Så er vi på gaden, no more DSB...
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 18-03-05 21:54

Fik hentet cyklen i dag efter 4 måneder med DSB, en oplevelse der ikke er
værd at gentage.

Så selv om jeg er inkarneret mc-ist, køber jeg sgu nok en bil næste vinter,
for mere inkompetent, uduelig og uorganiseret end DSB skal man lede længe
efter. Fatter ikke folk der kan bruge toget dagligt uden at være i en dyb
depression, men måske er det masochisme

Tænk at kunne glæde sig over at toget "kun" er 30 min. forsinket

--
M V H

Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1152

Fra : Moller

Dato : 18-03-05 22:07

Peter Jakobsen wrote:

> [...]
> depression, men måske er det masochisme
>
> Tænk at kunne glæde sig over at toget "kun" er 30 min. forsinket

   Tjaaa... der hvor vi skal bruge dem, er der enten sne eller frost... og
det er lidt som om det kommer bag på DSB hver gang at det kan sne i danmark.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 23:09

Hva så Peter godt at høre fra dig igen , har du fået orlov nu :) og jeg
glæder mig til at se dig i bagspejlet :) når jeg kører forbi uden at hilse

Uden Tryk ingen Ryk
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk
www.kvikteam.dk

Fra : Kasper Friis

Dato : 19-03-05 07:36

> [...]
> depression, men måske er det masochisme
>
> Tænk at kunne glæde sig over at toget "kun" er 30 min. forsinket

Nu må jeg jo lige Svare da jeg er lokofører i DSB S-tog, ja det virker lidt
som om Sneen kommer bag på DSB, men det gør det faktisk ikke, sandheden er
bare at der faktisk ikke kan laves meget mere end de gør. når først frosten
slår hårdt, bliver togene hårdt ramt at fejl på Døre, kompressore,
bremsefejl..

Vores fine banen i danmark er jo ikke blevet vedligeholdt særlig godt
gennem tiden, signal anlæggene på de danske baner er vist noget af det
ældste i europa, mange af dem fra 40-60'erne og nogen endnu ældre, samt
skinnerne godt kunne trænge til en udskiftning på de fleste strækninger..

Jeg var på arbejde en morgen her i vinters hvor der var -20 grader. og intet
virkede, 60-70% af togene kørte rundt med fejl eller blev taget ud, der var
skinnebrud flere steder (små brud på skinnene som gør der skal køres med
nedsat fart) samt signalerne var den også gal med flere steder,

i det centrale afsnit på f.eks S-banen (f.eks nørreport) skal bare et tog gå
istykker og holde i måske 20 min, så bliver samtlige toge efter det
forsinket, og da der kører 10 tog igennem nørreport på 20 min i hver
retning, giver det forsinkelser på hele banen (det er jo det samme på
vejene, når der sker uheld, vi har bare ikke nogen ekstra kørerbane)

Og så Sneen, fygesne giver problemer med dørene, og da toget ikke må kører
før dørene er lukket, jamen så giver det mange forsinkelser.. selvom der
står personale på alle endestationer og banker is fri og sprøjter med
diverse ting for at dørene skal virke.. så hjælper det ikke når folk får at
vide, at de skal banke deres fødder fri for sne INDE i toget, mange folk
tror af en eller anden grund at den skinne som sidder i åbningen af døren er
beregnet til at skrabe skoen fri for sne (den virker fint til det), men står
sidder sneen der, og når toget kører og kommer op på 100 km/t, hvis det er
bare -3 grader udenfor så er den sneklump allerede blevet til IS inden næste
station, også kan dørene ikke lukke igen..

Nå så kom jeg vist ud med det, meen det er jo ikke kun DSB der kører skidt
når det er slem frost eller snevejr, det går da heller ikke for godt på
vejene, ser da tit lange køer i myldretiden på vejene når det er snevejr,
hvorfor skulle det gå meget bedre på banen, end det gør på vejene ? :)

Kasper friis, Som trækker maskinen ud af kælderen idag.. :)

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 19-03-05 12:08

> [...]
> hvorfor skulle det gå meget bedre på banen, end det gør på vejene ? :)
>
> Kasper friis, Som trækker maskinen ud af kælderen idag.. :)

Forstår sgu godt hbvad du siger, og er heller ikke sur over fejl der ikke
kan undggås (verjrlig osv.), men hvorfor chekker man f.eks. ikke at togene
virker 100% i den pause der er om natten, så det hele bare virker næste dag
??

Nå, vi er vist ved at være aff-topic, håber du blive ved med at have et job
hvis for mange begynder at tænke som mig

Fra : Thomas Makro

Dato : 19-03-05 07:46

On Fri, 18 Mar 2005 21:54:03 +0100, "Peter Jakobsen"
<this-email-is-not@valid.nu> wrote:

>Fik hentet cyklen i dag efter 4 måneder med DSB, en oplevelse der ikke er
>værd at gentage.
Det er sjovt nok også mine erfaringer. Om sommeren kører togene fint
nok, men hen ad efteråret oplever man flere og flere forsinkelser,
aflysninger, osv. Og det er netop om vinteren, når man kommer ned på
stationen, og det blæser en pelikan, at toget bare har at være der til
tiden. Men nej, sådan er det ikke. Når det kommer, er det ikke til at
få en siddeplads, eller også er varmen og lyset slukket.
Hvis toget derimod er kommet til tiden, så skal man passe på med at
glæde sig for tidligt, idet man kan risikere, at toget må holde før
hovedbanen, og vente på at der bliver plads til at komme ind.

Når man endelig når sin destinations station, er bussen kørt, da toget
jo var forsinket.

Tidligere forstod jeg ikke at bilisterne hellere ville holde i kø,
frem for at tage toget, men jeg har ændret holdning, efter mine
vinter-erfaringer med DSB. Jeg synes grundlæggende at det er rarere at
sidde i et tog og kunne læse, frem for at holde i kø i bil, men det
kræver at togene kører til tiden.

>Så selv om jeg er inkarneret mc-ist, køber jeg sgu nok en bil næste vinter,
Jeg købte bil for et par år siden, og har ikke fortrudt det. I dag
bruger jeg kun DSB, hvis jeg skal ind til Kbh city, hvor bilen jo ikke
er velkommen. Der skal jeg heldigvis ikke ind så tit.

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 19-03-05 09:25

Peter Jakobsen wrote:
> [...]
> man lede længe efter. Fatter ikke folk der kan bruge toget dagligt
> uden at være i en dyb depression, men måske er det masochisme

Dét forstår jeg ikke helt... Hvis du er inkarneret MC'ist, hvad bruger du så
DSB til?

Hilsen
Lars

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 19-03-05 12:04

> Dét forstår jeg ikke helt... Hvis du er inkarneret MC'ist, hvad bruger du
> [...]
Har sgu også været så tæt på at køre en offroader, men synes sgu det er for
koldt
Desuden er jeg perfektionistisk med mine 2-hjulede køretøjer og orker ikke
at skulle skrue i 2 af slagsen...

Vil lige sige at togene det drejer sig om er ic-3 og ic-lyn mellem Århus og
Horsens. Og ja, jeg ved sgu godt at f.eks. da ham den fulde kaptajn
påsejlede broen ikke er DSB's skyld, men når man 2-3 gange om ugen har
forsinkelser på over 15 min., bliver man sgu træt af DSB, for
aflysninger/forsinkelser har intet med at gøre hvornår der er frost, tit er
det personalet der ikke møder op, eller andet der KUNNE være klaret med
bedre organisation !!!

Fra : Schlæger

Dato : 19-03-05 17:14

Peter Jakobsen wrote:

> [...]
> det personalet der ikke møder op, eller andet der KUNNE være klaret med

Det er dog en forbløffende stor viden, du har om årsagen til DSB's
forsinkelser ..... Hvorfor skriver du dog ikke til dem, og giver dem det
åbenlyse gode råd, at sørge for at deres personale møder op ???

(bare et godt råd - svar her i gruppen er aldeles unødvendigt)

Mch Schlæger

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 19-03-05 19:23

"Schlæger" wrote:

> [...]
> det åbenlyse gode råd, at sørge for at deres personale møder op ???
>
> (bare et godt råd - svar her i gruppen er aldeles unødvendigt)

Du har ret, jeg ved stort set ALT om ALT

Fra : kenneth T

Dato : 20-03-05 00:01

> Du har ret, jeg ved stort set ALT om ALT

Oh!, du store Orakel, hvordan bliver vejret mon denne sommer?
....og forresten, hvilke tal vil være gode til lotto denne uge?

:)

--
MVH
Kenneth T

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 19-03-05 17:22

Peter Jakobsen wrote:

> Har sgu også været så tæt på at køre en offroader, men synes sgu det
> er for koldt

Aaarh, så tag' dine ord i dig igen!

Hilsen
Lars

Fra : Steen Jørgensen

Dato : 19-03-05 10:55

Har nu kørt en del på mc i år, men jeg har ligeledes også taget s-toget på
job i vinter. Og jeg må sige at jeg har den stik modsatte holdning over for
DSB end mange andrer. Det er ikke mange forsinkelser jeg har oplevet ved at
tage turen fra Hillerød til Kbh. Betydelig færre end hvis jeg havde taget
min bil..
Dette indlæg blot for at give DSB lidt af den ros som de tit og ofte
fortjener

/Steen

Fra : Oros aka. Rasmus Jen~

Dato : 19-03-05 14:45

Peter Jakobsen wrote:
> [...]
> uden at være i en dyb depression, men måske er det masochisme
>
> Tænk at kunne glæde sig over at toget "kun" er 30 min. forsinket

Det eneste jeg har at brokke mig over DSB er deres helt utrolige evne til at
være forsinkede når jeg kommer til stationen i rigtig god tid, og altid
kører punktligt når jeg kommer lige 30 sek. efter afgangstid! XD

(jeg skal nå toget 9min efter jeg har fri fra job, og har 5min på cyklen
derop :D - men NU er det også så småt ved at være tid til at købe min
kammersjuks maskine og komme ud på egen hånd i stedet. Forsinkelser eller
ej, jeg kan mere end halvere transporttiden og omkostningen ved at klare det
selv, for ikke at nævne friheden og den skøøønne fornemmelse.

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk