"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:p9dp319bor8nc5svp3l4n8nrqtn7iebp29@4ax.com...
> On Sun, 20 Mar 2005 00:23:53 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
> Hej Armand
> >
> >P.g.a. konstruktionen er klaphjelme ikke de mest støjsvage
> >Men selvfølgelig vil der være klaphjelme der er mindre støjsvage end
> >andre klaphjelme :-/
>
> Du har evig ret.
> I min overstadige glæde ved min gamle BMW system 3 hjelm og dens lave
> støjniveau købte jeg en system 4.
> Og der var en verden til forskel.
> Jeg har aldrig før kørt med ørepropper da det var system3 hatten.
> Nu kører jeg konsekvent med "gule dimser" i ørene.
> System 3 er en klaphjelm.
> System 4 er en klaphat
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU Super FOX 1958
>
www.gruby.dk
Jeg er helt enig med Steen. BMW System 4 er ikke fri for en hel del støj.
Jeg har selv kørt med Schuberth Concept, som heller ikke er specielt
støjsvag, men efter min mening dog en smule bedre end BMW System 4.
Derimod skulle den nyere Schuberth Concept 2 (C2) være meget støjsvag,
næsten lige så støjsvag som S1 (som heller ikke er helt fri for støj, når
den har været brugt flittigt, og har taget form efter hovedet).
Det er vist i øvrigt Schuberth der laver BMW's hjelme....
Jeg vil foreslå, altid at bruge ørepropper på længere ture, f.eks. ned
gennem Tyskland, for at undgå høreskader.
Jo.