/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Startproblemer
Fra : Michael


Dato : 26-03-05 19:35

Sidste efterår, da det begyndte at blive koldt, begyndte jeg at få
startproblemer med min Suzuki RF900 årg. 99. Havde den holdt stille et par
dage, ville den ikke starte, starteren kørte godt nok rundt, men den
startede ikke. Når jeg havde skubbet den igang, og haft den kørende lidt,
kunne den sagtens starte normalt igen. Problemet kom dog igen, så snart
den havde holdt stille et stykke tid. Hvad kan problemet være?? Jeg har
skiftet og testet tændrørerne. Jeg har brugt kaboratorsprit, for at få
evt. vand i kaboratoren ud. Nogle gange kan jeg få den igang, ved at
sprøjte lidt benzinstart ind ved luftfilteret. Hvad er galt???

Hilsen

Michael, Suzuki RF900


 
 
Armand (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-03-05 19:56

Michael wrote:
> Sidste efterår, da det begyndte at blive koldt, begyndte jeg at få
> startproblemer med min Suzuki RF900 årg. 99. Havde den holdt stille et
> par dage, ville den ikke starte, starteren kørte godt nok rundt, men den
> startede ikke. Når jeg havde skubbet den igang, og haft den kørende
> lidt, kunne den sagtens starte normalt igen. Problemet kom dog igen, så
> snart den havde holdt stille et stykke tid. Hvad kan problemet være??
> Jeg har skiftet og testet tændrørerne. Jeg har brugt kaboratorsprit, for
> at få evt. vand i kaboratoren ud. Nogle gange kan jeg få den igang, ved
> at sprøjte lidt benzinstart ind ved luftfilteret. Hvad er galt???

Batteriet er ikke længere i topform og mister pusten så snart at
modellen står stille et par dage.
Strømstyrken er tilstrækkelig til lys og tænding (v. løbe igang), men
ydelsen kvæles af starterens mer-forbrug. Efter blot kort tids kørsel er
batteriet atter fuldt opladet af motorens egen generator og virker
derfor fint igen indtil at der atter bliver afladet i løbet af et par
dages stilstand!
Batteriets effekt aftager tillige med faldende temperaur, hvilket er
grunden til problemets opståen sidst på sæsonen (hvor kørselsmønsteret
sikkert heller ikke er nær så intensivt som om sommeren)
Bedste test af denne påstand er at starte op v.h.a. startkabler fra en
bil når modellen skal igang efter en pause: Er det dét der skal til så
vil et friskt batteri med fuld spænding (som bilens) gøre udslaget!
T.Hansen er begyndt at sælge mc-stumper - Deres batterier koster ca. 200,-

--
Armand.

Michael (27-03-2005)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 27-03-05 18:34

Armand wrote:

> Michael wrote:
>> Sidste efterår, da det begyndte at blive koldt, begyndte jeg at få
>> startproblemer med min Suzuki RF900 årg. 99. Havde den holdt stille et
>> par dage, ville den ikke starte, starteren kørte godt nok rundt, men den
>> startede ikke. Når jeg havde skubbet den igang, og haft den kørende
>> lidt, kunne den sagtens starte normalt igen. Problemet kom dog igen, så
>> snart den havde holdt stille et stykke tid. Hvad kan problemet være??
>> Jeg har skiftet og testet tændrørerne. Jeg har brugt kaboratorsprit, for
>> at få evt. vand i kaboratoren ud. Nogle gange kan jeg få den igang, ved
>> at sprøjte lidt benzinstart ind ved luftfilteret. Hvad er galt???

> Batteriet er ikke længere i topform og mister pusten så snart at
> modellen står stille et par dage.
> Strømstyrken er tilstrækkelig til lys og tænding (v. løbe igang), men
> ydelsen kvæles af starterens mer-forbrug. Efter blot kort tids kørsel er
> batteriet atter fuldt opladet af motorens egen generator og virker
> derfor fint igen indtil at der atter bliver afladet i løbet af et par
> dages stilstand!
> Batteriets effekt aftager tillige med faldende temperaur, hvilket er
> grunden til problemets opståen sidst på sæsonen (hvor kørselsmønsteret
> sikkert heller ikke er nær så intensivt som om sommeren)
> Bedste test af denne påstand er at starte op v.h.a. startkabler fra en
> bil når modellen skal igang efter en pause: Er det dét der skal til så
> vil et friskt batteri med fuld spænding (som bilens) gøre udslaget!
> T.Hansen er begyndt at sælge mc-stumper - Deres batterier koster ca. 200,-


Tak for svaret, det skal jeg prøve, næste gang jeg ikke kan starte.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste