problemer med englænder
Fra : Mads Petersen

Dato : 25-03-05 21:20

hej
min kære nabo har lidt problemer med hendes triumph,efter at den er kørt
varm ca 20 km går den i stå
og kan ikke starte før den har hvilede sig, der er blevet skiftet tændspole
men det virkede ikke,er der nogen der kender til det problem,og kender
løsningen er jeg sikker på jeg har en glad nabo

hilsen Mads Petersen

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-03-05 22:07

On Fri, 25 Mar 2005 20:19:41 -0000, "Mads Petersen"
<petersen@fredericianer.dk> wrote:

Hej Mads.

> [...]
>men det virkede ikke,er der nogen der kender til det problem,og kender
>løsningen er jeg sikker på jeg har en glad nabo

Det kunne godt lugte lidt af karburator is.
Prøv at give den lidt "karburatorsprit" i benzinen.

En anden fejlkilde kan være en forstoppet tankudluftning.
Det bevirker at der dannes vacum i tanken således at der ikke kommer
benzin til svømmerhusene.
Det kan afsløres ved at løsne benzindækslet lige efter at motoren er
stoppet - Hvis der kommer en sugelyd er der undertryk i tanken.

Næste mulighed er et stoppet benzinfilter.
Det forhindrer også det frie benzin flow til svømmerhusene.

Vand i benzintanken er også en mulighed.
Når vandet når karburatoren kan det føre til motorstop.
Dræn karburatoren for vand.

Der er en mulighed for EL fejl, men den er lille.
Prøv at måle ladespændingen på batteriet ved 2500RPM.
Den bør ligge stabilt på ca. 14 - 14,5 volt.

Check batteriets polsko - Er de spændt?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : KubikH

Dato : 26-03-05 14:10

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> Prøv at måle ladespændingen på batteriet ved 2500RPM.
> Den bør ligge stabilt på ca. 14 - 14,5 volt.

Hvis alt det ikke virker, så stik den en ny kondensator til platinerne.
Mvh
Niels