Hydromat vander - Je ka et hit ud a et!
Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 29-05-01 00:34

Har installeret sådan en hydromat vander i drivhuset, men er ikke sikker på
at det kører som det skal;

Jeg tror meningen er, at beholderen langsomt fødes, og når den er fyldt, at
der udløses lidt gødning, og hele beholderen tømmes via drypslangerne?

- Den gjorde sådan i et par dage, så monterede jeg flere drypperter - og nu
står systemet bare og drypper konstant. Ikke godt vel?

/Kim

Fra : jso

Dato : 29-05-01 16:19

Prøv at skrue ned for vandet der løber op i beholderen.
Der følger en lille målebæger med der har et hul i bunden, her kan man lade
den lille studs der oppe i beholderen dryppe ned. Når der er ca. 1 a 2
streger i beholderen (målebægeret) passer det ca. på denne tid af året, alt
efter hvor meget vand der skal til planterne. Det er meningen at vandtanken
skal fyldes langsom op, hvorefter den tømmes efter hævert princippet og når
den er tom skal den langsom fyldes op igen

Hilsen
Jørgen

Fra : pko

Dato : 30-05-01 10:28

Hej Kim,

det er normalt, at drypperterne står og løber lidt. Men du kan evt.
checke at slangen inden i beholderen er helt tæt skruet på.
Nogle gange kan der også være skidt i systemet og så hjælper det at
fylde beholderen med vand og få skyllet helt ud.

mvh
Pernille

http://www.kandu.dk/