Køb af brugt mc: Hvad kigger man efter ?
Fra : Carl Astrup

Dato : 18-03-05 21:46

Hej Folkens

Jeg håber i kan være lidt behjælpelige, jeg skal ud og kigge på en ganske
pæn Suk GS500e, fra 93, vist nok hentet fra Californien i 99. Den har kørt
38.000 (annoncen kan ses i dk.fritid.motorcykel).
Efter hvad jeg kan se på billederne
(http://www.ecarlos.net/ImageGallery.aspx?id=5137894d-27d5-4f9f-8cff-df4121168605)
Ser den ganske flot ud, er også omlakeret.

Men hvad søren kigger jeg efter ?? for at vurdere om jeg køber katten i
sækken ??

//eCarlos

Fra : Richard

Dato : 19-03-05 11:08

Carl Astrup wrote:

> Ser den ganske flot ud, er også omlakeret.

Det er jo allerede et usikkerhedsmoment - hvorfor er en så relativt ny
cykel omlakeret? - dækker det over en skade? - har den rundet de 100.000
km/miles? en eller flere gange? - og hvordan adskiller dem importerede GS
fra en dansk; har den lavere motorydelse? - dyset til magrere blanding, så
den evt. ikke trækker så godt i mellemområdet?

> Men hvad søren kigger jeg efter ?? for at vurdere om jeg køber katten i
> sækken ??

Kender du ikke en mc-kyndig? Selv om du finder mange gode tip om emnet
generelt og ældre GS i særdeleshed i ældre indlæg herinde, er det bedst at
tage en mere erfaren med på råd. Eller købe hos en velrenommeret
forhandler, hvor du med større sandsynlighed kan få hjælp efter købet -
eller få den byttet hvis den er helt i skoven...

Går du efter den annoncerede så sørg i det mindste for også at få prøvet
en tilsvarende, så du kan sammenligne deres stand og ikke mindst
køreegenskaber

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK