Ang. SV1000 og de mange modificationer...
Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 21-03-05 16:14

Hej NG

Jeg er nybagt SV1000 ejer og jeg kan forstå at der er mange forskellige
modificationer ...
Er der et andet og måske bedre sted end her hvor jeg kan få en forklaring af
de forskellige mods og/eller er der ligefrem en SVrider klub i DK hvor sådan
noget kan klarlægges ?
Jeg kender forum.svrider.dk men synes ikke at den er særlig god og det kunne
da også være hyggeligt at mødes in-person med ligesindede....

Jeg har læst lidt om Gpack og noget PAIR system, men er ikke helt up-to-date
med hvad og hvorfor...

Ellers så er i velkomne til at fortælle mig hvad jeg skal gøre ved min
SV1000 K4

Mvh Jesper

PS: Da jeg har købt modellen uden kåbe pga prisen er jeg også interesseret i
at høre om steder hvor jeg kan købe replicakåber til billige penge.. altså
vel under de 25-25k som den koster standard....

Fra : Emil

Dato : 21-03-05 17:14

"[6705] Jesper Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> wrote in message
> [...]
> at høre om steder hvor jeg kan købe replicakåber til billige penge.. altså
> vel under de 25-25k som den koster standard....

Kig på www.sv1000.zyns.com Hvis du søger lidt i forummet vil du finde svar
på alle dine spørgsmål. www.sv1000.inuk.com FAQ har foklaringer på næsten
alt. www.sharkskinz.com har en fuldkåbe til SVeren , men du skal stadig ud
og finde instrumenter, lys, lygter osv.

Emil

Fra : AW på ZRX

Dato : 21-03-05 21:33

> Ellers så er i velkomne til at fortælle mig hvad jeg skal gøre ved min
> SV1000 K4

Har du prøvet at køre på den ??

))))))

Allan
-kunne ikke lade være.

Fra : Moller

Dato : 21-03-05 21:38

AW på ZRX wrote:

> Har du prøvet at køre på den ??

   Hvad snakker du om ? den er jo helt ny... og i original stand ;) fybad,
og med alle de nye SV-1000'ere på vejen, så er man jo bare en ukendt i
flokken indtil der sker noget specielt med den ;) ala kåben fjernet
efter styrt(streetfighter), eller den helt store tur for at få den kære
V2 virkelig op og arbejde, da den jo virkelig er lungesvag fra fabrikken
;) husk på den G-pack er virkelig noget man kan mærke som ny køre på en
SV-1000'er.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Moller

Dato : 21-03-05 21:52

[6705] Jesper Sørensen wrote:
> Hej NG
>
> Jeg er nybagt SV1000 ejer og jeg kan forstå at der er mange forskellige
> modificationer ...

   Tillykke ;) og da du allerede nu er inde på Mod området ;) så husk
dette er en dyr hobby, og vil ikke kunne tjene sig ind ved vidersalg.
Men er du kamp klar til det, og ved hvad du går ind til.... så gå i gang :)

> Er der et andet og måske bedre sted end her hvor jeg kan få en forklaring af
> de forskellige mods og/eller er der ligefrem en SVrider klub i DK hvor sådan
> noget kan klarlægges ?

   De fleste ombygninger osv. finder du i udlandet... David Holeshoot er
begyndt at kigge på SV'erne nu da han har pumpet banditterne fulde med
diverse ting ;) så en start er hans side.

> Jeg kender forum.svrider.dk men synes ikke at den er særlig god og det kunne
> da også være hyggeligt at mødes in-person med ligesindede....

   Hvis du kan læse tysk ;) så prøv at finde tyske SV forums, ellers er
der mange engelsk sproget forums omkring SV'erne som er værd at kigge
på... Men husk der er meget skidt imellem, og en del skriver som om
tingende er ekstremt let, men de glemmer at sige de har lavet det så
mange gange i forvejen, så de har glemt hvor meget ekstra tid de brugte
første gang ;)

> Jeg har læst lidt om Gpack og noget PAIR system, men er ikke helt up-to-date
> med hvad og hvorfor...

   Gpack er ikke pengende værd som det er lige nu, den gir så lidt at der
virkelig skal køres til kanten for at du mærker forskel, så kør på
cyklen først, og vuder hvad der i første omgang iretere dig ;) for det
er der altid lidt af... f.eks. er styret for højt, lavt ? sider
fordvilerne for langt fremme, eller tilbage, for højt osv. og hvordan
med styret ? er der styrdæmper på, er den for stram, eller for svag, er
den justerbar ? og hvad med afjedringen ? kan du mærke hvordan cyklen
opføre sig, eller er det en kold skid der bare smider dig af uden at
advare ?

> Ellers så er i velkomne til at fortælle mig hvad jeg skal gøre ved min
> SV1000 K4

   Nu nævner du jo selv kåben, og her er en af mulighederne som virkelig
kan få din cykel til at skille sig ud fra flokken, især da udsendet er
noget som virkelig påvirker folks tanker om en cykel, da det er umuligt
for folk at se alle de underlig ting der er ændret i motor, afjedring
osv. Og derfor ikke gir de store samtale emner uden der virkelig er sket
noget ala 30-40% flere heste eller turbo, osv. altså meget vilde
ændringer som virkelig kommer frem når den skal rulles til træf osv.

   Så hvis du skal ha min egen personlige mening, så ville jeg starte med
at finde nogen rigtige fede kåbe dele... derefter vil jeg så finde en
eller anden fornuftig maler som kan sit kram, hvor i i samarbejde finder
frem til en fed lakering, med nogen overfede staferinger på. Og når jeg
siger overfede staferinger, så husk at Gotiske bogstaver, suzuki i
kedelig teskt osv. IKKE er fede mere ;) det er yt fo mange år siden, og
høre til på en Yam-4gear.

--
VH
Lars Molnit

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-03-05 22:42

[6705] Jesper Sørensen wrote:
> Hej NG
Tillykke
> Jeg er nybagt SV1000 ejer og jeg kan forstå at der er mange forskellige
> modificationer ...
JA
> Er der et andet og måske bedre sted end her hvor jeg kan få en forklaring af
> de forskellige mods og/eller er der ligefrem en SVrider klub i DK hvor sådan
> noget kan klarlægges ?
- se anden tråd

Jeg kender forum.svrider.dk men synes ikke at den er særlig god og det
kunne
> da også være hyggeligt at mødes in-person med ligesindede....
- delvist enig

> Jeg har læst lidt om Gpack og noget PAIR system, men er ikke helt up-to-date
> med hvad og hvorfor...

G-pack - en modstand der er pakket pænt ind i en plast dåse, med
ledninger og pæne stilk i enderne. SV'eren er lavet sådan at tændingen
er lidt forskudt i 1,2 og 3. gear, for at tage toppen af effekten.
G-pack får den til at tro at den er i 4.(eller 5. eller 6. afhængig af
den modstand der benyttes) Det kan laves selv relativt nemt, der er
glimrende vejledning på dansk via link på SVrider klub.DK

PAIR : Et miljøteknisk tiltag, der leder luft fra luftfiltetet ind i
udstødningen umiddelbart over udstødningsventilen, styret af ECM.
Formålet er at forbrænde uforbrændt brændstof. Kan give problemer ved
montering af racer/eftermarked potter, der kan "skyde/"poppe"" noget
volsomt og skyde(backfire).
PAIR systemet kan omgås på to måder:
1) stop hullet i filterkasen hvor igennem PAIR systemet får luft
2) Fjern det helt og luk hullerne i ventildækslet og i luftfilterkassen
med eftermarkeds stumper (http://www.chewys-stuff.co.uk/)

> Ellers så er i velkomne til at fortælle mig hvad jeg skal gøre ved min
> SV1000 K4

Ja - sneskovlen der er monteret bag på SV'eren skal da fkjernes ASAP
Der er mange alternativer

> [...]
> at høre om steder hvor jeg kan købe replicakåber til billige penge.. altså
> vel under de 25-25k som den koster standard....

Jeg tror hurtigt det kan blive lige så dytr at eftermontere en fuldkåbe,
så hvad med at overveje moget cafferacer style? Der fås nogle rappe
styrkåber, hvis man er til den slags
--
Dun@nt
Kilo SFau's 's is for silver

Fra : J. Hansen

Dato : 22-03-05 01:29

Jeg ved godt en SV1000 ikke er en TL 1000 S , men er motor og stel ikke ens
?
Har nemlig fundet en billig fuldkåbe til TL ´eren på denne link

http://www.ricambi-weiss.de/shop/catalog/product_info.php?cPath=63_103&products_id=101

Måske kan den tilpasses til SV éren med lidt gør-det-selv-know-how
Anyway er 150 øvro for en ny fuldkåbe da meget billy
Mvh John
CBR 600 FK (uden noget pis)
Wallaroo 50
VeloSolex 3800