Erfaringer med K1200RS godt/skidt
Fra : Ukendt

Dato : 25-03-05 22:26

Hej NG.

Ja, Sub. siger det meste, har den nogen svagheder, får knasterne pittings
eller hvad , er den hammer dyr i service/reservedele, kom med nogle
informationer.

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Jo

Dato : 27-03-05 11:15

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ja, Sub. siger det meste, har den nogen svagheder, får knasterne pittings
> eller hvad , er den hammer dyr i service/reservedele, kom med nogle

Jeg synes ikke, at der er mange reparationer på en K12. Den kører bare,
ligesom de øvrige bimmere, og reservedelene er som hovedregel ikke dyrere
end delene til japanerne.
Den kræver ikke meget vedligeholdelse og det er let at klare olie- og
diverse filterskift selv.

En lille irriterende ting er, at ABS lamperne godt kan blinke asyncront,
hvis der ikke er den rigtige spænding ved start, og denne detalje er også
kendt fra K1100-serien. Typisk for BMW, at man ikke har rettet fejlen.
Speedometer/omdrejningstællerglasset på K75, K100 og K1100 har dugget i
fugtigt vejr igennem hele 15 produktionsår. Fejlen kan løses ved at lave et
par små huller de rigtige steder, men det har BMW ikke selv været i stand
til at finde ud af.

Bremseskiverne er ret dyre, og kan med fordel købes i Tyskland. Xpedit i
Ølgod (tidligere KR Handel) er efter min mening blevet for dyre med
reservedelene. Prøv i stedet at spørge Jes Egeskov, BMW Service i Rødovre.
Han er ved at være prismæssigt godt kørende på dele og er derudover en meget
dygtig bimmermekaniker, i modsætning til f.eks. Jan Nygaard A/S på Amager.

I øvrigt kan du finde mange folk med gode K12-erfaringer på nettet:

http://www.i-bmw.com/
http://www.gunsmoke.com/toc.html
http://www.k12rs.com/
http://www.k1200rs.de/