|
| GSX750E stramning af topstykkke Fra : Ukendt |
Dato : 23-03-05 20:52 |
|
Nogen der ved hvad moment der skal bruges ved stramning af topstykket?
Har lige oplevet at jeg "pisser" olie efter en totalrenovering...
/LCH
| |
Richard (24-03-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 24-03-05 09:14 |
|
LCH wrote:
> Nogen der ved hvad moment der skal bruges ved stramning af topstykket?
Du fandt ikke en egnet service manual på adressen nævnt i tråden
"Servicemanualer" i forgårs? - kender ikke forskel på dagens Suz., men
prøv selv at kigge efter der
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Ukendt (24-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-03-05 10:04 |
|
"Richard" <rpaderichard@netscape.net> wrote in message
news:d1tssf$lkr$1@abbeden.bunk.cc...
> LCH wrote:
>
> > Nogen der ved hvad moment der skal bruges ved stramning af topstykket?
>
> Du fandt ikke en egnet service manual på adressen nævnt i tråden
> "Servicemanualer" i forgårs? - kender ikke forskel på dagens Suz., men
> prøv selv at kigge efter der
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
Nej desværre, der ligger ikke min model...
Nogen der har en GSX750E fra 82, der ved hvad moment topstykket skal have -
eller måske har en service manual og gider slå det op for mig?
God Påske til alle.
/Lars H
| |
Armand (24-03-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 24-03-05 11:29 |
|
LCH wrote:
> Nogen der ved hvad moment der skal bruges ved stramning af topstykket?
> Har lige oplevet at jeg "pisser" olie efter en totalrenovering...
Hvis du ved renovering af motoren ikke kender til tilspændingsmomentet
for top/cylinder, så er der ikke noget at sige til at den lækker :-|
Er den overhovedet kryds-spændt??
--
Armand.
| |
ptheo (24-03-2005)
| Kommentar Fra : ptheo |
Dato : 24-03-05 21:03 |
|
Jeg har en manual til denne model ... incl. momentdata
ptheo@post8.tele.dk
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:fDw0e.106498$Vf.4046979@news000.worldonline.dk...
> LCH wrote:
>> Nogen der ved hvad moment der skal bruges ved stramning af topstykket?
>> Har lige oplevet at jeg "pisser" olie efter en totalrenovering...
>
> Hvis du ved renovering af motoren ikke kender til tilspændingsmomentet
> for top/cylinder, så er der ikke noget at sige til at den lækker :-|
>
> Er den overhovedet kryds-spændt??
>
> --
> Armand.
| |
Ukendt (24-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-03-05 21:19 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:fDw0e.106498$Vf.4046979@news000.worldonline.dk...
> LCH wrote:
> > Nogen der ved hvad moment der skal bruges ved stramning af topstykket?
> > Har lige oplevet at jeg "pisser" olie efter en totalrenovering...
>
> Hvis du ved renovering af motoren ikke kender til tilspændingsmomentet
> for top/cylinder, så er der ikke noget at sige til at den lækker :-|
>
> Er den overhovedet kryds-spændt??
Jo, jo... den er skam krydsspændt, men hvilket moment det skal strammes med
måtte vi gætte os til da vi ikke havde manualen.
/Lars H
| |
Ukendt (26-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-03-05 10:43 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:fDw0e.106498$Vf.4046979@news000.worldonline.dk...
> LCH wrote:
> > Nogen der ved hvad moment der skal bruges ved stramning af topstykket?
> > Har lige oplevet at jeg "pisser" olie efter en totalrenovering...
>
> Hvis du ved renovering af motoren ikke kender til tilspændingsmomentet
> for top/cylinder, så er der ikke noget at sige til at den lækker :-|
>
> Er den overhovedet kryds-spændt??
Det viste sig at det ikke havde noget med spændingen at gøre, den var ret
taknemmlig for 5kg/m (gav den lidt mere end på den noget mindre gs650).
Fejlen var en lille kobber-satan der holder oliesejlet på plads der var for
lang så den lige nåede ud over pakningens kant, det havde vi ikke set. Men
det gav naturligvis frit løb for olien...
Nu kører den og er tør.
Tak for indslagene.
Mvh.
Lars H
| |
Steen Gruby (24-03-2005)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 24-03-05 21:31 |
|
On Wed, 23 Mar 2005 20:51:46 +0100, "LCH" <hessellundatcdotdk> wrote:
Hej.
>Nogen der ved hvad moment der skal bruges ved stramning af topstykket?
>Har lige oplevet at jeg "pisser" olie efter en totalrenovering...
>/LCH
>
Jeg ved ikke om du tør bruge det til noget, men i manualen til min
XN85 er momentet opgivet til 4 Kg/m.
XN85 er i princippet en GS650 motor men "åndedrætsforstærker".
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Knud Dam (25-03-2005)
| Kommentar Fra : Knud Dam |
Dato : 25-03-05 00:42 |
|
"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:ji8641d8443ujm4lmljfeatf4bd09kqf6t@4ax.com...
> Jeg ved ikke om du tør bruge det til noget, men i manualen til min
> XN85 er momentet opgivet til 4 Kg/m.
> XN85 er i princippet en GS650 motor men "åndedrætsforstærker".
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk
Hej Steen.
Det kan Lars da ikke bruge til noget som helst.
Det er vigtigt, at bruge det korrekte moment.
Mvh
KD
| |
Ukendt (25-03-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-03-05 07:58 |
|
"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message
news:ji8641d8443ujm4lmljfeatf4bd09kqf6t@4ax.com...
> On Wed, 23 Mar 2005 20:51:46 +0100, "LCH" <hessellundatcdotdk> wrote:
>
> Hej.
>
> >Nogen der ved hvad moment der skal bruges ved stramning af topstykket?
> >Har lige oplevet at jeg "pisser" olie efter en totalrenovering...
> >/LCH
> >
> Jeg ved ikke om du tør bruge det til noget, men i manualen til min
> XN85 er momentet opgivet til 4 Kg/m.
> XN85 er i princippet en GS650 motor men "åndedrætsforstærker".
Jeg må nok hellere finde det rigtige moment, det lader til at være vores
"sjussen" til et moment der er gået galt....
Desuden er GS650´eren (som jeg havde før) kun med 8 ventiler i modsætning
til GSX´eren der har 16, motorene er derfor grundliggende forskellige.
Men ellers tak for hjælpen.
/Lars H
| |
|
|