Pocket bike
Fra : Anna M. Andersen

Dato : 19-03-05 20:06

Hejsa

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at komme i gang med at køre pocketbike
Bare for sjov og for at lære lidt mere om at køre knæskaller

Jeg vil have en cykel der bare spiller, som ikke kræver at jeg skal
skrue i den. Samtidig skal den have nok power til at den er sjov, men
jeg tør ikke starte på de vildeste med ca. 14-15 hk.

Hvilke mærker skal jeg overveje? Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb
af pocketbike? Hvilken prisklasse snakker vi om? Jeg har set cykler fra
ca. 2500,- men vil have noget der fungerer, så regner med at skulle
noget længere op.

Angående tøj: Hvor får jeg en meget billig læderdragt med god
beskyttelse som kan tåle de tæsk pocketbiken uundgåeligt vil give -
udseende er underordnet

/Anna

--
Anna M. Andersen
Ducati M1000

Fra : André T.

Dato : 19-03-05 21:19

> [...]
>
> Angående tøj: Hvor får jeg en meget billig læderdragt med god
> beskyttelse som kan tåle de tæsk pocketbiken uundgåeligt vil give -

Det er sq' oz' skidesjovt, igen tvivl om det.

Regel nr. 1, som mange lære den hårde måde. Køb aldrig en 'Kina bike', hvis
du vil på bane.... De er ikke lavet til Race (det er legetøj), og mange af
dem er på 50cc, og pocketsporten har næsten alle steder et max som hedder
40cc !.

Af 'gode' mærker er der GRC, Polini, DM og Blata (som er lavet til at holde
til rÆs, med stort "Æ".

Blata og DM kan fåes hos Henrik - http://www.nce.dk/ og
http://www.nce.dk/DM/dm.asp (han har også læderdragter til pocketrace til
billige penge)
Polini - http://www.polinimotori.dk/Dreambike/index.htm
GRC - http://www.aprilia.dk/Default.htm

Billige lædersragter - http://www.mconline.dk/

Hvis jeg var dig, ville jeg starte på en brugt polini 911 vandkølet m. 6,2hk
(det er rigeligt til at starte med, trust me) De fåes brugt fra 9.000 og op
alt efter årgang.

Hvad du skal kigge efter, er lidt sværere at svarer på, man kan jo ikke
kigge ind i motoren (desværre), men find en sælger der er troværdig, og gå
efter den maskine der har kørt mindst. Og især hvis du ikke kender
maskinerne, så hvad du ikke hvordan koblingen skal opføre sig osv....

Men Henrik hos NCE er meget hjælpsom, og han kan nok godt give, dig et par
råd med på vejen. Desuden er han begynd at sælge Polini stumper nu, sååååå
hvad venter du på ?

¨¨°º© http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 ©º°¨¨
© Bow Wow Wow Yippi Yo Yippy Yay ©

Fra : Søren Johansen

Dato : 20-03-05 08:00

"Anna M. Andersen" skrev:
> [...]
>
> Angående tøj: Hvor får jeg en meget billig læderdragt med god
> beskyttelse som kan tåle de tæsk pocketbiken uundgåeligt vil give -

Start med at finde en klub at besøge, så du kan få prøvet lidt forskelligt.
Selvom pocketbikes ligner hinanden, kan de være meget forskellige at køre
på. I klubber kan man også få et indtryk af, hvilke mærker der skal skrues
meget på...
Det kan være en god ide at starte på en brugt, så man lettere kan
"opgradere" til noget vildere når man har fået lidt erfaring.

Jeg ville anbefale enten at finde en brugt (racer-)dragt, f.eks. i Den Blå
Avis eller prøve at finde en "rigtig" pocketbike-dragt. Du skal også bruge
et rygskjold, gode (racing-)handsker, støvler osv. Nogle i vores klub
sværger til rigtige MC-støvler, mens andre bruger støvler specielt beregnet
til pocketbikes.

Mvh
Søren
www.pocketbike.dk

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 21-03-05 06:46

Søren Johansen <soren@slet-ducati.dk> wrote:

> [...]
> et rygskjold, gode (racing-)handsker, støvler osv. Nogle i vores klub
> sværger til rigtige MC-støvler, mens andre bruger støvler specielt beregnet

Tak for linkene begge to Jeg må da vist hellere granske budgettet en
ekstra gang. Jeg kan regne ud at der skal en del penge til foretagendet.
Det bliver nok ikke lige de første måneder hvor cyklen jo skal ud for
første gang Glæder mig!!!!

/Anna

--
Anna M. Andersen