/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Jeg hadede det den gang og gør det stadigt~
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 26-03-05 14:38

Nu er det anden gang jeg skal til at sætte den nye slange i bagdækket, jeg
hadede at lappe cykel da jeg var lille og det er har da ikke ændret sig...
trængte lige til at få det ud!

Jeg hader også at værksteder har lukket om lørdagen

Stefan
http://www.dfmc.dk/?id=843



 
 
Preben Riis Sørensen (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 26-03-05 15:15


"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
news:4245666f$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Nu er det anden gang jeg skal til at sætte den nye slange i bagdækket, jeg
> hadede at lappe cykel da jeg var lille og det er har da ikke ændret sig...
> trængte lige til at få det ud!
>
> Jeg hader også at værksteder har lukket om lørdagen

Du vil komme til at elske det når du kender følgende: Afmonter ved ventil.
Klem dæk helt ind i det dybe på midten = 0 luft i slangen. Brug evt. fødder
til hjælp, mens du får dækket krænget ud. Man holder spændet mens man
flytter fødderne, til sidst kan man uden vold få begyndt. Afslut samling ved
ventil. Hvis det er muligt skal det gøres uden brug af værktøj, men ellers
vær opmærksom på at holde slangen væk fra dækjernet. God fornøjelse.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Stefan Jacobsen (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 26-03-05 15:21

men ellers
> vær opmærksom på at holde slangen væk fra dækjernet. God fornøjelse.

Så langt var jeg også kommet, men det sidste stykke skulle lige have et vip
med "jernet" og RASGU om ikke jeg fik nappet i den. Men man gør det jo altid
hurtigere anden gang

Stef



Armand (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-03-05 16:05

Preben Riis Sørensen wrote:
>
> Du vil komme til at elske det når du kender følgende: Afmonter ved ventil.
> Klem dæk helt ind i det dybe på midten = 0 luft i slangen. Brug evt. fødder
> til hjælp, mens du får dækket krænget ud. Man holder spændet mens man
> flytter fødderne, til sidst kan man uden vold få begyndt. Afslut samling ved
> ventil. Hvis det er muligt skal det gøres uden brug af værktøj, men ellers
> vær opmærksom på at holde slangen væk fra dækjernet. God fornøjelse.

Øhh??
Lige for at præcisere (også for fremtidige læsere):
Dækkanten er lettest at få ud over fælgen hvis dækkanten 180° derfra
ligger dybt inde i fælgen, og det kan den ikke komme til ved ventilen.
Derfor starter man med at trykke dækket af fælgkanten hele vejen rundt
og efterfølgende holde den inde i bunden af fælgen (á træde på den!?)
overfor ventilen og således starte med at krænge af ved ventilen!
Montering i modsat rækkefølge (sidste på-krængning ved ventilen) af
samme årsager!
Brug sulfo eller decideret dækfedt til at få gummiet til lettere at
glide over fælgkanten!

--
Armand.

Preben Riis Sørensen (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 26-03-05 17:09


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev .
>
> Øhh??
> Lige for at præcisere (også for fremtidige læsere):
> Dækkanten er lettest at få ud over fælgen hvis dækkanten 180° derfra
> ligger dybt inde i fælgen, og det kan den ikke komme til ved ventilen.
> Derfor starter man med at trykke dækket af fælgkanten hele vejen rundt
> og efterfølgende holde den inde i bunden af fælgen (á træde på den!?)
> overfor ventilen og således starte med at krænge af ved ventilen!
> Montering i modsat rækkefølge (sidste på-krængning ved ventilen) af
> samme årsager!
> Brug sulfo eller decideret dækfedt til at få gummiet til lettere at
> glide over fælgkanten!


Du gentager det jeg skrev, jeg tror det er nok med en gang.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Anders Christensen (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 26-03-05 17:16

Preben Riis Sørensen wrote:

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev .
>
>>Øhh??
>>Lige for at præcisere (også for fremtidige læsere):
>>Dækkanten er lettest at få ud over fælgen hvis dækkanten 180° derfra
>>ligger dybt inde i fælgen, og det kan den ikke komme til ved ventilen.
>>Derfor starter man med at trykke dækket af fælgkanten hele vejen rundt
>>og efterfølgende holde den inde i bunden af fælgen (á træde på den!?)
>>overfor ventilen og således starte med at krænge af ved ventilen!
>>Montering i modsat rækkefølge (sidste på-krængning ved ventilen) af
>>samme årsager!
>>Brug sulfo eller decideret dækfedt til at få gummiet til lettere at
>>glide over fælgkanten!
>
>
>
> Du gentager det jeg skrev, jeg tror det er nok med en gang.

Gode råd kan aldrig gives for tit, desuden nævner han da så vidt jeg kan
se noget du ikke nævner.

--
Mvh Anders Christensen

Preben Riis Sørensen (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 26-03-05 21:24


"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev> Gode råd kan aldrig
gives for tit, desuden nævner han da så vidt jeg kan
> se noget du ikke nævner.

Korrekt, men så er fremgangsmåden at man klipper i det jeg skrev, og
tilføjer. Det 'nye' han kommer med antager jeg kommer af sig selv eller er
kendt i vide kredse (at der skal trykkes modsat ventil i første omgang, og
at der skal bruges fedt). Jeg kan så tilføje at dækfedtet primært er til for
at dækket kan finde på plads ved pumpning
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Armand (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-03-05 21:58

Preben Riis Sørensen wrote:
> "Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev> Gode råd kan aldrig
> gives for tit, desuden nævner han da så vidt jeg kan
>
>>se noget du ikke nævner.
>
>
> Korrekt, men så er fremgangsmåden at man klipper i det jeg skrev, og
> tilføjer. Det 'nye' han kommer med antager jeg kommer af sig selv eller er
> kendt i vide kredse (at der skal trykkes modsat ventil i første omgang, og
> at der skal bruges fedt). Jeg kan så tilføje at dækfedtet primært er til for
> at dækket kan finde på plads ved pumpning

Rolig nu Preben!
Det er på ingen måde for at korrekse dig, og jeg har heller ikke modsagt
dig; men det er væsentligt at være sikker på at komme helt i bund med
forklaringer her på gruppen, således at alle vil kunne drage nytte af
tippene - Det er jo helt umuligt at vide på hvilket niveau at den man
står overfor er på, ligesom at (som jeg også skrev) man bør betænke at
hvad der bliver skrevet her, står hen til benyttelse af enhver anden
fremover og deres niveau er ihvertfald uvist!

Endelig er det min erfaring at det gør god gavn nøje at beskrive
baggrunden for diverse handlinger, for at folk bedre forstår og derved
respekterer rådene, og derfor også udfører arbejdet helt som beskrevet.
Derfor mit skridt med at supplere hvad du skrev!

--
Armand.

Stefan Jacobsen (27-03-2005)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 27-03-05 10:00


> Endelig er det min erfaring at det gør god gavn nøje at beskrive
> baggrunden for diverse handlinger, for at folk bedre forstår og derved
> respekterer rådene, og derfor også udfører arbejdet helt som beskrevet.
> Derfor mit skridt med at supplere hvad du skrev!
>
og om ikke andet så er dækket monteret igen og denne gang holdet det luft :-

Stef



Armand (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-03-05 15:27

Stefan Jacobsen wrote:
> Nu er det anden gang jeg skal til at sætte den nye slange i bagdækket, jeg
> hadede at lappe cykel da jeg var lille og det er har da ikke ændret sig...
> trængte lige til at få det ud!

Glæd dig til at du får dig en model med slangeløse dæk (á fælge!). Så
kan du nødreparere v.h.a. en plug udefra

Jeg er aldrig punkteret uden at det har været helt friskt dæk (friskt
mønster vender tilsyneladende sten og søm/skruer anderledes ved
overkørsel :-/ ) - Hvad med dig?

--
Armand.

Stefan Jacobsen (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 26-03-05 15:32


> Glæd dig til at du får dig en model med slangeløse dæk (á fælge!). Så
> kan du nødreparere v.h.a. en plug udefra

Jeg troede det var slangeløst Det stod ihvertfald på dækket, men
ventilen afslørede jo noget andet Og det er noget jeg glæder mig til,
måske man skulle undersøge om man kan få nogle der passer


> Jeg er aldrig punkteret uden at det har været helt friskt dæk (friskt
> mønster vender tilsyneladende sten og søm/skruer anderledes ved
> overkørsel :-/ ) - Hvad med dig?

Ja det er det sgu somregel, men det her et godt nok brugt Men der skal
ihvertfald ikke nyt på før slangen er tæt

Stef



Armand (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-03-05 15:59

Stefan Jacobsen wrote:
>>Glæd dig til at du får dig en model med slangeløse dæk (á fælge!). Så
>>kan du nødreparere v.h.a. en plug udefra
>
>
> Jeg troede det var slangeløst Det stod ihvertfald på dækket, men
> ventilen afslørede jo noget andet Og det er noget jeg glæder mig til,
> måske man skulle undersøge om man kan få nogle der passer

Fælgkonstruktionen er en anden for slangeløse, hvorfor det skal fremgå
af fælgens str/type designation indstøbt på et af egerne om den er
"tubeless" elle "TL"!

Tip til ikke at nappe slangen: Let pumpet slange, som ikke folder sig og
går i klemme på samme måde!

--
Armand.

Stefan Jacobsen (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 26-03-05 16:15


> Tip til ikke at nappe slangen: Let pumpet slange, som ikke folder sig og
> går i klemme på samme måde!
>
Var gjort og til trods for det ...



D@n Dethlefsen (26-03-2005)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 26-03-05 19:23

Armand wrote:
>
> Jeg er aldrig punkteret uden at det har været helt friskt dæk (friskt
> mønster vender tilsyneladende sten og søm/skruer anderledes ved
> overkørsel :-/ ) - Hvad med dig?

Ditto, og enda både med Bil & Mc.
Fik bl.a nye dæk på bilen for 6-7 måneder siden, 3 dage efter var der kørt
en skrue gennem det ene dæk, og lige præcis det samme skete da jeg fik nye
dæk på bilen for et par år siden, der holdt dækket dog hele 5 dage. Fik for
nogle år siden monteret et Michelin TX25 på min FZR1000exup og det holdt
også kun et par dage før der var kørt en skrue gennem det.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste