hvilken forlygtepære til en GS500
Fra : Jacob Larsen

Dato : 26-03-05 00:18

Hej.

Jeg har glemt min manual hos min far og jeg skal lige vide noget:

Hvilken pære er det lige der sidder i forlygten på en GS500? Altså en H3, H7
eller noget helt andet? Jeg kan ikke finde det på nettet.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der ikke er andre,

Fra : Jacob Larsen

Dato : 26-03-05 00:53

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote in
message news:42449b8a$0$250$14726298@news.sunsite.dk
> [...]
> vide noget:
> Hvilken pære er det lige der sidder i forlygten på en
> GS500? Altså en H3, H7 eller noget helt andet? Jeg kan

Det er ligemeget. Har fundet ud af det er en H4, 12V-60/55W

Nu leder jeg lidt efter hvilke pærer der sidder i instrumenteringen? Mon det
er en alm 1,2W en 3W pære eller noget mere avanceret?

Fra : Jacob Larsen

Dato : 26-03-05 00:56

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote in
message news:4244a3b8$0$240$14726298@news.sunsite.dk
> [...]
> 12V-60/55W
> Nu leder jeg lidt efter hvilke pærer der sidder i
> instrumenteringen? Mon det er en alm 1,2W en 3W pære

Her mener jeg så med hhv. 4mm og 9mm sokkel.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 26-03-05 01:21

> Nu leder jeg lidt efter hvilke pærer der sidder i instrumenteringen?
> Mon det er en alm 1,2W en 3W pære eller noget mere avanceret?

Haynes manualen siger at alle instrumentpærerne er på 3.4W bortset fra
langt-lys indikatoren som er på 1.7W.
De skriver ikke noget om fatningen, men på billederne kan jeg se at det ikke
er en skrue-fatning, men en stiftpære som bare klemmes ned i holderen.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 26-03-05 10:17

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message

> [...]
> De skriver ikke noget om fatningen, men på billederne kan
> jeg se at det ikke er en skrue-fatning, men en stiftpære

Fik vist ikke udtrykt mig rigtigt. Havde ikke tænkt over at det kunne
misforstås. Jeg mente godt nok de pærer der sidder inde i speedometeret og
omdrejningstælleren. Undskyld.

Det er også bare en stiftfatning. Jeg har nemlig skiftet een engang, men jeg
kan ikke huske hvordan præcis hvilken model det var.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 26-03-05 10:30

> Fik vist ikke udtrykt mig rigtigt. Havde ikke tænkt over at det kunne
> misforstås. Jeg mente godt nok de pærer der sidder inde i
> speedometeret og omdrejningstælleren. Undskyld.

Det var skam også dem jeg snakkede om var på 3.4W, så der var ikke
misforstået noget.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 26-03-05 10:40

> Det var skam også dem jeg snakkede om var på 3.4W, så der
> var ikke misforstået noget.

Nå for søren. Troede kun de var på max 3W. ville nemlig gerne have dem
skiftet til nogle farvede pærer og kan ikke lige finde mange andre end 3W3
og 5W5 som ser ud til at passe ifølge min hukommelse..

Fra : Dak

Dato : 26-03-05 09:27

> Det er ligemeget. Har fundet ud af det er en H4, 12V-60/55W

Er det til en med kåbe eller uden? det er rart at vide til en anden
gang. den uden er en parabol mens den med kåber er jo 3-delt
parkerings-, lang- og nærlys

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Jacob Larsen

Dato : 26-03-05 10:12

"Dak" <itsaret.nielsen@gmail.com> wrote in message

> Er det til en med kåbe eller uden? det er rart at vide
> til en anden gang. den uden er en parabol mens den med
> kåber er jo 3-delt parkerings-, lang- og nærlys

Nåh det kan jeg godt se.

Det er den uden kåbe. Hvis en eller anden falder over tråden om et stykke
tid, kan det jo være han bliver glad for at vide det.

Fra : Tom Nielsen

Dato : 26-03-05 09:30

> [...]
H7
> eller noget helt andet? Jeg kan ikke finde det på nettet.

prøv denne online manual.

http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm

- Tom
GS500 (uden manual)
www.ellebryg.dk

Fra : Jacob Larsen

Dato : 26-03-05 10:19

"Tom Nielsen" <tom_nielsenNO_REPLY@hotmail.com> wrote in
message news:42451d89$0$23027$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> H7
>
> prøv denne online manual.
>
> http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm

Jeg kunne ikke lige finde info om pæren derinde, men det var da et godt link
at have liggende. Takker.

Fra : Tom Nielsen

Dato : 26-03-05 11:00

> Jeg kunne ikke lige finde info om pæren derinde, men det var da et godt
link
> at have liggende. Takker.

Står under "headlamp" (ihvertfald på min 1999model)
09471-12060
BULB (12V60/55W)

Fra : Jacob Larsen

Dato : 26-03-05 11:05

"Tom Nielsen" <tom_nielsenNO_REPLY@hotmail.com> wrote in
message news:424532b7$0$23039$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> link
>

> Står under "headlamp" (ihvertfald på min 1999model)
> 09471-12060
> BULB (12V60/55W)

Du har da helt ret. Jeg skal vist lige lære at tænke mig om.

Fra : Tom Nielsen

Dato : 26-03-05 11:04

> Jeg kunne ikke lige finde info om pæren derinde, men det var da et godt
link
> at have liggende. Takker.

Og instrument belysningen (under SPEEDOMETER - TACHOMETER)

13 09471-12028
BULB (12V,3.4W)
2 FOR ILLUMINATION
14 09471-12165
BULB (12V,1.7W)
1 FOR HIGH BEAM
14 09471-12082
BULB (12V,3.4W)
3 FOR OIL/NEUTRAL/TURN

Fra : Jacob Larsen

Dato : 27-03-05 10:49

"Tom Nielsen" <tom_nielsenNO_REPLY@hotmail.com> wrote in
message news:4245339f$0$22999$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> link
>
> Og instrument belysningen (under SPEEDOMETER - TACHOMETER)
>
> 13 09471-12028
> BULB (12V,3.4W)
> 2 FOR ILLUMINATION
> 14 09471-12165
> BULB (12V,1.7W)
> 1 FOR HIGH BEAM
> 14 09471-12082
> BULB (12V,3.4W)
> 3 FOR OIL/NEUTRAL/TURN

Det er en ret ok side der. En skam det ikke lige var de pærer jeg håbede på,
men det kan siden jo ikke gøre for.

Tak for hjælpen.