|
| Karburatorstuds på GS500E '91 Fra : Peter F. Poulsen |
Dato : 22-03-05 16:12 |
|
Hej,
Jeg har haft dele af min mc skilt ad og nu vil den ikke rigtig starte igen.
Under tanken på et rør mellem karburatorerne sidder der en studs. Efter endt
samling af motorcyklen har jeg en gummislange "til overs" som sidder mellem
karburator og cylinder.
Er der nogen der aner om disse skal forbindes?
Cyklen kan ikke starte. Jeg har tjekket tændrør, strøm og benzinhanen står
på "on".
Jeg har desværre ikke min originale manual eller en Haynes her hvor jeg er
nu, så hvis der en der kan komme med et godt indspark ville det være kanon!
Mvh Peter Poulsen
| |
Armand (22-03-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 22-03-05 20:46 |
|
Peter F. Poulsen wrote:
> Hej,
>
> Jeg har haft dele af min mc skilt ad og nu vil den ikke rigtig starte igen.
>
> Under tanken på et rør mellem karburatorerne sidder der en studs. Efter endt
> samling af motorcyklen har jeg en gummislange "til overs" som sidder mellem
> karburator og cylinder.
>
> Er der nogen der aner om disse skal forbindes?
>
> Cyklen kan ikke starte. Jeg har tjekket tændrør, strøm og benzinhanen står
> på "on".
>
> Jeg har desværre ikke min originale manual eller en Haynes her hvor jeg er
> nu, så hvis der en der kan komme med et godt indspark ville det være kanon!
>
Lidt diffust beskrevet :-/
Jeg vil tro at det drejer sig om "tagrende"-afløbet omkring det
nedsænkede tankdæksel, og dettes forlængelse á en gummislange, som
plejer at løbe ned foran luftfilterkassen og helt ned under/bag motoren!
Dette system burde ikke kunbe genere din opstart :-|
Hvor længe har den været adskildt? Vinteren over?
Og har karburatorerne været tømt i den forbindelse?
De er et typisk forårs-opstarts-problem at den bensin der har befundet
sig i karburatoren vinteren igennem, er totalt "flad", hvorfor man bør
tømme den ud og forny med bensin fra tanken inden opstartsforsøg.
Kan dét være dit problem?
--
Armand.
| |
Peter F. Poulsen (23-03-2005)
| Kommentar Fra : Peter F. Poulsen |
Dato : 23-03-05 00:35 |
|
>
> Kan dét være dit problem?
Af med tanket og indsugningen igen, og minsandten om ikke der er en
fornuftig forklaring på alting. Den "overskydende" slange var slet ikke så
overskydende som først antaget...den manglede i den ene anden af karburator
nummer 2.
Så på med slangen og vupti, cyklen startede i første forsøg :)
God påske til Jer alle.
/Peter
| |
Armand (23-03-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-03-05 16:41 |
|
Peter F. Poulsen wrote:
>
> Af med tanket og indsugningen igen, og minsandten om ikke der er en
> fornuftig forklaring på alting. Den "overskydende" slange var slet ikke så
> overskydende som først antaget...den manglede i den ene anden af karburator
> nummer 2.
>
> Så på med slangen og vupti, cyklen startede i første forsøg :)
"skil ad og kig dumt på", er stadig en virkningsfuld reparationsteknik!
--
Armand.
| |
Bjørn S (22-03-2005)
| Kommentar Fra : Bjørn S |
Dato : 22-03-05 23:50 |
|
Peter F. Poulsen wrote:
> Hej,
>
> Jeg har haft dele af min mc skilt ad og nu vil den ikke rigtig starte igen.
>
> Under tanken på et rør mellem karburatorerne sidder der en studs. Efter endt
> samling af motorcyklen har jeg en gummislange "til overs" som sidder mellem
> karburator og cylinder.
>
Kan slangen nå op til din bensinhane, i tilfælde det er en vacumstyret
bensinhane ?
--
/Bjørn
| |
|
|