Forgaffelbytte på Suzuki
Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 22-03-05 16:57

Ohøj folkens

Jeg ser på at bytte forgaflerne på en Suzuki GS400 med eks. en Suzuki
GSX400. I mit eksemplar af mc-nøglen 1999 kan jeg læse, at GS400
anvender kronrørsleje med varenummer 101201 mens GSX400 anvender
kronrørsleje med varenummer 101002. Er det muligt at bytte disse
forgafler, og skal de i givet fald fortages en tilpasning af kronrør
eller forgaffel ?

M.v.h. Bjarke

Fra : Moller

Dato : 22-03-05 17:03

Bjarke Rasmussen wrote:

> [...]
> kronrørsleje med varenummer 101002. Er det muligt at bytte disse
> forgafler, og skal de i givet fald fortages en tilpasning af kronrør

   I de fleste tilfælde skal du regne med at du skal ha flyttet kronrøret
over, og så måske lige ha lavet en lille bøsning til den øverste del af
forgaffelbroen efter denne er boret op. Dette er ihvertfald hvad der
sker hvis man flytter en GSX-r 750/1100 USD over på en Bandit
400/600/1200, eller en SV-650... Nå ja, så skal du lige sikre dig at
bremser, hjul osv. også fitter ellers skal du ha alt dette med i samme
omgang...

--
VH
Lars Molnit