Dæmpe racer-udstødning (skal til syn)
Fra : Bo Hylsebeck

Dato : 21-03-05 20:24

Jeg vil syne min '97 GSX 600F med racerpotte på og i den forbindelse
har jeg nogle spørgsmål :

1. Hvor stor chance vil I tro der for at den går igennem syn med det
udstødning - jeg mener selv den larmer for meget men er ikke sikker.

2. Kender I nogle tricks for hvordan man midertidigt dæmpe støjen så
den kan synes ?

På forhånd tak

Bo Hylsebeck

Fra : Moller

Dato : 21-03-05 20:29

Bo Hylsebeck wrote:
> [...]
>
> 1. Hvor stor chance vil I tro der for at den går igennem syn med det
> udstødning - jeg mener selv den larmer for meget men er ikke sikker.

   Ikke de store, hvis du selv syntes den larmer for meget, så larmer den
alt for meget til syn.

> 2. Kender I nogle tricks for hvordan man midertidigt dæmpe støjen så
> den kan synes ?

   Sætter original potten på, den huskede du vel at gemme da du satte
racerpotten på ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Bo Hylsebeck

Dato : 21-03-05 20:45

Tak for svaret Lars.

Jeg har ikke original potten. Har købt den med - og købte den før den
var 5 år. Så det er faktisk dens 1. syn.

Nogle ideer til hvordan jeg dæmper racer-udstødningen mens jeg er til
syn ?

Fra : Niels Poulsen

Dato : 21-03-05 20:56

> Jeg har ikke original potten. Har købt den med - og købte den før den
> var 5 år. Så det er faktisk dens 1. syn.
>
> Nogle ideer til hvordan jeg dæmper racer-udstødningen mens jeg er til
> syn ?

Hej,

Jeg skulle også til syn med min cykel og mente at den ville dumpe pga.
potten. Min pot er en gammel F-Racing laser ( står skrevet med små
bogstaver ) og "do only use on tracks - med store bogstaver.

Den larmer så godt at ved en smule gas ved siden af en bil med tyveri alarm
kan få alarmen til at starte.. Cyklen gik igennem syn med potten uden at jeg
havde lavet noget for at dæmpe lyden.

/Niels

Gsx600F

Fra : Bo Hylsebeck

Dato : 21-03-05 21:25

On Mon, 21 Mar 2005 20:55:57 +0100, "Niels Poulsen"
<niels.poulsen@npnet.dk> wrote:

> [...]
>kan få alarmen til at starte.. Cyklen gik igennem syn med potten uden at jeg

Ok - jeg tror jeg prøver et syn. Det er det værd at forsøge.

Mange tak for det.

Bo

Fra : Peter Risager

Dato : 21-03-05 21:27

> Den larmer så godt at ved en smule gas ved siden af en bil med tyveri
> alarm kan få alarmen til at starte.. Cyklen gik igennem syn med
> potten uden at jeg havde lavet noget for at dæmpe lyden.

Ikke at jeg vil være en lyseslukker, men politiet kan vel stadig give bøder
ved razziaer og lignenede ikke?
Eller freder synet motorcyklen?

--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be

Fra : Moller

Dato : 21-03-05 21:35

Peter Risager wrote:

> Ikke at jeg vil være en lyseslukker, men politiet kan vel stadig give bøder
> ved razziaer og lignenede ikke?
> Eller freder synet motorcyklen?

   Nopes, synet freder ikke... de kan stadig kalde den til omsyn hvis de
mener den ikke er i synsmæssig lovlig stand ;)

   Har stået og talt for min syge moster, for at slippe for et omsyn, ved
jeg lovede højt og helligt at køre hjem, og montere nyt batteri, og
smide den rigtige udstødning på MZ'en ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Thomas Olsen

Dato : 21-03-05 22:06

Hej.

> Nogle ideer til hvordan jeg dæmper racer-udstødningen mens jeg
> er til syn ?

Jeg ved at til Lazer udstødninger kan man købe en db-killer, det
er en lille anordning
man monterer i røven på den bagerste potte, den ligner en si man
stopper ind i hullet.
Det går ud over HK, men gennem syn ingen probs.

--
/MVH. Thomas
Huske at fjerne NOSPAM ved svar

Fra : BoS.

Dato : 22-03-05 08:24

"Bo Hylsebeck" <Bo @ hylsebeck.dk> skrev i en meddelelse

Hej Bo

Hvor i landet bor du? Jeg har en db killer, der måske passer ned i din
udstødning. Hvad mærke er det?

mvh Bo

Fra : BoS.

Dato : 22-03-05 08:25

> Hvor i landet bor du? Jeg har en db killer, der måske passer ned i din
> udstødning. Hvad mærke er det?
>
> mvh Bo
ps. jeg bor lidt nord for Kbh