/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
he he he (forår)
Fra : Anna M. Andersen


Dato : 23-03-05 17:48

Så kom Ducatien oss endelig på vejen for første gang. Den skulle jo lige
have en god omgang voks inden den røg på vejen.

Ud over lidt opstarts problemer med den høje gearing af 1. gear +
koblingen så spillede klaveret totalt harmonisk efter ca. 2 minutters
kørsel.

F********ck den er fed. Ciaaaaooo Miaaaau, den sparker så meget røv.
Køreteknisk er den bare totalt overlegen - wow den kan swinge.

Jeg skal lige høre om der er nogen der kan anbefale en god spray voks
til de områder inde ved motoren det bare er helt umuligt at nå. Jeg har
hørt at spray voks krakellerer ved varmen, men håber stadig at der
findes en eller anden måde jeg kan få dækket de sidste kringelkroge.

Mvh
Anna

--
Anna M. Andersen
M1000
AIM/AOL chat: annabassand
http://homepage.mac.com/anna.andersen

 
 
Richard (23-03-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 23-03-05 18:14

Anna M. Andersen wrote:

> Jeg skal lige høre om der er nogen der kan anbefale en god spray voks
> til de områder inde ved motoren det bare er helt umuligt at nå. Jeg har
> hørt at spray voks krakellerer ved varmen, men håber stadig at der
> findes en eller anden måde jeg kan få dækket de sidste kringelkroge.

Hvor præcis mener du? - på selve motoren holder voks næppe pga. varmen.

Men på stelrør og andre køligere dele holder selv en tynd vintervoks som
Motorex Protect&Shine 645 fint - på mine egne mc får det lov at sidde,
hvor jeg ikke kan pudse det af efter vinteren. Og det er vel dybest set
det, du er ude efter, ikke? - P&S 645 fordamper med tiden, så det skal
påføres igen hver ca. 2-3-4 mdr. afhængig af temperaturen.

Det overskydende P&S 645 på motoren fordamper på den første forårstur -
som derfor undtagelsesvis starter med 25-30 km motorvejskørsel pga. den
ret heftige røgudvikling fra især V4-motoren. Første år forskrækkede jeg
et par bilister ved stop for rødt lys ad de normale biveje, så det gør
jeg ikke mere

P&S 645 køber jeg hos min Honda-forhandler, måske også din har det - men
ppas nu på ikke at blive forelsket i en rigtig mc derhenne

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com

Anna M. Andersen (23-03-2005)
Kommentar
Fra : Anna M. Andersen


Dato : 23-03-05 18:29

Richard <richardpunktumpade@Se-Epost.dk> wrote:

> Hvor præcis mener du? - på selve motoren holder voks næppe pga. varmen.

Alle kringelkroge, fra motor til sædefjeder Der er virkelig mange
steder jeg ikke rigtig kan komme med min voks Men måske skal jeg
bare lade være med at bekymre mig for meget om det og så lade
motorcykelrens ordne skidtet når det bliver for slemt.

> Men på stelrør og andre køligere dele holder selv en tynd vintervoks som
> Motorex Protect&Shine 645 fint

Tak Jeg mindes godt anbefalingen af dette mærke tidligere - det må
jeg lede efter

> P&S 645 køber jeg hos min Honda-forhandler, måske også din har det - men
> ppas nu på ikke at blive forelsket i en rigtig mc derhenne

He he... den pluffer ikke rigtigt, og så mangles den karakteristiske lyd
af tørkobling jo oss

/Anna

--
Anna M. Andersen
AIM/AOL chat: annabassand
http://homepage.mac.com/anna.andersen

Richard (23-03-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 23-03-05 20:14

Anna M. Andersen wrote:
>>Hvor præcis mener du? - på selve motoren holder voks næppe pga. varmen.
>
> Alle kringelkroge, fra motor til sædefjeder Der er virkelig mange
> steder jeg ikke rigtig kan komme med min voks

De steder er jo lette at nå med et sprøjteprodukt; det der så måtte
skæmme øjet, pudser du blot væk efterfølgende. Det du ikke kan komme til
at pudse væk, nå ja, det ser du sikkert heller ikke

> Men måske skal jeg
> bare lade være med at bekymre mig for meget om det og så lade
> motorcykelrens ordne skidtet når det bliver for slemt.

Din tanke om at efterlade voks i kroge, du når med pudsekluden, er jeg
helt enig i. Et rensemiddel vil derimod affedte lakken/metallet og
dermed efterlade det ubeskyttet...

>>P&S 645 køber jeg hos min Honda-forhandler, måske også din har det - men
>>ppas nu på ikke at blive forelsket i en rigtig mc derhenne
>
> He he... den pluffer ikke rigtigt, og så mangles den karakteristiske lyd
> af tørkobling jo oss

Nå ja, tænkte nok det var lyden, du tændte på, for udseendet kan det jo
ikke være

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com

Anna M. Andersen (23-03-2005)
Kommentar
Fra : Anna M. Andersen


Dato : 23-03-05 21:23

Richard <richardpunktumpade@Se-Epost.dk> wrote:

> Din tanke om at efterlade voks i kroge, du når med pudsekluden, er jeg
> helt enig i. Et rensemiddel vil derimod affedte lakken/metallet og
> dermed efterlade det ubeskyttet...

Ja sæføli... jeg tænker bare på at gøre den ren med motorcykelrens ind i
mellem og efterfølgende vokse de steder jeg kan. Selvfølgelig bliver der
nogle steder hvor jeg ikke kan komme til med voks, men jeg vil næsten
tro at det er bedst at få ryddet lidt ud i det skidt jeg ikke kan nå ind
i mellem fx. hver 2 gange pr sæson.

> Nå ja, tænkte nok det var lyden, du tændte på, for udseendet kan det jo
> ikke være

LOL What you see is what you get.

/Anna

Hekto (23-03-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-03-05 19:00

In article <1gtw0n8.1qojl0sfj7kzgN%noname@domain.dk>, noname@domain.dk
says...
> Ud over lidt opstarts problemer med den høje gearing af 1. gear +
> koblingen så spillede klaveret totalt harmonisk efter ca. 2 minutters
> kørsel.
>
> F********ck den er fed. Ciaaaaooo Miaaaau, den sparker så meget røv.
> Køreteknisk er den bare totalt overlegen - wow den kan swinge.
>
Så har du jo været rigtig heldig! ... med at den kører fedt, ligesom de
andre Ducati'er!

He!-He! Kom så drenge - og piger - og fortæl hvor dårlige Duc'erne er!
Jeg har næsten glemt det i løbet af vinteren! ;oP
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Ukendt (23-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-03-05 19:22

Hekto wrote:
> In article <1gtw0n8.1qojl0sfj7kzgN%noname@domain.dk>, noname@domain.dk
> says...
>
>>Ud over lidt opstarts problemer med den høje gearing af 1. gear +
>>koblingen så spillede klaveret totalt harmonisk efter ca. 2 minutters
>>kørsel.
>>
>>F********ck den er fed. Ciaaaaooo Miaaaau, den sparker så meget røv.
>>Køreteknisk er den bare totalt overlegen - wow den kan swinge.
>>
>
> Så har du jo været rigtig heldig! ... med at den kører fedt, ligesom de
> andre Ducati'er!
>
> He!-He! Kom så drenge - og piger - og fortæl hvor dårlige Duc'erne er!
> Jeg har næsten glemt det i løbet af vinteren! ;oP
He he du frister min ven du frister....
Meeen det ER forår, og jeg ER kommet ud på vejene - såååå pyt
Du slipper for denne gang

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745

Hekto (23-03-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-03-05 19:48

In article <4241b3b0$0$247$14726298@news.sunsite.dk>,
DunantFJERN@X.mail.tele.dk says...
> He he du frister min ven du frister....
> Meeen det ER forår, og jeg ER kommet ud på vejene - såååå pyt
> Du slipper for denne gang
>
..... endnu mere ... He! - He! - He!

Jeg er tilfreds med, at du fangede den ellers så behændigt skjulte
provokation! O
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Ukendt (23-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-03-05 19:59

Hekto wrote:
> In article <4241b3b0$0$247$14726298@news.sunsite.dk>,
> DunantFJERN@X.mail.tele.dk says...
>
>>He he du frister min ven du frister....
>>Meeen det ER forår, og jeg ER kommet ud på vejene - såååå pyt
>>Du slipper for denne gang
>>
>
> ..... endnu mere ... He! - He! - He!
>
> Jeg er tilfreds med, at du fangede den ellers så behændigt skjulte
> provokation! O
I det skrevne Hekto - som på to hjul - Jeg vil altid fange dig *lol*
he he he he - i hvertfald hvis du køre på panther-dyret..




undskyld kunne ikke lade være hi hi

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745

Richard (23-03-2005)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 23-03-05 20:17

Hej Hekto,

Hekto wrote:

> He!-He! Kom så drenge - og piger - og fortæl hvor dårlige Duc'erne er!
> Jeg har næsten glemt det i løbet af vinteren! ;oP

Selvpiner - for øvrigt hedder den omdiskuterede modellen ikke "Maso" -
ups, nu kommer Gruby og slår mig

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com

Steen L. Eriksen (23-03-2005)
Kommentar
Fra : Steen L. Eriksen


Dato : 23-03-05 21:34

Petroleumsvand.!


Et trick jeg lærte af Yvonne i en Olesn Banden Film, DET gør
underværker.

En stor spand vand, en spiseske eller to petroleum i. Påføres med en
børste. Husk at piske godt op i vandet med børsten HVER gang du
dypper. Efter den behandling , der opløser selv det sejeste kædefedt,
er modellen AFFEDTET, lakken helt tør og åben for nyt skidt.
Efterbehandling med voks, eller anden "lakforsegler" er en
nødvendigned.

Med venlig hilsen
Steen L. Eriksen




On Wed, 23 Mar 2005 17:48:26 +0100, noname@domain.dk (Anna M.
Andersen) wrote:

>Så kom Ducatien oss endelig på vejen for første gang. Den skulle jo lige
>have en god omgang voks inden den røg på vejen.
>
>Ud over lidt opstarts problemer med den høje gearing af 1. gear +
>koblingen så spillede klaveret totalt harmonisk efter ca. 2 minutters
>kørsel.
>
>F********ck den er fed. Ciaaaaooo Miaaaau, den sparker så meget røv.
>Køreteknisk er den bare totalt overlegen - wow den kan swinge.
>
>Jeg skal lige høre om der er nogen der kan anbefale en god spray voks
>til de områder inde ved motoren det bare er helt umuligt at nå. Jeg har
>hørt at spray voks krakellerer ved varmen, men håber stadig at der
>findes en eller anden måde jeg kan få dækket de sidste kringelkroge.
>
>Mvh
>Anna
>
>--
>Anna M. Andersen
>M1000
>AIM/AOL chat: annabassand
>http://homepage.mac.com/anna.andersen


Brian Luckow (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Brian Luckow


Dato : 25-03-05 23:10

> Ud over lidt opstarts problemer med den høje gearing af 1. gear +
> koblingen så spillede klaveret totalt harmonisk efter ca. 2 minutters
> kørsel.

Rigtig mange skifter bagtandhjulet ud med et med flere tænder, som regel 2
tænder mere, det gør take off lidt nemmere, og belaster koblingen mindre.
Jeg har selv prøvet med 2 tænder mere, men tror jeg havde kørt for længe med
original gearingen, for jeg kunne ikke helt vænne mig til de flere
omdrejninger den så kørte med.

Husk at passe på koblingen, du kan hurtigt slide den op hvis du filer for
meget på den, og så sørg for at skille den ad med jævne mellemrum så du kan
rense den fri for koblingspladestøv, det forlænger levetiden på den. Evt.
kør med et koblingsdæksel der ikke er helt lukket, så kan den bedre komme af
med støvet.

> Jeg skal lige høre om der er nogen der kan anbefale en god spray voks
> til de områder inde ved motoren det bare er helt umuligt at nå. Jeg har
> hørt at spray voks krakellerer ved varmen, men håber stadig at der
> findes en eller anden måde jeg kan få dækket de sidste kringelkroge.

Sprayvoks har jeg godt nok aldrig brugt, men motoren får en gang Motorex
motorrens ved vask.

Og tillykke med "monsteret", du vil ikke fortryde købet! En Ducati har sine
særheder, men hvad betyder det, når den har så meget sjæl og giver så stor
køreglæde. :)


Mvh., Brian Luckow



Anna M. Andersen (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Anna M. Andersen


Dato : 26-03-05 07:09

Hejsa...

Tak for de gode råd Jeg snakkede godt nok om det med nye tandhjul
med Feldballe-manden (i modsætning til Gravballemanden) men han
anbefalede at jeg lige prøvede at køre med de originale først. Det er
desværre kun blevet til den ene tur. I går regnede det jo og det gør det
oss stadig, så det tegner ikke så godt for mine monstrøse udskejelser i
dag

Mvh
Änna

Brian Luckow <luckowb@grafisk.dk> wrote:

> > Ud over lidt opstarts problemer med den høje gearing af 1. gear +
> > koblingen så spillede klaveret totalt harmonisk efter ca. 2 minutters
> > kørsel.
>
> Rigtig mange skifter bagtandhjulet ud med et med flere tænder, som regel 2
> tænder mere, det gør take off lidt nemmere, og belaster koblingen mindre.
> Jeg har selv prøvet med 2 tænder mere, men tror jeg havde kørt for længe med
> original gearingen, for jeg kunne ikke helt vænne mig til de flere
> omdrejninger den så kørte med.
>
> Husk at passe på koblingen, du kan hurtigt slide den op hvis du filer for
> meget på den, og så sørg for at skille den ad med jævne mellemrum så du kan
> rense den fri for koblingspladestøv, det forlænger levetiden på den. Evt.
> kør med et koblingsdæksel der ikke er helt lukket, så kan den bedre komme af
> med støvet.
>
> > Jeg skal lige høre om der er nogen der kan anbefale en god spray voks
> > til de områder inde ved motoren det bare er helt umuligt at nå. Jeg har
> > hørt at spray voks krakellerer ved varmen, men håber stadig at der
> > findes en eller anden måde jeg kan få dækket de sidste kringelkroge.
>
> Sprayvoks har jeg godt nok aldrig brugt, men motoren får en gang Motorex
> motorrens ved vask.
>
> Og tillykke med "monsteret", du vil ikke fortryde købet! En Ducati har sine
> særheder, men hvad betyder det, når den har så meget sjæl og giver så stor
> køreglæde. :)
>
>
> Mvh., Brian Luckow


--
Anna M. Andersen
AIM/AOL chat: annabassand
http://homepage.mac.com/anna.andersen

Ukendt (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-03-05 09:13


Anna M. Andersen skrev i meddelelsen
<1gu0rnr.1g577qh1tns9mN%noname@domain.dk>...
> I går regnede det jo og det gør det
>oss stadig, så det tegner ikke så godt for mine monstrøse udskejelser i
>dag



Regn ? Her i himmerland er solen ved at bryde igennem, og der er tørt !
"Heldigvis" har jeg ikke tid til at køre, og jeg vil da også meget hellere
reparere hus, støbe sokkel mm. I øvrigt står "fie" med adskilt forgaffel
såe.....

Så jer der har (ny)cykel, bare se af at komme ud og køre, der er fint vejr !


mvh
Orla


>Mvh
>Änna




Anna M. Andersen (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Anna M. Andersen


Dato : 26-03-05 10:53

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

> Anna M. Andersen skrev i meddelelsen
> <1gu0rnr.1g577qh1tns9mN%noname@domain.dk>...
> > I går regnede det jo og det gør det
> >oss stadig, så det tegner ikke så godt for mine monstrøse udskejelser i
> >dag
>
>
>
> Regn ? Her i himmerland er solen ved at bryde igennem, og der er tørt !
> "Heldigvis" har jeg ikke tid til at køre, og jeg vil da også meget hellere
> reparere hus, støbe sokkel mm. I øvrigt står "fie" med adskilt forgaffel
> såe.....
>
> Så jer der har (ny)cykel, bare se af at komme ud og køre, der er fint vejr !
>
>
> mvh
> Orla
>
>
> >Mvh
> >Änna

Så ku det være at man skulle leje sig en lukket trailer og køre til
Himmerland med cyklen for at tage sig en tur. Her i Struer regner det -
det har været meget fugtigt siden i går morges så cyklen skal ikke ud i
dag. Vi håber at vejrmeldingen holder stik så vi får sol i morgen igen.

held og lykke med boligprojektet - vi har lige knoklet for at få lagt
fliser om.

Mvh
Anna

--
Anna M. Andersen
AIM/AOL chat: annabassand
http://homepage.mac.com/anna.andersen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste