er den karburator hvorpå
vacuum-slangen sidder monteret?
Fejlen kunne være en utæt vacuum-membran i bensinhanen, hvorigennem
bensinen vil sive og videre løbe igennem vacuum-slangen :-/

At gøre:
Afmonter vacuumslangen og se om der over en tid drypper bensin ud af dén!

I fald vil en her-og-nu løsning være at blænde slangen af (á klemme den
eller klippe over og lukke enderne) og bruge bensinhanen manuelt á:
PRI=Res, og de andre = Off.
Så har du bedre tid til at finde et reperations-sæt eller en ny hane!

--
Armand.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 27-03-05 12:43

> Vacuum-bensinhane??

Nej - ikke på en SC21.

På min egen lukker benzinhanen lidt før markeringen OFF. Hvis hanen
placeres lige ud for OFF - mærket er der et mindre flow. Prøv at "lege"
lidt med positionen.

Allan Bojesen

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 21:56

> [...]
>
> På min egen lukker benzinhanen lidt før markeringen OFF. Hvis hanen
> placeres lige ud for OFF - mærket er der et mindre flow. Prøv at "lege"

Der er el benzinpumpe på SC21 og normal løber der ikke benzin gennem
pumpen, så mon ikke du skal have renset ventilerne i pumpen og svømmer-
ventilerne.

Hygge PD CBR1100