Prøveplader hvordan?
Fra : Johnny Johansen

Dato : 20-03-05 19:03

Jeg skal over og hente R6´eren på fredag og skal til lejligheden bruge en
prøveplade. Det er på motorkontoret man henter den, men skal jeg have nogen
papire med for at kunne leje sådan en fætter? Kan man godt købe en
prøveplade mandag som skal bruges om fredagen?

Hilsen Johnny

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-05 19:10

"Johnny Johansen" <ale@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> papire med for at kunne leje sådan en fætter? Kan man godt købe en
> prøveplade mandag som skal bruges om fredagen?

Registreringsattest, penge og kørekort, og så skal du udfylde blanketten
derude.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-03-05 19:28

> Registreringsattest, penge og kørekort, og så skal du udfylde blanketten
> derude.

Registreringsattest er ikke nødvendig, stelnummer er nok, men har man
registreringsattest så tag bare den med.
Visse steder laver de klistermærker, der kan man bare købe de dage man vil.
alternativt er der de faste plader med depositum på 1000 kr og dem skal man
jo levere tilbage.

Niels

Løse prøveskilte må anvendes i forbindelse med køb/salg, reparation, syn og
godkendelse m.m..
a.. For at leje løse prøveplader skal du medbringe stelnummeret på det
køretøjet der skal bruges prøveplader til.

b.. Pladerne skal lejes af pågældende der skal køre med det registrerings-
pligtige køretøj

c.. Ansøgningsblanket udfyldes på motorkontoret.

d.. Der skal fremvises gyldigt kørekort

e.. Der betales et depositum på 1000 kr.*

Lejen er 100 pr. døgn *

Fra : S.G

Dato : 20-03-05 19:11

Du betaler 100,- pr døgn.! tæller fra du henter til du afleverer
Samt depositum på 1000,- (medmindre det er klisterplader)
Hvis du bliver taget med dem på uden at have en grund for at køre, så koster
det!

Fra : Johnny Johansen

Dato : 20-03-05 19:22

Er hjemtransport fra opstaldning ike ok?

Hilsen Johnny

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 20-03-05 19:32

Johnny Johansen wrote:

> Er hjemtransport fra opstaldning ike ok?

Jo, selvfølgelig er det ok.
S.G snakker om prøveskilte, som ligner rigtige nummerplader. Altså en plade
i blik, som ganske rigtigt koster 1000,- i depositum osv.
MEN i mange politikredse kan man købe et klistermærke, som koster 100,- pr.
dag, og hvor gyldighedsperioden står nederst på mærket. (Det er dog ikke
alle kredse, der sælger disse.)
Du kan sagtens hente det i morgen og have valgt at det først skal gælde fra
fx. torsdag til fredag, og så betaler du selvsagt kun for torsdag og fredag,
når du køber mærket.

Så vidt jeg husker skal du have din reg.attest samt kørekort med. Herefter
skal du udfylde papirene, som du får af skrankepaven, og vupti så har du et
flot klistermærke.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 - sover ZZ

Fra : S.G

Dato : 20-03-05 22:28

> Er hjemtransport fra opstaldning ike ok?
>
> Hilsen Johnny

jo det er. bare husk at krydse de rigtige felter af nu du "søger" om
prøveskilte :)