[6705] Jesper Sørensen wrote:
> Hej NG
>
> Jeg er nybagt SV1000 ejer og jeg kan forstå at der er mange forskellige
> modificationer ...
Tillykke ;) og da du allerede nu er inde på Mod området ;) så husk
dette er en dyr hobby, og vil ikke kunne tjene sig ind ved vidersalg.
Men er du kamp klar til det, og ved hvad du går ind til.... så gå i gang :)
> Er der et andet og måske bedre sted end her hvor jeg kan få en forklaring af
> de forskellige mods og/eller er der ligefrem en SVrider klub i DK hvor sådan
> noget kan klarlægges ?
De fleste ombygninger osv. finder du i udlandet... David Holeshoot er
begyndt at kigge på SV'erne nu da han har pumpet banditterne fulde med
diverse ting ;) så en start er hans side.
> Jeg kender forum.svrider.dk men synes ikke at den er særlig god og det kunne
> da også være hyggeligt at mødes in-person med ligesindede....
Hvis du kan læse tysk ;) så prøv at finde tyske SV forums, ellers er
der mange engelsk sproget forums omkring SV'erne som er værd at kigge
på... Men husk der er meget skidt imellem, og en del skriver som om
tingende er ekstremt let, men de glemmer at sige de har lavet det så
mange gange i forvejen, så de har glemt hvor meget ekstra tid de brugte
første gang ;)
> Jeg har læst lidt om Gpack og noget PAIR system, men er ikke helt up-to-date
> med hvad og hvorfor...
Gpack er ikke pengende værd som det er lige nu, den gir så lidt at der
virkelig skal køres til kanten for at du mærker forskel, så kør på
cyklen først, og vuder hvad der i første omgang iretere dig ;) for det
er der altid lidt af... f.eks. er styret for højt, lavt ? sider
fordvilerne for langt fremme, eller tilbage, for højt osv. og hvordan
med styret ? er der styrdæmper på, er den for stram, eller for svag, er
den justerbar ? og hvad med afjedringen ? kan du mærke hvordan cyklen
opføre sig, eller er det en kold skid der bare smider dig af uden at
advare ?
> Ellers så er i velkomne til at fortælle mig hvad jeg skal gøre ved min
> SV1000 K4
Nu nævner du jo selv kåben, og her er en af mulighederne som virkelig
kan få din cykel til at skille sig ud fra flokken, især da udsendet er
noget som virkelig påvirker folks tanker om en cykel, da det er umuligt
for folk at se alle de underlig ting der er ændret i motor, afjedring
osv. Og derfor ikke gir de store samtale emner uden der virkelig er sket
noget ala 30-40% flere heste eller turbo, osv. altså meget vilde
ændringer som virkelig kommer frem når den skal rulles til træf osv.
Så hvis du skal ha min egen personlige mening, så ville jeg starte med
at finde nogen rigtige fede kåbe dele... derefter vil jeg så finde en
eller anden fornuftig maler som kan sit kram, hvor i i samarbejde finder
frem til en fed lakering, med nogen overfede staferinger på. Og når jeg
siger overfede staferinger, så husk at Gotiske bogstaver, suzuki i
kedelig teskt osv. IKKE er fede mere ;) det er yt fo mange år siden, og
høre til på en Yam-4gear.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit