Ny hjelm
Fra : Nuller

Dato : 23-03-05 11:11

Hej med Jer

Jeg overvejer at få ny hjelm da jeg ønsker en med mindre larm og træk op
under (har en Nolan n81)

Er der nogen der har gode forslag uden at det selvfølgelig skal kosten
spidsen af en jetjager...(jaja ved godt at kvalitet nogle gange koster

Jeg vil helst ikke over 2500.00

Tom

Fra : AH

Dato : 23-03-05 15:31

Schuberth C2 kan i Tyskland fås til omkring 2700,-
Genial hjelm !!!!!!

Hilsen
Alan Hartman

Fra : Richard

Dato : 23-03-05 17:18

Nuller wrote:

> Jeg overvejer at få ny hjelm da jeg ønsker en med mindre larm og træk op
> under (har en Nolan n81)

Prøv først at lukke åbningen med en tyk halsedisse - fås som dobbeltvægget
strik i flere mc-butikker. Sæt den helt op om hovedet med halsedissens
overkant på skrå fra lige over hagen til et stykke oppe på baghovedet, så
den dækker ørerne. Ya' follow?

Tip: Hjelmen skal herefter vippes frem over hovedet fra baghovedet og frem
- på den måde forbliver halsedissen på plads

Og den dæmper vindstøj nede fra rigtig godt, uanset hjelm

> Jeg vil helst ikke over 2500.00

Så langt fra
- genialt billigt !!!!!!!

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 23-03-05 17:33

Nuller wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der har gode forslag uden at det selvfølgelig skal kosten
> spidsen af en jetjager...(jaja ved godt at kvalitet nogle gange koster

Lad den gamle n81'er overleve dette forår, og brug så enhver kommende
lejlighed til at prøve udstillede hjelme hos de forhandlere du måtte
komme forbi. Pludselig står du en dag med en hjelm som passer din
hovedform perfekt, og det behøver ikke at være den dyreste og mest
poppede, ellers må du jo lede videre til du finder en hvor både pasform
og pris passer !

--
Armand.

Fra : Ronni

Dato : 23-03-05 20:20

Nuller wrote:

> Er der nogen der har gode forslag uden at det selvfølgelig skal kosten
> spidsen af en jetjager...(jaja ved godt at kvalitet nogle gange koster
> Jeg vil helst ikke over 2500.00

Jeg købte en Arai Condor Starflag til 2600 kr. i Yamaha center i
Helsingborg - rigtig lækker hjelm, støjsvag og virker solidt lavet.
Den er på udsalg, og de havde den kun i størrelse medium, men det var
heldigvis også det jeg skulle bruge

Jeg har set den hjelm til samme pris flere steder på nettet, så prøv at
lede lidt rundt hvis det var noget.

//Ronni