"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:rlu841t3f719h0kphs9quir9nd7njvhqcm@4ax.com...
> On Fri, 25 Mar 2005 20:19:41 -0000, "Mads Petersen"
> <petersen@fredericianer.dk> wrote:
>
> Hej Mads.
> >
> >min kære nabo har lidt problemer med hendes triumph,efter at den er kørt
> >varm ca 20 km går den i stå
> >og kan ikke starte før den har hvilede sig, der er blevet skiftet
tændspole
> >men det virkede ikke,er der nogen der kender til det problem,og kender
> >løsningen er jeg sikker på jeg har en glad nabo
> >
> Det kunne godt lugte lidt af karburator is.
> Prøv at give den lidt "karburatorsprit" i benzinen.
>
> En anden fejlkilde kan være en forstoppet tankudluftning.
> Det bevirker at der dannes vacum i tanken således at der ikke kommer
> benzin til svømmerhusene.
> Det kan afsløres ved at løsne benzindækslet lige efter at motoren er
> stoppet - Hvis der kommer en sugelyd er der undertryk i tanken.
>
> Næste mulighed er et stoppet benzinfilter.
> Det forhindrer også det frie benzin flow til svømmerhusene.
>
> Vand i benzintanken er også en mulighed.
> Når vandet når karburatoren kan det føre til motorstop.
> Dræn karburatoren for vand.
>
> Der er en mulighed for EL fejl, men den er lille.
> Prøv at måle ladespændingen på batteriet ved 2500RPM.
> Den bør ligge stabilt på ca. 14 - 14,5 volt.
>
> Check batteriets polsko - Er de spændt?
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958
>
www.gruby.dk
Hvis alt det ikke virker, så stik den en ny kondensator til platinerne.
Mvh
Niels