erfaringer med nyt lædertøj!
Fra : S.G

Dato : 23-03-05 15:18

Har lige fået en læderkombi ind af døren fra Louis (www.louis.de og
artikelnummer: 20840352 ). Bukser sidder perfekt. Jakken er en smule stram.
Men har ladet mig fortælle at en læderdragt/kombi giver sig ret meget efter
brug.? Nogen der kan bekræfte det?

Vil helst undgå at gå en størrelse op, da bukserne så vil blive for store.

Det virker ellers som kvali, dvs ikke tynd læder, ingen dårlige syninger,
ikke plasticagtig, inderfór virker til at være super og lynlåse er af meget
god kvalitet

Fra : Armand

Dato : 23-03-05 17:37

S.G wrote:
> [...]
> brug.? Nogen der kan bekræfte det?
>
> Vil helst undgå at gå en størrelse op, da bukserne så vil blive for store.

Læderdragterne ved "de tre store tyske" er alle adskilte hvorved man i
forretningen tester buksestr. og jakke str. for sig!
Så i princippet burde du kunne ombytte jakken til et nummer større!

--
Armand.

Fra : S.G

Dato : 23-03-05 18:24

> Læderdragterne ved "de tre store tyske" er alle adskilte hvorved man i
> forretningen tester buksestr. og jakke str. for sig!
> Så i princippet burde du kunne ombytte jakken til et nummer større!

har forhørt mig, kan man ikke, da det er et kombisæt der er købt

Men har trillet i det idag, og det har allerede givet sig.
Overhørte nede i en mc butik idag osse, at det SKAL sidde stramt da det
giver sig meget. Så satser på det bedste :)

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 23-03-05 19:28

S.G wrote:

> [...]
> Overhørte nede i en mc butik idag osse, at det SKAL sidde stramt da det
> giver sig meget. Så satser på det bedste :)

Det giver sig - no problem - og en læderjakke skal ikke sidde og
"flandre" den skal være rimelig stram.
(Nu er der seføli grænser men alligevel )

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Armand

Dato : 24-03-05 11:01

J.C.Kløve wrote:

> Det giver sig - no problem - og en læderjakke skal ikke sidde og
> "flandre" den skal være rimelig stram.
> (Nu er der seføli grænser men alligevel )

Hæ. Det giver lige mig mulighed for at komme med en anekdote om min
personlige figur:
Efter at have kørt race i 7 år i den dertil indkøbte Dainese dragt
startede vi et par år senere et RR-projekt for byens unge, hvilket
forøvrigt stadig lever i bedste velgående.
På et tidspunkt havde jeg RGV'en med på banen for om muligt at kune give
knægtene et kick, og derfor var jeg også iklædt Dainese'n for første
gang på banen. Og det tog en af de fandens frække unger op ved at
kritisere Dainese'n som værende ulovlig til banebrug ud fra de
sikkerhedsnormer som vi havde tudet dem ørene fulde om.
Dén kommentar gav mig lejlighed til at vise hvor mange hårde
plastskaller der, til forskel for projektest læderdragter, var på de
styrtkritiske områder, samt at berette om alle de nordiske RR-løb som
jeg havde frekventeret uden at den tekniske kontrol havde anfægtet noget
som helst ved min påklædning.
Knægten stod roligt og lod mig plapre løs til jeg løb tøt for
argumentation, hvrefter han roligt sagde: "Den der, det er sq da ikke
læder, det er da latex"

Måske at man nok var blevet en anelse tungere i de mellemliggende år :-/
Det er ihvertfald en kendsgerning at da jeg ti år efter anskaffelsen
købte mig en ny i år 2000, sprang jeg to størrelser, til den 56'er jeg
passer fint idag

--
Armand.

Fra : My Name

Dato : 24-03-05 14:22

Fra : My Name

Dato : 24-03-05 14:22

> [...]

> Det er ihvertfald en kendsgerning at da jeg ti ?r efter anskaffelsen
> k?bte mig en ny i ?r 2000, sprang jeg to st?rrelser, til den 56'er jeg

jeg er også ovebevist om at lædertøj kryber en del med tiden - og at
fabrikanterne har en vis inflation i størrelserne

hilsen carl
(Som har et problem med æøå på sin iPAQ4700)

Fra : kenneth T

Dato : 24-03-05 23:46

> jeg er også ovebevist om at lædertøj kryber en del med tiden - og at
> fabrikanterne har en vis inflation i størrelserne

Problemet er mest udtalt hvis man hænger tøjet ind i et mørkt skab i nogle
måneder :)

--
MVH
Kenneth T

Fra : My Name

Dato : 24-03-05 14:22

Fra : J. Jørgensen

Dato : 23-03-05 19:09

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Overhørte nede i en mc butik idag osse, at det SKAL sidde stramt da det
> giver sig meget. Så satser på det bedste :)

Jeg har også lige købte lædertøj - fik her at vide, at det hurtigt ved brug
vil blive ca. 2 numre større.
Dette har jeg også fået bekræftet fra en kammerat, som købte sidste forår.
Han fik hurtigt masser af plads i sit sæt.
Hilsen
Jørgen

Fra : Richard

Dato : 23-03-05 20:20

J. Jørgensen wrote:

> Jeg har også lige købte lædertøj - fik her at vide, at det hurtigt ved brug
> vil blive ca. 2 numre større.

Skal nok passe - kunne selv få fødderne op på GB'ens fodhvilere efter
knap 100 m's kørsel - så hurtigt strækker læderet sig

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 24-03-05 10:33

J. Jørgensen wrote:
> [...]
> Dette har jeg også fået bekræftet fra en kammerat, som købte sidste forår.
> Han fik hurtigt masser af plads i sit sæt.

En let sommerbyge undervejs på en tur vil gøre meget ved det

--
Armand.