/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
problemer med englænder
Fra : Mads Petersen


Dato : 25-03-05 21:20

hej
min kære nabo har lidt problemer med hendes triumph,efter at den er kørt
varm ca 20 km går den i stå
og kan ikke starte før den har hvilede sig, der er blevet skiftet tændspole
men det virkede ikke,er der nogen der kender til det problem,og kender
løsningen er jeg sikker på jeg har en glad nabo


hilsen Mads Petersen



 
 
Steen Gruby (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 25-03-05 22:07

On Fri, 25 Mar 2005 20:19:41 -0000, "Mads Petersen"
<petersen@fredericianer.dk> wrote:

Hej Mads.
>
>min kære nabo har lidt problemer med hendes triumph,efter at den er kørt
>varm ca 20 km går den i stå
>og kan ikke starte før den har hvilede sig, der er blevet skiftet tændspole
>men det virkede ikke,er der nogen der kender til det problem,og kender
>løsningen er jeg sikker på jeg har en glad nabo
>
Det kunne godt lugte lidt af karburator is.
Prøv at give den lidt "karburatorsprit" i benzinen.

En anden fejlkilde kan være en forstoppet tankudluftning.
Det bevirker at der dannes vacum i tanken således at der ikke kommer
benzin til svømmerhusene.
Det kan afsløres ved at løsne benzindækslet lige efter at motoren er
stoppet - Hvis der kommer en sugelyd er der undertryk i tanken.

Næste mulighed er et stoppet benzinfilter.
Det forhindrer også det frie benzin flow til svømmerhusene.

Vand i benzintanken er også en mulighed.
Når vandet når karburatoren kan det føre til motorstop.
Dræn karburatoren for vand.

Der er en mulighed for EL fejl, men den er lille.
Prøv at måle ladespændingen på batteriet ved 2500RPM.
Den bør ligge stabilt på ca. 14 - 14,5 volt.

Check batteriets polsko - Er de spændt?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

KubikH (26-03-2005)
Kommentar
Fra : KubikH


Dato : 26-03-05 14:10


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:rlu841t3f719h0kphs9quir9nd7njvhqcm@4ax.com...
> On Fri, 25 Mar 2005 20:19:41 -0000, "Mads Petersen"
> <petersen@fredericianer.dk> wrote:
>
> Hej Mads.
> >
> >min kære nabo har lidt problemer med hendes triumph,efter at den er kørt
> >varm ca 20 km går den i stå
> >og kan ikke starte før den har hvilede sig, der er blevet skiftet
tændspole
> >men det virkede ikke,er der nogen der kender til det problem,og kender
> >løsningen er jeg sikker på jeg har en glad nabo
> >
> Det kunne godt lugte lidt af karburator is.
> Prøv at give den lidt "karburatorsprit" i benzinen.
>
> En anden fejlkilde kan være en forstoppet tankudluftning.
> Det bevirker at der dannes vacum i tanken således at der ikke kommer
> benzin til svømmerhusene.
> Det kan afsløres ved at løsne benzindækslet lige efter at motoren er
> stoppet - Hvis der kommer en sugelyd er der undertryk i tanken.
>
> Næste mulighed er et stoppet benzinfilter.
> Det forhindrer også det frie benzin flow til svømmerhusene.
>
> Vand i benzintanken er også en mulighed.
> Når vandet når karburatoren kan det føre til motorstop.
> Dræn karburatoren for vand.
>
> Der er en mulighed for EL fejl, men den er lille.
> Prøv at måle ladespændingen på batteriet ved 2500RPM.
> Den bør ligge stabilt på ca. 14 - 14,5 volt.
>
> Check batteriets polsko - Er de spændt?
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk

Hvis alt det ikke virker, så stik den en ny kondensator til platinerne.
Mvh
Niels



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste