Hvorfor????????????
Fra : sebastian fudge

Dato : 21-03-05 17:51

Hvorfor skal det være så skide dyrt at være ung og gerne vil have sin første
motorcykel?

Jeg har snakket med topdanmark om at forsikre en sv650s den skal de have ca.
27000 kr for og en gsx 600 f skal de have 30000kr for der er jo helt vildt.
Det er jo det halve af hvad en motorcykel koster.

Hilsen sebastian

Fra : Anders Christensen

Dato : 21-03-05 17:53

sebastian fudge wrote:
> [...]
> 27000 kr for og en gsx 600 f skal de have 30000kr for der er jo helt vildt.
> Det er jo det halve af hvad en motorcykel koster.

Ja, jeg er selv 21 og har opgivet at få kaskoforsikret min kommende
motorcykel.
Ansvar kan klares for ca 2500kr.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Schlæger

Dato : 21-03-05 18:02

sebastian fudge wrote:

> [...]

> 27000 kr for og en gsx 600 f skal de have 30000kr for der er jo helt vildt.
> Det er jo det halve af hvad en motorcykel koster.

Statistikkerne fortæller vist nok noget om, at unge mænd er temmelig
farlige i trafikken. På mange måder antages det at være en kendsgerning,
at "man bliver klogere som årene går"

Hvis dette er korrekt, er det vel på en måde rimeligt, at de (I) skal
betale mere i præmie end vi andre, som "har bevist vores færdigheder" ved
(som jeg) at køre skadefrit i 29 år.

Dog bryder dette jo med det solidaritetsprincip, som forsikring i bund og
grund er baseret på - nemlig at ved at være mange om at påtage et fælles
ansvar, kan vi nemmere løfte den økonomiske byrde.

Udover disse "fornuftsargumenter" har jeg dog også den opfattelse, at
forsikringsselskaberne rent prismæssigt burde falbyde deres varer på
Hjallerup marked. En forespørgsel om præmiens størrelse ud fra
fuldstændigt samme oplysninger kan medføre vidt forskellige svar i samme
selskab - afhængigt af hvem man er så (u)heldigt at få i røret, og måske
hvilken ugedag man ringer.

Jeg tror dog grundlæggende, at de fleste forsikringsselskaber helst vil
undvære unge trafikanter som kunder. De bliver først interesserede i Jer,
når I bliver gift, får børn, køber hus og på den måde begynder at "opføre
Jer normalt". Til den tid kan du sikkert få en MC forsikret til en HELT
anden pris - uanset om du rent faktisk er blevet en bedre trafikant af at
blive gift, få børn o.s.v.

Mch Schlæger

Fra : Richard

Dato : 21-03-05 18:56

sebastian fudge wrote:

> Hvorfor skal det være så skide dyrt at være ung og gerne vil have sin første
> motorcykel?

Prøv så at spørge selskaberne, hvor lidt de skal have for at forsikre fx
en CB750/900, GS750/1000, XS750/1100 eller en Z1000/R fra '79 og find så
et pænt eksemplar af en af dem og kør ancinniteten op på den

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Martin Leong

Dato : 21-03-05 19:34

"sebastian fudge" <sebastian_fudge@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har snakket med topdanmark om at forsikre en sv650s den skal de have
> ca. 27000 kr for og en gsx 600 f skal de have 30000kr for der er jo helt
> vildt. Det er jo det halve af hvad en motorcykel koster.

Ved GF kan du få rent ansvar for små 3000,- alt efter hvor i landet du bor.
Hvis du ikke kan parkere den i garage om natten, eller har svage nerver kan
du sikkert få den ansvar+tyveriforsikret ved Fair for 7-8000,- kr. Kasko må
du nok droppe på den model....kør forsigtigt de første par år

Mvh
Martin Leong
SV650S

Fra : Anders Christensen

Dato : 21-03-05 22:12

Martin Leong wrote:

> [...]
> du sikkert få den ansvar+tyveriforsikret ved Fair for 7-8000,- kr. Kasko må
> du nok droppe på den model....kør forsigtigt de første par år

Vil fair da gerne have kunder?
Jeg har gennem de sidste par måneder jævnligt indtastet mit
telefonnummer på deres hjemmeside, og bedt om at blive ringet op, indtil
videre uden held.
Det er heller ikke lykkedes mig at komme gennem på telefonen.
Jeg har nu helt opgivet dem.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Martin Leong

Dato : 21-03-05 22:50

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> wrote in message
> [...]
> held.
> Det er heller ikke lykkedes mig at komme gennem på telefonen.

Tjah jeg var kunde der i lidt over et år, indtil jeg besluttede mig at køre
med ren ansvar...

Fra : Steen E.

Dato : 21-03-05 21:24

"sebastian fudge" <sebastian_fudge@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvorfor skal det være så skide dyrt at være ung og gerne vil have sin
> første motorcykel?

Hmmm ... da jeg var 18 lykkedes det mig - gennem meget tolerante
forældre - at

1: totalskade en Volvo ved at køre ind i en som "fejlvurderede" min fart
og kørte ud fra en sidevej,
2: bakke med fuld fart op i et urokkeligt springvand, hvilket krøllede
den nye Volvo op til sideruderne,
3: med høj fart overse en som viste af til venstre og vælge at banke op
i ham ... lange bremsestriber og ødelagt front på Volvoen.

Som 20-årig race kawa 350'eren på en snoet landevej hvor en ganske
uskyldig beboer kører ud foran = knækket forgaffel samt undertegnede som
endte oppe på kølerhjelmen ganske uskadt, og som 22 årig tabe Mach
III'eren på en efterårsvåd vej og med forsynets ufortjente hjælp slippe
med hudafskrabninger... men Mach III'eren så ikke godt ud.

Men så får man lært det ... nu elitebilist med >15 års skadefri bil-
og mckørsel.

Måske derfor.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 21-03-05 21:46

> [...]
vildt.
> Det er jo det halve af hvad en motorcykel koster.
-----------
Hvad med ellers en hornet? Jeg har en, og er meget tilfreds med den..
Den er både sportslig i handling og billig i forsikring..

Jeg kan varmt anbefale den!

--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600

Fra : Hans Møller

Dato : 21-03-05 22:31

On Mon, 21 Mar 2005 17:50:42 +0100, "sebastian fudge"
> [...]

>27000 kr for og en gsx 600 f skal de have 30000kr for der er jo helt vildt.
>Det er jo det halve af hvad en motorcykel koster.

Vel nok fordi vi unge mænd tror at vi er udødelige - og kører
derefter.

Køb en mindre maskine eller en gammel hund hvor det ikke betyder så
meget om den får en ridse eller to mere og kør så nogle år på det.
Når du så er blevet bedstefar (som jeg) kan du købe lige hvad du har
lyst til og som elitebillist få det uforskammet (i hver fald i forhold
til en tyveårig) billigt forsikret.

hVh
Hans/NTV

Som først fik kort til MC som 44 årig og kunne kaskoforsikre en 650
for 4200 om året incl. vinterkasko.
Motorcyklister dør ikke - de bliver slået ihjel

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-03-05 23:03

Hans Møller wrote:
> [...]

> til en tyveårig) billigt forsikret.

> Motorcyklister dør ikke - de bliver slået ihjel

ohh Hr. Møller - det er farligt advis du her giver hin unge mand!
Når han når så meget nærmere skælsår som det er en bedstefader
betimeligt, er motorbicykeler ulovliggjorte i vort jantelovsstyrede
fædreland

--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : Brassball

Dato : 21-03-05 23:13

Jeg tjente min ancenitet op dels på MZ (3stk) dels en ellert.
Ellerten forsikrede jeg for (vistnok 1000 kr) kasko, og med 3 år i den
begyndte præmierne at falde.

Indrømet Ellerten var ikke noget lyn, men jeg var altid tør, og sen
var skide skæg på is.

Morale:

Start i det små ¶;-@

Kim
BMW R100RS

Fra : anders majland

Dato : 22-03-05 09:14

> Indrømet Ellerten var ikke noget lyn, men jeg var altid tør, og sen
> var skide skæg på is.

Hehe - jeg har ikke den store erfaring med den (har dog prøvet en) men tror
at den kunne være ganske sjov med en lille forbrændingsmotor eller måske
bare med moderne motor og batterier... (omend køreegenskaberne nok ikke helt
rækker til 130km/t på motorvejen ....)

Fra : Moller

Dato : 22-03-05 10:14

anders majland wrote:

> [...]
> bare med moderne motor og batterier... (omend køreegenskaberne nok ikke helt

   Mon ik der kan være en Gixxer 1100 motor i bagenden ;) og så med nogen
vægt klodser foran kan det blive en rap lille raket... bare ikke med mig
som føre ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 23-03-05 09:53

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> Mon ik der kan være en Gixxer 1100 motor i bagenden ;) og så med nogen
> vægt klodser foran kan det blive en rap lille raket... bare ikke med mig
> som føre ;)
Der var i Vmax for et stykke tid siden en artikel med en jydsk gut, der i
hans sorte ellert havde monteret en cbr900 motor (!) med lattergas anlæg
(!!) , den havde en anden bagaksel, og wheeliebar...
Den så sjøv ud
Kan ikke huske hvilket nummer det var i men finder snarligst ud af det...
--
Mvh Claus
CBX750f 1984

Fra : Armand

Dato : 22-03-05 17:46

anders majland wrote:

> [...]
> bare med moderne motor og batterier... (omend køreegenskaberne nok ikke helt

Nogle Fynske motortosser monterede engang en VF500 motor med 70 Hk i en
Ellert og stillede op til dørtræk med den på striben. Af nød havde man
valgt at lave stiv bagaksel, så for at kunne rangere med den havde man
smurt baghjulene grundigt ind i olie, hvilket havde en tillægs-effekt
ved start: Masser af dækrøg og en Ellert der var pist borte da røgen
lettede

--
Armand.

Fra : Rasmus Mogensen

Dato : 22-03-05 09:40

Kender fornemmelsen.

Sidste år købte jeg min baby (SV 650 S) :) i en alder af 24 år og med 1½ års
ancennitet... 12500 i premie... øv.

Men så blev det fødselsdags tid...og BANG... så faldt premien til 5100!!!

Fra : Armand

Dato : 22-03-05 18:03

sebastian fudge wrote:
> [...]
> 27000 kr for og en gsx 600 f skal de have 30000kr for der er jo helt vildt.

En ting er:
Prøv lige at forhøre dig om hvad du skal betale for en Golf GTi? De
pågældende to motorcykler passer meget godt til en GTi blandt biler!

En anden ting er:
Forsikringspræmier ér horrible og ofte uigennemskuelige og ulogiske :-|
Men lige netop SV650 regner jeg for en temmelig uheldsramt model,
hvilket er forårsaget af at den har været prismæssig opnåelig for
nybegyndere og at den har et image der tilsyneladende gør at samme
nybegyndere tror at den/de kan gå på vandet :-|

Endelig er der det forhold at:
Motorcykler med kåber koster kassen at reparere ved det mindste styrt:
Min tidligere GPZ900R blev to gange vippet af sidestøttebenet af en
parkerende bil, og begge gange kostede skaden omkring 10.000,-

En mindre motorcykel uden kåbe ér en enkel måde at køre anciennitet ind på.
Det er forøvrigt de færreste der kommer igennem de første par år uden at
"tabe" cyklen p.g.a. banale fejl, og en god gammeldags kåbeløs
motorcykel kan klare sådanne kiks med overskuelige ridser på
udstødningen og motorskjolde, samt et knækket blinklys og/eller
bremse/koblings -greb.
Selv omkring motorcykler gælder det gamle mundheld: "Man skal kravle før
man kan gå" altså fint. Men det hjælper selvfølgelig ikke hvis man er
hypnotiseret af en fed sportsmotorcykel
På den anden side set: Jég kunne sgisme godt tænke mig sådan en Audi TT
roadster; men bl.a. forsikrings-detaljerne omkring så'en en er en af
grundene til at jeg må nøjes med en god gedigen familiebil, og forøvrigt
lever godt med det!

--
Armand.

Fra : Bjørn S

Dato : 22-03-05 23:56

http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=244 ?

--
/Bjørn

Fra : Bjørn S

Dato : 22-03-05 23:59

http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=2027&m=full ?

--
/Bjørn ( i tilfælde dobbeltpost som jeg har forsøgt at cancellere, er
det linket ovenfor jeg mente at skrive)

Fra : Moller

Dato : 23-03-05 10:39

Bjørn S wrote:

> http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=2027&m=full ?

   Hey det sku det gule lyn ;) som står der... og mons tro er det ikke Ex.
Prezz fra PMC's skønne honda der gemmer sig bag den flotte Fiesta ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 23-03-05 16:39

Bjørn S wrote:

> http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=2027&m=full ?

Nix!
Lillefrø, eller familievogn - Rød skal den være!

--
Armand.

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 23-03-05 01:01

> [...]

> have ca. 27000 kr for og en gsx 600 f skal de have 30000kr for der er
> jo helt vildt. Det er jo det halve af hvad en motorcykel koster.

1. Du kunne jo prøve at ringe til et andet forsikringsselskab, f.eks Tryg.

2. Finde en anden motorcykel, der er billig at ødelægge. Min første suzuki
gsx-r 250 holdt en måned, det var uden kasko. Nu har jeg en SV650S, men
faktisk var gsx'eren sjovere pga. de mange gearskift der var nødvendige for
at holde dampen oppe. Den skulle helst holdes over 13.000 omdrejninger hvis
det skulle være sportslig kørsel.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Hasse Brandt

Dato : 23-03-05 08:28

Rune D. Jørgensen wrote:

> [...]

> at holde dampen oppe. Den skulle helst holdes over 13.000 omdrejninger hvis

1. Som tidligere skrevet, ring rundt og spørg om betingelserne.
2. Hvis du er medlem af en fagforening, så tjek om de har nogle fordele
hos nogle af selskaberne.

Købte selv en Suzuki SV650SK4 i august sidste år. Tilbuddene lå mellem
16.000 & 23.000, men det vist sig at jeg gennem min fagforening kunne få
en ret god forsikring med fuldt kasko for "sølle" kr. 6.000,00 og jeg er
27år og førstegangs køber og kunne ikke overføre min erfaring fra bil.

Tryg har hos nogle forhandlere et tilbud hvor man kan få en fuld kasko,
også som første gangs køber, til en rimelig penge, hvis man tegner
forsikringen samtidigt med købet af cyklen og hvis man også ligger sin
indbo og ulykkes forsikring i selskabet.

Så der er vist ikke anden udevej end rende dem på dørene og så være
vedholdende og HUSK - LÆS DET MED SMÅT.

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 24-03-05 00:41

> [...]
> Jeg har snakket med topdanmark om at forsikre en sv650s den skal de have
> ca. 27000 kr for og en gsx 600 f skal de have 30000kr for der er jo helt

Jeg har lige købt min første nye MC, en Suzuki SV1000, og den har jeg fået
forsikret hos Tryg for 5279,- helårlig kasko fastpræmie med ca 6200 i
selvrisiko.
Dertil skal det oplyses at jeg er 25 år og har 3 års ancenitet.

De priser jeg fik oplyst hos TopDanmark var hhv 19.900,- uden MCTC rabat og
17.600,- med MCTC rabat... hvordan det så end udmønter sig til de famøse 20%
rabat, det aner jeg ikke, men det var hvad de sagde at prisen var...

Mvh Jesper